krentenbol

zaterdag kreeg mijn meisje bij de bakker een krentenbol, de bakker vroeg of de jongste ook een krentenbol mocht. dat heb ik niet gedaan hij lijkt mij daar nog een beetje te jong voor (10 maanden) hij heeft wel een gewoon bruin bolletje gekregen.





wat denken jullie, vanaf wanneer geef je je kind krentenbrood/bol?

J. heeft toevallig vorige week voor het eerst een minikrentebol op. hij vond het echt superlekker.



dus, hij was bijna 1

Ik gaf het al veel eerder, ik denk vanaf dat ze brood kregen eigenlijk :think:

Zou niet weten waarom niet eigenlijk.

@Lune wrote:

Ik gaf het al veel eerder, ik denk vanaf dat ze brood kregen eigenlijk :think:

Zou niet weten waarom niet eigenlijk.


Omdat er krenten inzitten!



Mijn meisje kreeg ook geen krentenbol toen ze 10 maanden was… Maar pas bij 1 jr!

Een krentenbol is wit brood, met meestal een boel E-nummers en ook suiker/dextrose toegevoegd.



Ik zou het met 10 maanden ook niet hebben gegeven.

Wij hebben met pasen voor het eerst pas krentenbrood gegeven, maar ze vond het niet lekker.

ik heb mijn mannetje ook met pasen paasbrood gegeven, hij vond het heerlijk :mrgreen: , voor de rest krijgt hij gewoon brood, voor een keertje zou wel moeten kunnen toch?

@Mariiyelle wrote:

@Lune wrote:
Ik gaf het al veel eerder, ik denk vanaf dat ze brood kregen eigenlijk :think:

Zou niet weten waarom niet eigenlijk.


Omdat er krenten inzitten!



Mijn meisje kreeg ook geen krentenbol toen ze 10 maanden was… Maar pas bij 1 jr!




Mijn kinderen aten ruim voor die tijd ook al gewoon een doosje rozijntjes.

Krentenbollen uit de winkel zijn idd niet zo gezond, maar van het reformhuis of zelfgebakken zie ik echt geen probleem in :slight_smile:

Katie eet zelfs geen krenten/rozijntjes uit een doosje. Ze krijgt genoeg wat ze nu ervan eet! Maar ze krijgt heerlijk een krentenbol en bij een poepluier zie je ze liggen :mrgreen: :lol:



Maar ieder doet het op haar eigen manier :wink:

Krentenbol kreeg onze zoon al vanaf het moment dat brood eten goed ging.

Dat was zo rond de 7 maanden, heerlijk vond hij het :inlove:

bedankt voor jullie reacties. zal van het weekend eens een stukje aan hem geven eens kijken wat hij er van vind. vast lekker want hij eet alles wat ik hem voor zet :smiley:

@dragon wrote:

Krentenbol kreeg onze zoon al vanaf het moment dat brood eten goed ging.

Dat was zo rond de 7 maanden, heerlijk vond hij het :inlove:


Hier idem :thumbup:

roan heeft nog geen 1 gehad, denk dat ik daar ook nog ff mee wacht

daimen heeft het nog nooit gehad terwijl ik het wel regelmatig in huis heb voor de oudste.

Maar eigelijk gewoon niet omdat het niet in me opgekomen is, hij zou het wel mogen (vanaf een maand of 9 denk ik?)

nou, hij vond het heerlijk hoor! gisteren bij mijn ouders in no time een hele bol opgepeuzeld :mrgreen:

@mama_desiree wrote:

nou, hij vond het heerlijk hoor! gisteren bij mijn ouders in no time een hele bol opgepeuzeld :mrgreen:




Is er wel iets wat ie niet lekker vindt?

Is er wel iets wat ie niet lekker vindt?



nee, tot nu toe nog niet :lol:


is hem ook wel aan te zien :inlove:

@mama_desiree wrote:



Is er wel iets wat ie niet lekker vindt?






nee, tot nu toe nog niet :lol:





is hem ook wel aan te zien :inlove:


Wat een lekker ding :inlove:

thx!

@Cin. wrote:

@mama_desiree wrote:


Is er wel iets wat ie niet lekker vindt?






nee, tot nu toe nog niet :lol:





is hem ook wel aan te zien :inlove:


Wat een lekker ding :inlove:




Vind ik ook! Hij ziet er gewoon heerlijk uit, net als Roan… :stuck_out_tongue:



Hoe zwaar en lang is ie nu???

ik weet het niet precies, afgelopen maandag op het ziekenhuis ongeveer geschat op 73 cm en 10,5 kilo.



Roan is ook een lekker ding, baby’s moeten gewoon een lekker speklaagje hebben vind je niet?