Krijgt de juf iets?

Ik was benieuwd of jullie aan het einde van het jaar de juf(fen) of meester(s) iets geven en zo ja wat? Of regelt een van de ouders iets voor alle kinderen?

Ik was wel van plan iets te geven (vond het zelf als juf ook altijd leuk om wat te krijgen), maar ik weet nog niet helemaal wat.

eeeehhh nee, het is haar werk…

met de verjaardag krijgt ze wel wat… dan knutsel ik wat met emma of haal een kleinigheidje

Het is ook wel een beetje voor de verjaardagen… Ze vieren hier alle verjaardagen op een van de laatste schooldagen.

Maar iets knutselen vind ik leuk!

Als juf krijg ik dus altijd een afscheidscadeau: bijvoorbeeld wit 't shirt met alle namen van de kinderen erop, vaas met zelfgemaakte bloemen met een pasfotootje van elk kind erin, klok met de namen van alle kinderen, beker met de klassenfoto erop. Ik hoef natuurlijk niets, maar kinderen willen vaak samen wat maken en geven.

Ja, van mij krijgt ze wel wat (offe van Tiemen bedoel ik!!) Vorig jaar gaf ik een klein flesje rose, verpakt in cellofaan en een foto van haar erbij, toen ze in clownspak rondhupste op schoolplein :smiley:



Dit jaar probeer ik deze juf op de kiek te krijgen in een hahaha leuke houding ofzo :mrgreen:

dat soort dingen doe ik dan idd met verjaardagen…

hier 1 groot juffenfeest voor groep 1 en 2 de verjaardagen van d ejuffen te vieren.

verkleed op school komen, groot feest en aan het eind liedje/dansje aan de ouders laten zien.

alle ouders geven dan 1 euro en daar worden de cadeutjes voor de jarigen van gehaald

¨maar de grjns van oor tot oor was al kado genoeg
:mrgreen:¨


@hedwich -nee dus! :D

dankbaarheid (oef dat hoeft niet eens, ut is mn beroep) zit hem niet in materiele zaken :wink:

heksje, een stome vraag misschien hoor.

maar ben ik wel benieuwd naar.

kijk je ook anders naar kinderen/ouders die je niet iets geven?

Bedankt!

Het is toch anders om nu zelf ouder te zijn ipv juf en aan de andere kant van het hek te staan.

Ik ga maar eens bij andere ouders informeren of zij iets voelen voor een klassikaal cadeautje. 1 Euro van iedereen is samen best een leuk bedrag. En als dat niets wordt is een flesje rosé met een mooie tekening wel een goede! :wink:



Toen ik voor de klas stond vierden we de verjaardagen ook gezamenlijk en regelden de klassenmoeders een cadeautje (1 of 2 moeders per klas die dienen als aanspreekpunt tussen juf en ouders en andersom, zij regelen bv ook het vervoer bij aktiviteiten ed).



Er waren toch ook altijd kinderen (of de ouders daarvan) die zelf wat wilden geven met je verjaardag of aan het eide van het jaar. Maar daar keek ik absoluut niet anders tegenaan hoor! De kinderen zijn daar niet meer of minder om. En idd Heksje, als je ze ziet lachen is dat al mooi genoeg.

@hedwich wrote:

heksje, een stome vraag misschien hoor.

maar ben ik wel benieuwd naar.

kijk je ook anders naar kinderen/ouders die je niet iets geven?




Nee, ik tenminste niet. Cadeautjes zeggen mij niets. Ik vind tekeningen en lieve verhaaltjes krijgen persoonlijk wel heel leuk :inlove: . Niet door ouders gedicteerde, maar zelf verzonnen stukjes.

@hedwich



ik had op je vraag gereageerd maar de 1epost is weg en de reactie staat boven je vraag :? :wink:

Ik krijg meestal wel wat, maar het hoeft voor mij echt niet! Een hand van de ouders en een bedankje vind ik voldoende hoor. (het is mijn werk inderdaad, maar dat bedankje vind ik wel fijn). Ik kijk wel anders naar ouders die helemaal niets doen (geen bedankje, geen afscheid, geen cadeautje, niets). Dan denk ik: heb ik daar nu het hele jaar moeite voor gedaan? Ik bedank zelf ook altijd de ouders die me geholpen hebben, vind ik wel zo netjes. :wink:

Ik vier trouwens mijn verjaardag altijd aan het einde van het schooljaar (ben in de zomervakantie jarig), dus verwacht dan helemaal geen 2 cadeautjes. Maar als ik dan iets krijg vind ik het leuker als het kind erbij betrokken is geweest. Soms krijg je cadeautjes, waarvan het kind niet eens weet wat het is… Of iets dat ze duidelijk uit de kast thuis getrokken hebben… Dan heb ik liever een mooie tekening! :inlove:

Het gaat mij ook niet om cadeautjes. Wel vind ik het heel erg vervelend dat er ouders zijn die niet eens gedag zeggen. Als ze het moeilijk vinden om te bedanken, oke, maar gedag zeggen is toch niet teveel moeite. Naar die ouders kijk ik wel altijd anders. Daarbij vind ik het wel altijd erg leuk om een cadeautje of bedankje te krijgen. Maar verplicht…nee. En ik vind de kinderen altijd even lief. Wel vinden sommige kinderen het vervelend als ze geen cadeautje hebben, terwijl andere kinderen dat wel hebben.

ik moet wel zeggen dat ik altijd probeer om een soort band met de docent op te bouwen… neem dingen mee soms tussendoor ofzo… ( emma wilde vandaag chocolaatjes meenemen bijv, dat mag dan ook) ik bewaar dat niet perse voor het einde van het schooljaar…

ik weet niet of ik de juf vorig jaar heb bedankt. maar ik spreek haar nog wel eens… na de schoolvakantie had emma ook een traktatie voor haar mee omdat ze in de zomervakantie jarig was geweest. Nu is ze zwanger en emma zal wel een tekening maken als ze is bevallen…

emma was zo gek van die juf dat ze de eerste drie dagen van de grote vakantie steeds in tranen uitbarstte… :frowning: