Krijg deze melding

Ik hoop dat hij te zien is. Of liever gezegt te lezen is.



Maar na dat ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb krijg ik regelmatig deze melding.

Iets met active x ofzo

ik kan er helaas niets van lezen, je foto is te onduidelijk…



heb je er 1 die duidelijker te lezen is…?

Nee groter heb ik niet … :frowning:

Maar voor nu heb ik de melding ook al weer ff niet gehad.

Zodra ik hem krijg dan zet ik hem wel als linkje online anders word het te groot vrees ik

active x, is volgens mij een soort ondersteunend besturings programma.

ik krijg het wel eens als ik via zylom games een nieuw spel wil gaan doen.

dat ik dit eerst moet downloaden/upfaten

anders ruud even vragen

Het kan met wat instellingen te maken hebben ik zou zo wie zo als de pc er omvraagt de active X even installeren…





(ik kan het ook niet precies lezen zo)

Misschien is deze duidelijker?



hm linkje maar



ActiveX is een mechanisme van Internet Explorer om extra functionaliteit te installeren.



LET OP VOOR JE ZOIETS INSTALLEERT!



Als je op een webpagina komt en er wordt plotseling gevraagd om een ActiveX control te installeren vraag je dan goed af of waar het voor is. Voor je het weet heb je spyware/virussen etcetera te pakken. Als een site het echt nodig heeft dan staat er bij legitieme sites meestal een uitleg waarom het nodig is. Ik ken voorbeelden van computers die vol met dialers, spyware en andere zooi stonden omdat er vaak zomaar op JA wordt geklikt zodra er een venster verschijnt. Op zich wel begrijpelijk want echt duidelijk zijn die meldingen meestal niet. Veiliger is om bij twijfel op NEE te klikken.



Kindje op Komst gebruikt dit mechanisme overigens niet. Als er een vraag komt ten aanzien van ActiveX controls komt dit nooit van Kindje op Komst.

@PetraK wrote:

Misschien is deze duidelijker?



hm linkje maar



http://img.photobucket.com/albums/v701/onzevogeltjes/8d82bd82.jpg




Na mijn berichtje zie ik opeens deze :slight_smile: Ik kan hem niet direct verklaren. Kindje op Komst maakt geen gebruik van ActiveX controls, maar ik duik er even in.

Ik ben benieuwd :slight_smile:

Het heeft te maken met de flash banner bovenaan de pagina. Ik heb mijn beveiligingsinstellingen van Internet Explorer helemaal voluit gezet en dan krijg ik ook een dergelijke melding. Voor het forum is het niet ernstig, je ziet alleen de flashbanner niet.



Ik moet even terugkomen op mijn opmerking ten aanzien van ActiveX controls: voor Flash is wel een ActiveX control nodig (waarvan een versie meegeleverd wordt met Windows).

Wat ken ik daar tegen doen dan?



Vind het best wel irritant eigenlijk…



Ene moment zie ik wel de kleine banner links boven, maar rechts boven zie ik er geen ?

De banner rechtsboven verdwijnt automatisch na een vast aantal pageviews. Het is normaal dat deze soms niet zichtbaar is. Krijg je die foutmelding altijd bij je eerste bezoek aan het forum?

Hoi



Ik krijg hem sporadisch hoor, het ene moment wel het andere moment weer niet.



Nu al een poosje weer niet …





/edit en nu na het plaatsen van me berichtje weer wel…

Vreemd. Ik vermoed dat het met je beveiligings instellingen te maken heeft. Deze staan in internet explorer in het menu ‘Extra’ - ‘Internet opties’ en dan tabblad ‘Beveiliging’. Daar staat een knop ‘Standaardniveau’. Internet Explorer staat dan weer op standaard beveiliging ingesteld.

Ik heb alleen de engelse versie van XP … tools internet options en dan securiti en dan??



moet ik dat ding dan op hoog zetten of medium zoals die staat?

Even klikken op default level dan kom je dus weer op de standaard instellingen.

Ok. We gaan het afwachten :slight_smile: