Krimpy Dinky

oh dat is leuk joh ik deed dat eerder ook altijd :lol:

@schoen wrote:

@Guusje wrote:
was vandaag op zoek naar Bebogeen…ook niet meer te koop :eh: :?




dat verkopen ze hier in het ooosten nog wel. Erik eet het namelijk veel en vaak op zijn brood! Dus hier potten genoeg.


Ik denk dat jij een beetje in de war bent schoen. Dat krimpy dimpy kan je niet eten nml! :wink:

Maar het is wel leuk!!!



Heb gegoogled maar komt ook weinig uit. hier werken ze er nog wel mee, misschien dat ze je verder kunnen helpen met waar ze het vandaan halen.

ja hoor bij pipooos :mrgreen:



leuk he deed ik ook heel vaak…

:doh: ow sorry schoen, ik had niet goed gelezen, jij had het over bebogeen (ken ik niet) dat je vriend eet en niet over krimpy dinky denk ik :oops:

@Guusje wrote:

ow JAAAAH :mrgreen:



was er gek mee :lol: maar of het nog verkocht wordt :think:









was vandaag op zoek naar Bebogeen…ook niet meer te koop :eh: :?




ja hoor hier ook zo in de supermarkt!

…maar dat krimpy gedoe van jullie ken ik niet.



Was zeker na mijn tijd :angel:

Dat zat eerder bij dat deo waar een poos geleden zo naar gezocht is.

Meloentjes kon je oorbellen van maken.

Jeugd sentiment



x

Oh heb het van de week nog gedaan, met de kids op het werk. Zo leuk spul kinderen vonden ht ook super.

Komt weer in, meeste creabea winkels hebben het weer.



Liefs Marielle :vlinder:

@Nicje wrote:



Jeetje lijkt ECHT heel lang geleden, maar dat was LEEEEEUUUKKK





Lijkt? Volgens mij kun je best spreken van is!



We worden oud… :shock:

@Guusje wrote:







was vandaag op zoek naar Bebogeen…ook niet meer te koop :eh: :?




Ja dat bestaat zeker nog wel hoor !!

Grappig weetje is dat naam BeBoGeen is ontstaan door GEEN BOter BEschikbaar. en dan achterstevoren.



Bron WIKI:



Omdat er in het Noord-Nederland vlak na de Tweede Wereldoorlog geen boter beschikbaar was werd bebogeen ontwikkeld. Suikerbieten werden verwerkt tot een smeerbare karamelpasta, waardoor boter niet nodig was. Er zit geen vet in, maar wel veel koolhydraten.

Krimpie dinkie heb ik laatst nog zien liggen ergens?!?!



Volgens mij hier bij de action. Maar het kan ook goed ergens anders geweest zijn. Ik dacht nog “heej bestaat dat nog?”



Enne…bebogeen hebben ze hier bij de jumbo.

Jaaaa, dat ken ik ook nog :lol: Wij deden dat in Ahoy, met zo’n kinder evenement … Echt leuk, samen met mijn zus ging ik ieder jaar! Dat deden ze dan in een oventje ofzow …

Ja Krimpy dinky is zeker bekend, maar das al lang geleden…

Toen was ik nog klein en lief :wink: :mrgreen:

jaaaaaaaa oh, haha, heet het zo, wij noemen het gewoon krimpiedimpie… geweldig… toen in de tijd dat het hot was, maakten we er altijd smurfjes mee.



laatst kwam een vriendinnetje langs, die had het op de kop weten te tikken en zaten we met zijn vieren (ik, zusje en twee vriendinnetjes) ouderwets met de tong uit ons mond geconsentreerd te krimpiedimpie-jen. hahaha



jaaaa leukkk

@Snoesje wrote:



laatst kwam een vriendinnetje langs, die had het op de kop weten te tikken en zaten we met zijn vieren (ik, zusje en twee vriendinnetjes) ouderwets met de tong uit ons mond geconsentreerd te krimpiedimpie-jen. hahaha



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Guusje wrote:

ow JAAAAH :mrgreen:



was er gek mee :lol: maar of het nog verkocht wordt :think:









was vandaag op zoek naar Bebogeen…ook niet meer te koop :eh: :?
bebogeen verkopen ze bij ons bij de jumbo idd

volgens mij wordt bebogeen gewoon overal verkocht behalve bij Guusje in de buurt :mrgreen:



Als je naar de grote meeting komt wil ik best een pot voor je meenemen hoor :-*

jaaaahh, bij jeugdland in ahoy krimpie-dinkies maken. dat is nog een jeugd sentiment! Volgens mij heb ik het nog :oops: ga morgen meteen zoeken.

Weet je dat ik dus nog nooit eerder van Bebogeen heb gehoord… :silenced: :oops: