krijtverf?

ons kleine meisje krijgt binnenkort een hele nieuwe kamere, en nou kregen we als tip om op een muur krijtverf te gebruiken moet eerlijk zeggen dat wij er nog nooit van hadden gehoord.



heeft iemand er ervaring mee? is het een goed plan om dit te doen

Het heet schoolbordverf in de winkels. :wink:

Wij hebben het ook voor onze kids, maar dan niet voor een hele muur, maar op de binnenkant van hun slaapkamerdeur.

Het is tegenwoordig in heel veel leuke kleuren te vinden, dus je zit niet aan zwart vast!

Ik zeg dus: jaaaaaaa zeker doen! :inlove:

Ik zag het al staan bij Google :oops: maar gelukkig snapte je wat ik bedoel :smiley:

Wij hadden het in onze vorige woning in de keuken op de deur van de voorraadkast. Werkt goed! Enige tip die ik erbij wil geven is dat wij het onverdund opgesmeerd hebben, en ik denk dat het beter was geweest om het ietsjes te verdunnen. Het was erg grof nu. Maar goed, dat zal vast op het potje staan.

Bedenk wel goed op welke plek je het doet. Niet op een plek waar je heel vaak vlak langs loopt. Dan loop je het risico dat je de hele tijd met krijtvlekken op je kleding loopt. :wink:

En ook niet op een plek waar tapijt ligt… krijt geeft best wat zooi…

bedankt voor de tips, maar we waren van plan in haar slaapkamer tapijttegels te leggen dus het wordt moeilijk om het niet te doen waar tapijt ligt.



zag inderdaad dat er veel kleuren waren, denk dat we het wel gaan doen vind wel leuk idee

@ClaudiaJurgen wrote:

we waren van plan in haar slaapkamer tapijttegels te leggen dus het wordt moeilijk om het niet te doen waar tapijt ligt.


Het was ook maar een tip inderdaad…

@Sis wrote:

@ClaudiaJurgen wrote:
we waren van plan in haar slaapkamer tapijttegels te leggen dus het wordt moeilijk om het niet te doen waar tapijt ligt.


Het was ook maar een tip inderdaad…




ja ben er ook heel blij mee we gaan even kijken of we op die plek wat kunnen verzinnen want kan me voorstellen hoeveel zooi zoiets geeft.

Wij hebben schoolbordverf op een plaat geverfd en dat opgehangen. Daaronder en erboven een zwevende plank van de Ikea en onze oudste heeft een leuk bureautje waar hij ook aan kan krijten.



wat een geweldig idee :smiley:

@ClaudiaJurgen wrote:

wat een geweldig idee :smiley:




En helemaal niet moeilijk om te maken. Wij hadden dan toevallig zo’n bord van achter een kast die weg ging. Op maat gezaagd, toen magneetverf erover (wat niet echt werkt, maar goed) en daarover krijtverf. Aan de zijkanten hebben we beschermingshoekjes gemaakt.

Planken komen kant en klaar bij de Ikea vandaan.

Heb wel gehoord dat je deze verf wat dikker erop moet smeren, of ja meerdere laagjes over elkaar?

Vooral de magneetverf inderdaad.



Pattycoat. Wat ontzettend leuk zeg :mrgreen: