Krijsen, gillen door buikkrampjes?

Hoi,

Stan is echt een heel lief ventje. Tevreden, lacht lekker, kan zich prima vermaken in de box. Huilt eigenlijk nooit, enz… Eigenlijk voorbeeldig, maar…

1 x in de 2 Ã 3 dagen is het mis…

Dan begint hij na de 20.00 uur fles te krijsen en te gillen. En het is echt krijsen hoor, niet gewoon huilen. En omdat het met pozen gaat, neem ik aan dat het krampen zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat een kind echt zo kan krijsen van de pijn. Paracetamol (aanraden van de ha) helpt niet, warme pittenzak op zijn buikje helpt niet, zachtjes masseren helpt niet.

De ene keer duurt het maar 5 minuten, maar zoals gisteravond duurt het echt 1,5 uur… en na 1,5 uur gillen is hij dan ook helemaal uitgeput.

Zouden dit wel krampjes zijn? En waarom dan alleen na de fles van 20.00uur? De rest van de dag heeft hij echt nergens last van.

Help? :cry:

Ik denk dat dit inderdaad krampen zijn. Lianne heeft het ook een tijdje gehad, gelukkig is het vanzelf over gegaan. Zo’n 10 minuten na de fles begon ze dan hysterisch te huilen, ze klapte letterlijk dubbel van de pijn. Soms was het na een kwartiertje over en soms duurde het inderdaad wel twee uren. En het vreemde was inderdaad dat het alleen na de laatste fles was en niet overdag. Ik heb hier toen ook een topic over geopend, misschien dat je die nog kunt vinden?

Hoe gaat het met het drinken, heb je ook het idee dat het te snel gaat? Als Lianne begon te drinken, hoorde je de voeding letterlijk in haar maagje ploffen. Als ik dat hoorde, wist ik ook zeker dat ze last zou krijgen na de fles. Ze kan ook heel erg gulzig drinken, dus dat speelde bij ons ook nog mee. Ik ben toen overgestapt van de Aventfles op Difrax en heb het kleinste speentje gebruikt. En gelukkig ging het eigenlijk meteen al veel beter. Geef je ook Cinababy voor krampjes? Dat wil ook nog wel eens helpen. Ik stopte tijdens de voeding ook wel drie keer en liet haar dan een boertje doen of ging gewoon even met haar zitten. Op die manier kreeg ze minder snel haar voeding binnen en kon ze overtollige lucht kwijt. Dat heeft allemaal bij ons wel geholpen, gelukkig. Het is uiteindelijk bij een paar keer gebleven dat ze zo erg last had van krampen.

Succes & ik hoop dat het snel beter gaat!

:hug:

Jippie, dank je… Ik heb je topic gevonden.

Weet je nog hoe lang het duurde?

Een paar weken, dagen, maanden?

Jo… :-*

Toen we over waren op de andere fles, ging het al heel snel beter. Er zat toen eigenlijk meteen verbetering in. En ik dacht er dus heel erg om dat ik iets van drie keer tijdens de voeding even stopte, zodat het kon bezakken en ze een boertje kon doen. Ik ging vaak rondjes lopen door de woonkamer met Lianne op mijn schouder, door de beweging had ik het idee dat ze overtollige lucht dan beter kwijt kon. Alle lucht die achterblijft, gaat zo de darmpjes in en dat veroorzaakt weer krampen. Uiteindelijk is het bij een paar keer gebleven dat ze zo hysterisch was en zo’n pijn had. Toen ze drie maanden oud was, had ze sowieso al minder last van krampen en met een maand of 5 was het eigenlijk helemaal over.

Ik weet niet of je de fles ook warm maakt in de magnetron? Ik heb wel eens gelezen dat je de fles beter in warm water of met een flessenverwarmer warm kunt maken, of meteen op temperatuur maken door kokend en koud water te vermengen. Het schijnt dat flesjes uit de magnetron krampen kunnen veroorzaken. Ik weet niet of het zo is, wij hebben het altijd in de magnetron gedaan, ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.

Als onze Marith kramp heeft is dat heel duidelijk door de volgende dingen:

• Ze heeft een manier van krijsen die anders is dan hongerhuilen.
  • ze zet zich af, overstrekt haar beentjes/ gaat “staan”
  • haar buikje wordt knalhard

Het kan ook zo zijn dat hij dat gewoon ook even nodig heeft… Huilen is manier van verwerken… Kleine man hier huilt standaart klein half uurtje per dag… Zeker omdat jou ventje het maar eens in de aantal dagen heeft denk ik eerder dat het gewoon even lekker uithuilen is… Gewoon lekker laten huilen lekker bij je nemen en hem vertellen dat hij gewoon lekker mag huilen… :hug:

oja en mijn kleine vent heeft het klokslag 4 uur !!! Is echt om dingen te verwerken…

Daantjuh Ik denk dat Stan hetzelfde heeft als wat Lianne had en dan is het echt geen huiluurtje… Het was echt hysterisch krijsen, totaal in paniek, kronkelen en dubbelslaan van de pijn, behoorlijk eng om mee te maken. :shifty: Ik ben niet snel van de kaart, maar een keer was het zo erg dat ik hub in tranen wakker heb gemaakt, omdat ik niet meer wist wat er met haar was en wat ik moest doen. Maar ik kwam er gelukkig al snel achter dat het met de voeding en krampen te maken had.