krentenbaard

Kan krentenbaard in korte tijd vaker voorkomen? En in heel lichte mate? Ik lees dat het 1 tot 3 weken duurt en dat ze meestal heel veel plekjes hebben. Kan het ook zijn dat ze de ochtend niks hebben, de middag bijv 2 plekjes en verder niks en dan bijv 1 of 2 weken later een nieuw plekje?



Emma heeft wel eens wat uitslag, ik had tot nu toe het idee van kiezen. Nu heeft ze weer “iets”, 's ochtends toen ik haar wegbracht had ze niks, en toen ik haar bij de oppas ophaalde had ze een plekje. Dat bleken 2 plekjes en kwam ook een beetje wittig korstje of iets op steeds. Ik kan niet bedenken wat het is, maar het valt me op dat ze het vaker heeft en naar mijn idee meestal einde week, maar dat kan toeval zijn. zo’n wittig korstje kan natuurlijk ook doordat de plekjes toch steeds nat worden van zeveren, dat doet ze nog wel eens :wink: Ze zit er niet aan, zegt niet gevallen te zijn, lijkt niet te jeuken en elke keer als ze het had bleef het bij die 1 of 2 plekjes en kreeg (vaak geknuffelde) zusje niets.



Mijn moeder zei, is het geen krentenbaard, maar dan zitten ze toch altijd helemaal onder?



Zo had ze laatst ineens haar wangen ook onder een soort bultjes, 1 flinke ook, leek wel wat ontstoken en dat kwam naar mijn idee van het zweten, maar dit is weer andere uitslag. Dus dit is geen zweetuitslag en geen kiezenuitslag voor mijn gevoel.



Kennen jullie krentenbaard met mar 1 plekje? Als ik op foto’s google vind ik het er trouwens niet op lijken.

Ik vermoed naar je verhaal ook dat het geen krentbaard is.

Dit uit zich aan 1 en niets steeds een beetje.

Daarbij is het volgens mij wel besmettelijk en dus zou zusje het dan ook moeten krijgen.



Maar misschien kun je eens langs de huisarts als ze zo’n plekje heeft??

Ja heb me voorgenomen zodra ze volgende x zo’n plekje heeft meteen naar de ha te gaan. Ze heeft het nu sinds donderdag en het breidt zich ook niet uit ofzo, ze heeft er ook geen jeuk aan en idd zusje heeft ook niks. Ben toch wel benieuwd wat het dan wel is. :think:

Heb je er geen foto van?? :think: