Krentenbaard???? update....

Wie kan me verder helpen?

Jasmijn heeft een plekje op haar buik, ter hoogte van haar navel.

Twee weken geleden ongeveer zat daar een plekje en het leek erg op een pukkel (wel een grote) en die was heel erg rood.

Nu zitten er plekjes omheen met een beetje gelige blaasjes/korstjes erop.

Het gaat niet vanzelf weg lijkt het, het lijkt eerder erger te worden.

Ik had nog een tubetje bacteriele zalf liggen, heb dat er nu drie dagen opgesmeerd. maar dat lijkt niet te helpen.

We gaan over twee weken met vakantie, dus ben heel erg aan het twijfelen…is het krentenbaard? (dat is toch heel erg besmettelijk?) En gaat dat vanzelf over? of moet ik ermee naar de ha? En krijg ik dan een speciale zalf ofzo?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik heb het ook gehad, krabt ze er ook aan?

anders gewoon morgen even ha bellen

Nee ze krabt niet, het zit ook onder de rand van haar luier en daaroverheen nog een romper.

Daarbij is ze wel wat gewend qua jeuk want ze heeft best erg eczeem.

Oh dat is bijna zeker krentebaard!

Ik ben er net vanaf! Ik zou de HAP bellen. Heb ik vorige week zondag ook gedaan en ik moest metéén komen! Het is heel erg besmettelijk!

Mijn topic

Het gaat niet vanzelf over wat ik begreep trouwens… Ik heb AB-zalf gekregen en was er binnen twee dagen vanaf. Nu is alleen de huid nog rood. En smeer ik nog even door

Oh…Jasmijn ligt nu heerlijk te slapen.

Ik ga morgen dan toch maar even de ha bellen.

Ik las ook dat de meningen verdeeld zijn over wel/niet brengen kdv…

Geen idee wat bij ons het beleid is :think: .

Maar goed als ik morgen al kan smeren met een zalfje…en ze hoeft woensdag pas naar het kdv (en het plekje zit onder haar luier/romper). Zou het toch moeten kunnen denk ik dan.

Bedankt voor je link!

anders even kdv bellen?

De een heeft weer een ander beleid dan de andere.

veel beterschap toegewenst :-* :hug:

@alex wrote:

Oh…Jasmijn ligt nu heerlijk te slapen.

Ik ga morgen dan toch maar even de ha bellen.

Ik las ook dat de meningen verdeeld zijn over wel/niet brengen kdv…

Geen idee wat bij ons het beleid is :think: .

Maar goed als ik morgen al kan smeren met een zalfje…en ze hoeft woensdag pas naar het kdv (en het plekje zit onder haar luier/romper). Zou het toch moeten kunnen denk ik dan.

Bedankt voor je link!

ik zou idd morgen even naar de huisarts gaan (als die open is ivm met 5mei :think: ).

bij het verschonen kunnen de leidsters ook besmet raken want het is voor iedereen besmettelijk.

het ene verblijf mag je komen zodra het behadelt word en de ander pas als het over is.

ik hoop dat het gauw over is :hug:

Op het lijfje heet dat impetigo en dat is retebesmettelijk en meestal besmetten ze zichzelf ook snel…het is een rot bacterie :thumbdown:

Mijn zoon heeft het ooit gehad door een eczeemplekje die is gaan ontsteken en daar kwam de bacterie bij :cry: was heel erg en ging snel…

Na een zalfjesrommel ging het niet over en er moest bij hem een abkuur aan te pas komen…

Kijk uit met tubetjes die je nog hebt liggen ivm hygiëne,het is niet echt steriel ik zou dat niet zo snel doen denk ik :shifty:

Kan het geen waterpok zijn?

Ik hoop idd dat je ha er is,want je kan maar beter snel weten wat het is zodat je het kan behandelen,wij hebben toen te lang geklooit en de ha ook…uiteindelijk werd het bij ons in het weekend de hap omdat ik het gewoon zág uitbreiden,zo zielig :cry:

Ha Alex!

Hier heeft de kleine ook krentenbaard gehad. Laatst nog een keer. Ben bij de huisarts langsgeweest. Kreeg hij een antibiotica-kuurtje. Na die kuur moesten we terugkomen. Het zag er toen nog wat rustiger uit en daarvoor kregen we fucidin-zalf. Zodat de laatste rode plekken ook helemaal verdwenen.

Het is superbesmettelijk, dus het is verstandig om ook Isabel en jezelf+ man goed na te kijken op rode plekjes!

Heb om 10.00 een afspraak bij de ha!

Gelukkig hebben wij nog niets geen plekjes (bij Jasmijn zit ie ook aardig verstopt gelukkig, ze kan er zelf dus ook niet aanzitten).

Waterpokken denk ik niet, ziet er toch anders uit. Ze heeft ze ook vrij extreem gehad, dus ik hoop dat ze niet nog een keertje waterpokken krijgt.

Het is echt heel donkerrood met kleine plekjes eromheen.

Nou, ik zal het zo wel horen

Bedankt voor al jullie reacties!

Nou…ben niet heel veel verder, de ha twijfelt en nu moet ik het deze week 3 keer daags smeren (deed het een keer per dag nu drie dagen) met Fulcidin creme.

Ik baal wel een beetje, heb geen zin in een kind dat helemaal onder zit straks en zeker niet nu we bijna op vakantie gaan. Dus mocht het erger worden dan ga ik eerder terug!

Fucidin werkt wel goe dhoor, Mik heeft last van herpes en ook in het verleden krentebaard gehad, ook hier alsnog toen een ab kuur gehad.

Het duurt wel lang eer de plek met fucidin helemaal weg is.

Ik werk op een kdv en bij ons is het beleid dat als kinderen 2 dagen ingesmeerd zijn met een ab-creme ze mogen komen omdat het dan niet meer besmettelijk schijnt te zijn.

Let wel heel goed op je eigen hygiëne en dat van je kindje, nadeel van krentebaard is dat ze zichzelf blijven herbesmetten, het werkt niet zo als bv met waterpokken: heb je het gehad krijg je het niet meer…

Tis echt een rotbacterie!