Hallo,
Ik vroeg me af vanaf wanneer je klein beetje kruiden in het eten kan verwerken??
Aan welk soort kruiden moet ik dan denken??
Vanaf wanneer mag je bloem, maizena, enz, gebruiken??
Zou niet weten waarom je geen bloem en maizena mag gebruiken :think:
Maar kruiden zoals oregano en knoflook mag nu al hoor. Alleen zout moet je mee oppassen en teveel peper viel hier dan weer niet in de smaak. Kijk anders even op keukenkikker.nl of check de potjes op ingredienten. Van dat laatste heb ik veel opgestoken moet ik eerlijk zeggen
behalve zout heb ik altijd kruiden gebruikt… :inlove:
Ik gebruik ook wel eens kruiden.
Ik heb het opperdepop boek en maak die gerechtjes voor me dochter daaruit, en moet regelmatig wat kruiden gebruiken.
Hier ook gewoon alle kruiden er door. Zout doe ik dan niet, maar ik kook altijd al zoutloos en ik let er wel op dat het niet te spicey is voor ze.
Mies heeft gisteren nasi gegeten, heb speciaal voor hem een portie apart gehouden en er maar een snuifje nasi kruiden door gedaan inplaats van de normale hoeveelheid. Hij heeft zitten smullen hoor. Groene kruiden als basillicum, tijm, oregano, bieslook, selderij en peterselie gebruik ik dagelijks vers en zijn heerlijke smaakmakers, met name oregano en selderij. :drool:
Hier gewoon alles, maar meer scherpe kruiden als chilipoeder, paprika, peper en zulks gewoon minder of pas bijdoen als mies zijn portie al apart is.
Zout heb ik alleen in huis voor op een eitje, verder koken we hier al jaren zoutarm. (zoutloos is een fabel, eten bevat van nature al bereveel zouten)
@Cell wrote:
(zoutloos is een fabel, eten bevat van nature al bereveel zouten)
Ik bedoel met zoutloos dat ik dus geen extra zout in het eten gooi
En inderdaad, er zit al genoeg zout door alles…