Kroel afleren

Lotte is erg aan haar kroel gehecht. Op het KDV, waar ze 3x per week heengaat, is de regel dat ze alleen de kroel krijgt als ze naar bed gaat en dat geeft nu een groot probleem, omdat ze heel de dag haar kroel wil hebben. Maar daar hebben ze regels die voor alle kindjes gelden. Natuurlijk krijgt ze haar kroel als ze bijv. hard gevallen is ofzo.

Nu heeft ze thuis altijd haar kroel in haar directe omgeving en dat wil ik dus gaan afleren, dat bijv. de kroel in bed blijft. Nu zal dat vooral 's ochtends problemen geven, omdat ze lang duf is en dan lekker wil kroelen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wie heeft de gouden tip? Hoe doen jullie dat?



Groetjes,



Viratine

hoi



ik weet niet of ze er al ontvankeljk voor is maar misschien een hele simpele belingsblad waar ze iedere dag een sticker mag polakken als kroelie in bed is gebleven en jij haar dan beloont door samen een spel te doen of iets lekkers enz enz

Ik heb er geen ervaring mee, mijn kids hebben geen kroel, maar misschien een poppenbedje speciaal voor kroel waar hij overdag in slaapt.

Speciaal ritueeltje van maken zeg maar :think:



Succes, lijkt me lastig!

Eigenlijk van begin af aan hebben wij een soort afscheidsritueeltje voor zijn kroel :wink:

Als Joost uit bed komt, zeggen we “dag dag” tegen zijn knuf en gooien die dan terug in bed.

Nu is het zelfs dat Joost hem terug in bed gooit en dag zwaait als hij uit bed gehaald wordt.

Ik weet niet of dit voor jou gaat werken, omdat je dochter al ouder is. Bij Joost was het in het begin ook altijd huilen, dus dat is wel iets waar je doorheen moet misschien.



Succes

Eigenlijk vind ik dat best erg dat je dat doet … :oops:

Waarom mag een kind zijn knuffel niet bij zich houden???

Dat je dat doet met een speen, dat begrijp ik maar ik zie er het nut niet van in om een kind zijn knuffel te gaan afnemen! :shock: