Krijsen wanneer ze in bed moet...

Meike krijst sinds 2 daagjes alles bij elkaar als ze savonds en smiddags naar bed toe moet…s avonds gaat papa ff met haar mee, en blijft bij haar tot ze slaapt… maar ja dit is tuurlijk geen lange termijn optie



Laten krijsen, hebben we geprobeerd, maar na 10 min. gaat t me echt te ver…



Ze is ook stikverkouden, en heeft (nog) geen tandjes…



iemand tips?

Doen wat voor jou (en je man en Meike) goed voelt.



Als er normaal geen problemen zijn, is het vaak een fase, die ook weer over gaat, is mijn ervaring.



Als Jinthe echt niet wil slapen, dan is daar over het algemeen altijd een reden voor (bv. ziek, kiezen die doorkomen, enz.). Vaak hebben we ook wel een idee wat de reden is en als het even kan proberen we die te verhelpen (dus bv. dentinox of paracetamol als ze pijn heeft, neusspray als haar neus dicht zit, enz.). Wil ze dan nog niet slapen en blijft ze krijsen, dan haal ik haar weer uit bed. Soms gaat ze dan een half uur later wel rustig slapen. En zo niet, dan zetten we haar uiteindelijk in de kinderwagen voor de tv en valt ze zo in slaap. Natuurlijk niet ideaal, maar wat mij betreft beter dan een kind dat zich ellendig voelt en zich overstuur huilt. Het is bij haar over het algemeen ook geen probleem om haar de volgende nacht of de nacht daarna weer gewoon in haar bed te laten slapen, dus het kan ook.



Het kan natuurlijk ook verlatingsangst zijn. Is lastig, maar wel heel normaal. Soms helpt het als ze huilen dan om om de vijf minuten even te gaan kijken en dat daarna uit te breiden naar om de tien minuten, enz. En een vast ritueel voor het slapen gaan, een vast slaapknuffeltje/-doekje, enz.



Wat wij ook doen is als we Jinthe in bed leggen muziek op zetten. Dit werkt bij haar heel goed. Dan gaat ze naar de muziek luisteren en is haar aandacht daar. Na 20 minuten gaat de cd-speler automatisch uit, heel handig. :slight_smile:



Misschien heb je er wat aan. Succes in ieder geval en hopelijk slaapt ze snel weer beter!

Je zegt dat ze stikverkouden is. Wie weet heeft ze daardoor wel last van haar oortjes.

Zodra ze dan gaat liggen krijgt ze nog meer pijn.



Heeft ze verhoging/koorts? Zo ja, dan zou ik even voor de zekerheid even naar de huisarts gaan.

je kunt ook het bedje schuin zetten



nachtlampje



wij zijn ook niet voor het krijsen hoor… meestal is het dat je even getroost willen worden…



probeer je moedergevoel te volgen…

Gister heeft ze dus smiddags bij mn schoonvader op bed geslapen, even slapen en dan weer wakker. Ze krijst dus alleen als ze alleen is.



Gisteravond moest ik dus werken tot 22uur en was ze alleen met mn man, die heeft haar dus 20min. laten huilen, en daarna is ze toch in slaap gevallen.



Ze heeft geen verhoging of koorts, temp is netjes 36.9



Ga straks ff t bedje omhoog zetten, misschien dat t ook nog helpt :pray:



bedankt voor jullie tips

heeft ze geen lievelingsknuffel?

Nee ook geen lievelingsknuffel, in bed heeft ze gewoon n speentje en doekje (en 2 knuffles waar ze nix mee doet)



Maar net zelf op bed gelegd, en ze is stil!!! :dance: hopelijk lekker lang slapen!!! (misschien dat papas actie toch geholpen heeft)

Inderdaad matrasje aan de bovenkant ophogen ivm haar verkoudheid.

Eventueel de oortjes laten checken!



Een babyprojector aandoen bij het slapen gaan (wil mijn zoon van 1,5 ook nog steeds, vindt hij zeer ontspannend).



Laten huilen was hier ook geen optie… Lars kon gerust 3 kwartier aan 1 stuk doorhuilen (lees: krijsen)…



Beste advies staat boven mij… volg je moedergevoel!!