Krijgt ze wel voldoende?

Hier een vraag van een twijfelaar.

Ik geef borstvoeding op verzoek, maar ze drinkt meestal niet heel erg lang.

Wel neemt ze al vanaf het begin 8-9 voedingen per dag.

Meestal eerst borst zo 10 min en als ze nog wilt de tweede zo 5 min.

Maar sinds gisteren moest ik veel meer moeite doen om haar de tweede aan te bieden en vannacht weigerde ze die helemaal terwijl ze minder lang aan de eerste drinkt.



Ze heeft wel goede poep en plas luiers, en lijkt mijn na de voedingen tevreden.



Ze is na de geboorte bijna 10% zijn afgevallen (na 2660) in 11 dagen 480 gram aan gekomen (vorige week). Dit gaf mijn een goed gevoel dat ze voldoende kreeg maar omdat ze nu ineens minder lang en vaker de tweede borst weigert twijfel ik.

Is dit terecht of onterecht?



Zal een schema plaatsen;

5 November

01.30 RB 10 LB 5

05.00 LB 10 RB 5

08.45 RB 10 LB 5

12.15 LB 12 RB 4

15.00 RB 6

17.00 LB 11 RB 5

20.30 RB 9 LB 7

22.40 LB 8 RB 2



6 November

02.30 RB 8

04.45 LB 13 RB 6

08.00 RB 9

10.00 LB 8 RB 4

13.00 RB 8

15.45 LB 7 RB 5

18.15 RB 11

21.30 LB 9



7 November

01.15 RB 6

04.00 LB 9

06.45 RB 6



Alvast bedankt voor jullie reacties.



Natascha

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, vooral omdat je ook aangeeft dat ze goede luiers heeft en tevreden is. Misschien is het in die korte tijd voor haar genoeg en komt de melk erg snel.

Zolang je meisje voldoende plasluiers heeft, en gewoon goed aankomt hoef je je geen zorgen te maken… En volgens mij doet ze het goed… Maar kan me wel voorstellen dat je dat afvraagt… ik vond ook lastig in te schatten…

Ja klinkt goed denk ik hoor… :thumbup: Hier dronken beide kids nooit langer dan 5 minuten… alleen de eerste paar weken een minuut of 8… :roll: En daarbij ook nog eens over op 1 borst na een week of 2… :mrgreen: Ze hebben altijd voldoende gehad… :thumbup:

Fijn jullie reacties te lezen, geeft me weer vertrouwen.



Waarschijnlijk komt dit gewoon door een zeer moeizame (borst)voeding periode van mijn zoontje.

Moet die twee echt niet vergelijken, grote fout die ik nu al keer op keer maak.



Maar bedankt voor jullie reacties!

idd, ga niet vergelijken Yona! het gaat gewoon goed joh! :thumbup: R. drinkt ook maar 1 borst per keer, heeeeeel soms nog een toetje of slokje van borst nummer 2.



geniet er maar goed van dat het zo goed loopt! :-* :dance: :inlove:

@hazze wrote:

idd, ga niet vergelijken Yona! het gaat gewoon goed joh! :thumbup: R. drinkt ook maar 1 borst per keer, heeeeeel soms nog een toetje of slokje van borst nummer 2.



geniet er maar goed van dat het zo goed loopt! :-* :dance: :inlove:




Rommy ik weet het, soms heb ik denk ik de bevestiging nodig.(erg he) :oops:

@Yona wrote:

@hazze wrote:
idd, ga niet vergelijken Yona! het gaat gewoon goed joh! :thumbup: R. drinkt ook maar 1 borst per keer, heeeeeel soms nog een toetje of slokje van borst nummer 2.



geniet er maar goed van dat het zo goed loopt! :-* :dance: :inlove:




Rommy ik weet het, soms heb ik denk ik de bevestiging nodig.(erg he) :oops:




geeft niet hoor meis, kijk naar je prachtige dochter, daar zit de bevestiging! als ze goed groeit, alert is en voldoende plas en poepluiers heeft. En dan geven wij jou wel een dikke schouderklop! :dance: :-* en juichen we mee dat het zo goed gaat :thumbup: :inlove: . Het is je zo gegund om lekker lang van LIVE BV geven te mogen GENIETEN! dat heb je gewoon verdiend! :-*

Die bevestiging willen is heel normaal hoor… daar zijn wij voor, om je te vertellen dat je het gewoon hartstikke goed doet…

Geniet er maar lekker van… :inlove:

Lieverds bedankt voor de oppepper :-*

:-*

Kom net bij het Cb vandaan en ze is nu weer 355 gram aangekomen in een week. Als dat me geen vertrouwen moet geven :smiley:



16 Oktober 2860 geboorte gewicht

18 Oktober 2620 laagste gewicht

29 Oktober 3100

en vandaag dus 3455 :dance:

topvoeding :thumbup: :inlove: …

en je vraag is nu wel met fysiek bewijs beantwoord denk ik… ze krijgt genoeg! :dance: