Krentebaard

Ik zet dit berichtje maar even in de huiskamer omdat daar toch het meest gelezen wordt volgens mij… Als het ergens anders hoort merk ik het wel…

Weet iemand hoe het begin van krentebaard eruit ziet???

Tigo heeft twee plekjes op zijn wang, waarvan 1 naast zijn neus. Die naast zijn neus leek eerst op een pukkeltje. Vond ik al raar, want die zie je nooit bij een kleuter van 5. Maar nu ziet het er toch wel ontstoken-achtig uit. Roodomrand en een beetje gelig vocht in een blaasje… Dat 2e plekje is een vurig bultje zonder blaasje

Ik dacht meteen aan krentebaard, omdat ik het een beetje herken van de verhalen van mijn zus. Haar zoontje heeft het gehad…

Maar kweet het dus niet zeker…

Ik denk dat ik zo maar even tigo zijn papa ga bellen (we zijn al een tijdjeuitelkaar). Want tigo wordt op woensdag uit school altijd door zijn papa opgehaald. Kan hij hem morgen maar even mee naar de dokter nemen. Dan weten we het iig zeker…

Ow, waterpokken heeft hij al flink op met zn 2e gehad, dus dat kan het niet zijn

Het zou zo maar kunnen ja, maar wat je zelf al aangeeft: even naar de dokter morgen, dan weet je het zeker en krijg je er meteen een goede zalf voor…

Dat lijkt er verdacht veel op, en hier heerst het erg momenteel, dus wie weet bij jou ook.

Je krijgt van de ha zalf idd, als het zo is.

Krentenbaard is gigantisch besmettelijk, pas maar heel goed op frank@ (misschien wist je het al :wink: ) in geval dat het krentenbaard mocht zijn :wink:

Even twee fotootjes voor je gegoogled:

http://www.rivm.nl/infectieziektenbulletin/bul1311/ber_impetigo.html

http://raam25.nl/blog/2003_10_19_puck-en-wolf_archive.html

Ik hoop dat het snel weer weg is.

Ja het heerst idd…en het is vreselijk als het uit de hand loopt…

Mijn zoontje heeft een keer het op zijn lijfje gehad dan heet het impetigo :thumbdown: is zéér besmettelijk dus ook zichzelf kunnen ze overal op hun lijfje besmetten…

Hier met antibiotica zalf en inname wel snel weg…maar man man man wat was dat zielig!

Sterkte!

Ja klinkt wel als krentebaard! Gewoon idd even een zalfje halen bij de HA! :slight_smile:

Tigo zn papa gaat vandaag met hem naar de dokter…

Hopelijk blijft het bij de 2 plekjes en is het snel weer over

@Frank@ wrote:

Tigo zn papa gaat vandaag met hem naar de dokter…

Hopelijk blijft het bij de 2 plekjes en is het snel weer over

een pleistertje op de plekjes voorkomt dat ze eraan gaan zitten en het verder verspreiden!!

bij ons op school mogen kinderen met krentebaard niet komen!! vanwege de besmetting!

Raar, want besmetting vind al plaats voordat blaasjes open gaan enzo…

Althans, dat heb her en der gelezen op het http://www….

Ja maar het vocht uit zo een blaasje is ook retebesmettelijk!!

Je mag het niet helemaal afplakken, want dan kan het gaan ontsteken.

Wel een gaasje erop, maar moet het gaasje wel droog blijven en regelmatig verschonen.

Maar het liefste open laten. (tenzij hij er steeds aankomt)

Hier heeft Guus het net 2 weken achter de rug, begon met een irritatie/schaafplekje op zijn voorhoofd aan de haargrens en binnen no time leek hij net Gorbachove. Heel zijn hoofd onder de waterige gele korsten. Hij mocht meteen komen bij de huisarts toen ik krentebaard vermoedde en kreeg een antibiotica-zalf. Na een paar dagen had hij ook een plek aan de binnenkant elleboog, op zijn buik en achter zijn oksel en dus maar meteen een orale antibioticakuur erbij gekregen. Erg besmettelijk ook voor de rest van het gezin en je kunt het blijven krijgen. Mij werd geadviseerd nageltjes van iedereen kort te houden en veel handen desinfecteren (had nog zo’n flesje uit kraampakket. Ook deed ik in bad met een washandje over de korsten wrijven om ze zo eraf te halen dat het beter kon genezen.

Hij had geen jeuk en was verder niet ziek ofzo. Heeft alles bij elkaar nagenoeg 2 weken geduurd voor het over was. Hier mocht hij wel naar KDV.

Succes ermee.

Groetjes, Petri

Tigo is net met zn papa bij de dokter geweest, maar het is geen krentenbaard… Tis wel een enorme puist :oops: :shock: .

Hij begreep de verwarring gelukkig wel.

Hij heeft wel een zalfje voorgeschreven dat we er 2x per dag op moeten smeren zodra hij openbarst om infectie te voorkomen.

Hij wilde hem daar ter plekke wel doorprikken maar daar was tigo het helemaal niet mee eens. Hij vind onze dokter niet meer zo lief sinds hij door hem met stikstof is behandeld voor een wratje :wink:

Maar als het goed is barst hij dus vanzelf weer open…

Tis toch wat, stuur ik mn ex naar de dokter met tigo is het alleen maar een puist :oops: :oops: :oops:

Gelukkig vond hij het niet erg en was hij vooral blij dat het geen krentenbaard was

Liever een puist dan krentenbaard hoor! :thumbup:

hihi… toch moet ik er ook wel om lachen haha

:lol:

Nou ja beter het zekere voor het onzekere (leuk verhaal voor later :mrgreen: ) wees maar blij…het is echt vreselijk impetigo/krentebaard :thumbdown:

Die dokter van ons moet ook wel denken, drukke familie. We zijn nu allemaal (ik, tigo, mijn vriend, mijn ex en zijn vrouw) in 2 weken tijd allemaal een keertje langs geweest :-)…

Gelukkig heb ik hele fijne huisarts die met twijfelzaken altijd vindt dat je langs moet komen. Hij is zelfs al 2 keer bij mij thuis geweest toen tigo erg ziek was… Die artsen zijn spaarzaam…