kringloopwinkel

Grrrrr dit is nou de 2de keer. Eerst hadden we een bed die ze zouden komen afhalen, dit kon echter pas 2 weken later! Dit duurde te lang dus naar de stort gebracht (bed was nog prima, dus jammer maar helaas)

Nu een beukenkleurig dressoirkastje. In goede staat maar staat boven. Wij kunnen hem niet goed naar beneden krijgen door arm/rugklachten.

En … als zij hem moeten komen halen moet hij op de begane grond staan … willen ze nou spullen of niet??

Hij zal dus gesloopt worden en naarde stort gaan.

welke heb je gebeld?

Buuf van ons heeft afgelopen jaar paar keer wat laten halen door ‘het Goed’ en die zijn wel elke keer netjes op de afgesproken tijd langsgekomen om de spullen op te halen.



Het kastje anders gratis af te halen op MP zetten eens kijken of er iemand is die hem graag wil hebben? (en ook zelf naar beneden kan tillen).

Ik vind het wel logisch, er werken veel vrijwilligers (hier althans, weet niet of het overal zo is), het kan ze gewoon niet teveel tijd kosten

En als je toch al naar de stort gaat rijden, dan kan je toch net zo goed even richting kringloopwinkel?

Ik vind het ook wel logisch. Als ik kijk naar de kringloopwinkel hier in de buurt, zijn bijna allemaal een wat oudere man die spullen ophaalt bij mensen. Als je zelf al geen kastje naar beneden kunt tillen, kun je het ook niet maken om een 65 plusser het wel te laten doen. Ze zullen daar ook wel om hun ruggetjes moeten denken :mrgreen: Dus dat ze alleen spullen vanaf de begane grond ophalen kan ik echt heel goed indenken.

@Lune wrote:



En als je toch al naar de stort gaat rijden, dan kan je toch net zo goed even richting kringloopwinkel?


Maar wat hebben die aan een gesloopte kast? :stuck_out_tongue:



Ik begrijp het ook wel, maar ergens toch ook weer niet…

Zijn er dan geen buren of familie leden die het kastje beneden kunnen zetten :think: :think:

cariska er is ook een inzamel punt van soort voedselbank in assen die ook spullen zoals kasten en dergelijk zoeken voor bv moeder die alleen komen te staan en opnieuw moeten beginnen met helemaal niets!!!

@hendrika wrote:

cariska er is ook een inzamel punt van soort voedselbank in assen die ook spullen zoals kasten en dergelijk zoeken voor bv moeder die alleen komen te staan en opnieuw moeten beginnen met helemaal niets!!!




heb je adres daarvan?

Wat ik niet begrijp… waarom 't bed wel naar de stort kunnen brengen maar niet naar de kringloopwinkel?

nou hier bijvoorbeeld, ligt de kringloop echt enorm ongunstig!

Geen parkeerplaats in de buurt te bekennen (of ja is er wel, maar staat een soort van paal voor die alleen bevoegden open kunnen maken), dus als de kringloop hier ook niet komt gaat het ook naar de stort.

Ik ga echt niet zo ver lopen met allemaal (zware) spullen. En het is echt niet alleen maar even de hoek omlopen hoor, is echt gewoon te ver dan.

@Sooki wrote:

Wat ik niet begrijp… waarom 't bed wel naar de stort kunnen brengen maar niet naar de kringloopwinkel?




omdat wij hem niet heel (lattenbodem) konden vervoeren. Dus of moeten aanhanger huren of ding uit elkaar slopen en naar stort brengen, dat is dus gebeurt

Wat een verspilling zeg… zonde.

Ik raad je dan aan om de spullen op marktplaats of gratisaftehalen te zetten, er zijn zoooveel mensen die op zoek zijn naar spul en er gewoon geen geld voor hebben…

@Lune wrote:

Wat een verspilling zeg… zonde.

Ik raad je dan aan om de spullen op marktplaats of gratisaftehalen te zetten, er zijn zoooveel mensen die op zoek zijn naar spul en er gewoon geen geld voor hebben…




hadden we gedaan tot 3 keer toe kwam men het niet afhalen, dan ben ik er ook klaar mee…

@Cariska wrote:

@Lune wrote:
Wat een verspilling zeg… zonde.

Ik raad je dan aan om de spullen op marktplaats of gratisaftehalen te zetten, er zijn zoooveel mensen die op zoek zijn naar spul en er gewoon geen geld voor hebben…




hadden we gedaan tot 3 keer toe kwam men het niet afhalen, dan ben ik er ook klaar mee…






Gelijk heb je.

Je kan het allemaal wel bewaren voor een ander, maar onderwijl zit je er zelf mee.



Ik zou het ook doen, breek af en breng het naar de stort. :thumbup:

Hier komt de kringloop zelfs niet eens meer sinds kort!

En ik heb ook vaker de psullen gratis op internet gezet, maar dan krijg je enorm vreemde reacties (of het ligt aan het volk hier haha). Ik moet mij onderhand gaan verantwoorden waarom we iets gratis weg wilden doen, en het spul zou dan wel niks waard zijn enz enz.

Jammer hoor zulke reacties.