Kroel afleren

Lotte is erg aan haar kroel gehecht. Op het KDV, waar ze 3x per week heengaat, is de regel dat ze alleen de kroel krijgt als ze naar bed gaat en dat geeft nu een groot probleem, omdat ze heel de dag haar kroel wil hebben. Maar daar hebben ze regels die voor alle kindjes gelden. Natuurlijk krijgt ze haar kroel als ze bijv. hard gevallen is ofzo.

Nu heeft ze thuis altijd haar kroel in haar directe omgeving en dat wil ik dus gaan afleren, dat bijv. de kroel in bed blijft. Nu zal dat vooral 's ochtends problemen geven, omdat ze lang duf is en dan lekker wil kroelen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wie heeft de gouden tip? Hoe doen jullie dat?



Groetjes,



Viratine

hoi



ik weet niet of ze er al ontvankeljk voor is maar misschien een hele simpele belingsblad waar ze iedere dag een sticker mag polakken als kroelie in bed is gebleven en jij haar dan beloont door samen een spel te doen of iets lekkers enz enz

Ik heb er geen ervaring mee, mijn kids hebben geen kroel, maar misschien een poppenbedje speciaal voor kroel waar hij overdag in slaapt.

Speciaal ritueeltje van maken zeg maar :think:



Succes, lijkt me lastig!

Eigenlijk van begin af aan hebben wij een soort afscheidsritueeltje voor zijn kroel :wink:

Als Joost uit bed komt, zeggen we “dag dag” tegen zijn knuf en gooien die dan terug in bed.

Nu is het zelfs dat Joost hem terug in bed gooit en dag zwaait als hij uit bed gehaald wordt.

Ik weet niet of dit voor jou gaat werken, omdat je dochter al ouder is. Bij Joost was het in het begin ook altijd huilen, dus dat is wel iets waar je doorheen moet misschien.



Succes

Eigenlijk vind ik dat best erg dat je dat doet … :oops:

Waarom mag een kind zijn knuffel niet bij zich houden???

Dat je dat doet met een speen, dat begrijp ik maar ik zie er het nut niet van in om een kind zijn knuffel te gaan afnemen! :shock:

Wij hebben hiervoor gekozen omdat Joost altijd gaat duimen als hij zijn knuffel bij zich heeft. Als hij de knuffel niet heeft, duimt hij niet.

Dus eigenlijk hetzelfde als je met een speen doet…!

Mateo neemt zijn spoken vaak mee naar beneden, maar is ook snel afgeleid. Als hij niet kijkt gooi ik ze op de trap.



Als hij er om vraagt zeg ik vaak dat de spoken heel moe zijn en in bed liggen te slapen. Hier werkt het…

Tijs heeft een giraf en thuis heeft hij hem bijna de hele dag met zich mee.

Net als zijn speen.

Thuis en in huis mag hij het hebben maar niet buiten de deur ( ook omdat ik als de dood ben dat ik hem kwijt raak)

Iedere ochtend na het aankleden probeer ik hem in zijn bed te laten.

Meeste keren gaat het ook wel goed, en als hij fijn aan te spelen is en druk vraagt hij er niet om.

Dan ruim ik hem gewoon op.



Tijs is best een bezig mannetje en giraf en dus ook speen zijn gewoon even zijn rust momentje.



Ik denk niet dat je het moet verbieden…

Een kind vind ook veel troost in zo’n knuffel.



Er komt een tijd dat ze hem echt wel meer links laat liggen hoor!

__________________________________



Vroeger als kind had ik ook altijd een kroel.

Liep er de hele dag mee.

Maar als ik bij opa en oma was mocht ik er alleen mee in bed slapen.

Oma verstopte het in de kast achter slot en grendel.

En ik kan je vertellen, er is niks erger dan dat.



Kus Moon

Misschien cru, maar gewoon niet meer geven. Alleen in bed…

Het zal best ff wennen zijn, maar dat gaat heel snel…

Ik vind dat hele, ik probeer hem het af te leren, een beetje raar. Jij bepaalt immers of die kroel binnen handbereik is of niet.

Als jij wilt dat ze buiten haar slaap die kroel niet meer gebruikt, niet geven.

Ik zou met het KDV overleggen. Ik vind het even bot gezegd idioot dat zo’n jong kind d’r kroel niet bij zich mag houden. Bij ons op het KDV mag het wel. Ik zou willen waarom ze die regel hebben en op z’n minst om een uitzondering voor mijn eigen kind vragen.

Bij ons is het precies andersom.

Timo krijgt zijn bedknuffel en speen alleen in bed. Dat hoort bij elkaar maar dat vergeten ze nogal eens bij het kdv, waardoor ik hem al vaker met speen heb opgehaald. En dan wordt het drama.

Het is wat Franka zegt, jij bepaalt wat er gebeurt.

Buiten bed wil ik geen speen zien en hij heeft andere knuffels waar hij buiten bed mee kan knuffelen, en dat doet ie ook graag op zijn tijd.

Misschien is dat een idee? Hier liggen er gewoon een paar bij zijn speelgoed en als hij knuffelbehoefte heeft dan komt ie naar ons of pakt ie zo’n knuffel.

Maar goed, wij hebben dit vanaf dag 1 zo gedaan dus misschien is het moeilijker als ze dat niet gewend zijn.

@Pé wrote:

Eigenlijk van begin af aan hebben wij een soort afscheidsritueeltje voor zijn kroel :wink:

Als Joost uit bed komt, zeggen we “dag dag” tegen zijn knuf en gooien die dan terug in bed.

Nu is het zelfs dat Joost hem terug in bed gooit en dag zwaait als hij uit bed gehaald wordt.

Ik weet niet of dit voor jou gaat werken, omdat je dochter al ouder is. Bij Joost was het in het begin ook altijd huilen, dus dat is wel iets waar je doorheen moet misschien.



Succes




Zo hebben wij het ook! Amy is verzot op spuugdoekjes, geen probleem verder, maar op het kdv kan ze die ook niet de hele dag bij haar houden, dan worden ze afgepakt door kindjes, of ze raken kwijt.

Gelukkig maakt het niet uit wat voor spuugdoekje het is.



Zodra ze uit bed komt, gooit ze zelf de doekjes er terug in en zwaait er naar. Ze taalt er de rest van de dag ook totaal niet naar.



Succes!

Wij laten Nijn en Schaap en het speentje ook in bed liggen, die zijn echt voor het slapen. Als Esmee moe is vraagt ze er zelf om.

Hier is Appie ook altijd in bed gebleven. Ik zeg tegen Bo altijd dat Appie moet slapen, want hij is deze hele nacht wakker gebleven om naar haar te kijken. Appie wordt dus altijd met een grote boog het bed weer in gegeooid en wordt gedag gezwaaid.

Mariano heeft ook een spuugdoekje.

Maar als hij naar de psz gaat dat gaat het doekje in zijn tas voor het geval dat hij valt ofzo of verdrietig is.Thuis mag hij het doekje gewoon pakken waneer hij het wil.