krijsen/schreeuwen

Meike heeft gister voor t eerst n groentehapje op, worteltjes.

Na de worteltjes was ze eerst gewoon heel vrolijk, maar na n uurtje werd ze heel stil, paar uur later krijste ze alles bij elkaar, ze was niet stil te krijgen.

Ze zijn op n gegeven moment in bad gegaan, en daar is alle wortel er weer uitgepoept, waarnaar ze weer vrolijk werd.

Zou ze nu niet tegen de worteltjes kunnen?? of ben ik toch te vroeg begonnen??

hoeveel worteltjes heeft ze gehad??

Kan zijn dat haar darmpjes het niet zo leuk vonden. Je kan het beste beginnen met een paar hapjes…

ze heeft 4 hapjes gehad ofzo…

hmm nee dat is niet veel dan. Vreemd dat ze dan zo heftig reageerde.

Van de week anders eens boontjes ofzo proberen, kijken hoe dat gaat.

bedankt voor je reactie, wacht nu maar t weekend af en dan idd boontjes/bloemkool

benieuwd hoe ze daar dan op reageert

ik zou even oppassen met bloemkool, koolsoorten kunnen ze zowiezo wat heftiger op reageren…

Wij mochten van het cb bij Noortje ook beginnen met fruit. We zijn ook met weinig begonnen, maar we hebben dus een week lang 's nachts met een een krijsend kind gezeten. Ze lag dan bij mij in m’n armen te slapen, de enige manier waarop ze rustig werd.

Ik dacht eerst dat het van de inenting kwam, nooit aan het fruit gedacht, aangezien dat bij onze jongens ook nooit een probleem was.

Maar na een week was ik echt kapot van het weinige slapen, dat ik tegen m’n man zei: het zal toch verdraaid dat fruit niet zijn? Het kan die prik haast niet meer zijn.

Meteen die dag geen fruit gegeven, en de nacht die daar op volgde sliep ze :shock: . Voor ons hier voorlopig dus nog maar even geen bijvoeding.

@marijke79 wrote:

ik zou even oppassen met bloemkool, koolsoorten kunnen ze zowiezo wat heftiger op reageren…

Maar bloemkool is volgens mij niet de heftige kool als in spitskool, witte kool enz.

Ik heb zelf een prikkelbare darm, en bloemkool gaat wel, terwijl andere kolen niet gaan.

bloemkool is mij afgeraden door de kinderdietiste. Hier eigenlijk tot 9 maand altijd een krijsend meisje gehad na een paar hapjes groente. Alleen broccoli ging goed.

Het kan zijn dat de darmpjes nog niet helemaal rijp zijn. Gewoon ff weekje wachten en nog eens proberen. Zo ben ik ook bezig geweest, bij een heeeel heftige reactie even twee weken zodat de boel ff kan kalmeren!

Dan weet ik dat ook van de bloemkool, dank je :thumbup: .

wij zijn afgelopen maandag weer begonnen en t gaat super!! Worteltjes zelf vindt ze volgens mij niet echt lekker, maar t blijft erin!! :dance: