Vorige keer had ik klossen gehaald, maar die dingen staken uit, verroest en al. Omdat onze kamer maar klein is en ik al elke keer dochter over die dingen zie struikelen (of vallen met al dat roest jakkie) wil ik deze keer kratjes. (vorige keer heb ik er een handdoek omheen gedaan, zelf struikelde ik er ook steeds bijna over grr :roll: )
Wat voor kratjes hebben jullie gebruikt en hoe stonden die eronder? Ik heb het idee dat ik dan niet aan de goede hoogte kom? :think:
Wij hadden bierkratjes.
4 onder iedere hoek en 2 in het midden.
Gewone Amstel bierkratjes ondersteboven, ging prima :thumbup:
bierkratjes ondersteboven.
wij hadden een plankensysteem bed (toen )
en die planken konden precies in de rand op de onderkant
tevens is deze hoogte prima hoor…
hier gewoon klossen, maar steken niet uit en kunnen ook niet roesten!
zijn van gewoon plastic geloof ik
hier bij alle 3 bierkratjes, we moesten wel plankjes erop leggen, omdat oude bed dunne pootjes had die met dat gewicht wel eens door de bodem van de kratjes konden schieten
hier bavria kratjes, zijn kleiner, en wat handelbaarder in mijn ogen…
bij jasper trouwens helemaal geen klossen omdt manlief gezien het schuine dak bijna zijn bed niet meer in kwam, en het verschonen van het bed ook niet te doen was voor de kraam onder het schuibne gedeelte.
Ik benzowieso bevalllen op de eettafel (perfecte hoogte) en heb aan de kraan gevraagd of ze het ee probleem vond dat het bed laag stond, hetgeen niet het geval was (anders hadden manlief en ik zelf het bed verschoond, en voor de contoles een extra matras er op gelegd (die lag al klaar))
wij hebben we al een relatief hoog bed, en kwam op deze manier prima uit
hier nu al (ja we zijn vroeg :P) bier kratjes van de aldi op z’n zeg maar korte zij in iedere hoek 1 (maar niet onder de poten maar er net iets achter) en dan in het midden over de lengte 2
owja en de eerste ochtend viel vriendlief zo’n beetje uit z’n bed toen die opstond (hij was telaat en gelijk gehaast dus :mrgreen: )
@Dynasty wrote:
hier nu al (ja we zijn vroeg :P) bier kratjes van de aldi op z’n zeg maar korte zij in iedere hoek 1 (maar niet onder de poten maar er net iets achter) en dan in het midden over de lengte 2
julie zijn er idd lekker op tijd bij…
maar ja, dan sta je er tenminste niet net als ik met een buik van 36 weken kratjes onder te schuiven (manlief had even geen tijd, en ik vond dat het NU moest gebeuren :oops: )
en ja, 6 dagen na de bevalling vond ik dat ook NU de kratjes er weer onder vandaan moesten… (maar dat viel even tegen)
@Fietje wrote:
@Dynasty wrote:hier nu al (ja we zijn vroeg :P) bier kratjes van de aldi op z’n zeg maar korte zij in iedere hoek 1 (maar niet onder de poten maar er net iets achter) en dan in het midden over de lengte 2
julie zijn er idd lekker op tijd bij…
maar ja, dan sta je er tenminste niet net als ik met een buik van 36 weken kratjes onder te schuiven (manlief had even geen tijd, en ik vond dat het NU moest gebeuren :oops: )
en ja, 6 dagen na de bevalling vond ik dat ook NU de kratjes er weer onder vandaan moesten… (maar dat viel even tegen)
hihi daarom ik weet dat als ik het aan hem over laat het ongeveer gebeurd als het beebje al geboren is… … maar ach die lieve schat werk heel hard en ik kon gelijk de hele slaapkamer opnieuw inrichten :twisted: maar dat rot bed was wel zwaar zeg…
Hoe komen jullie aan zoveel kratjes? Kopen jullie 6 volle kratten, of haal je ze leeg en betaal je alleen statiegeld?
Mijn man houdt van bierdrinken en is gewoon op tijd begonnen :mrgreen:
Heb hier wel een x gelezen over dat iemand een feestje georganiseerd had om hulp te krijgen om de kratjes leeg te drinken. Vond ik een erg komisch idee! :lol: :lol:
Wij hebben een erg laag bed en hebben onder iedere hoek 2 en in het midden 2 bierkratjes gedaan. Mijn man lust 'm ook wel zeg maar , en m’n schoonvader en zwager hebben ook meegespaard, dus hadden we het vrij vlot geregeld :mrgreen:
Hebben ze trouwens ook mooi bewaard voor ‘een volgende x’ en die was dus al vrij snel, ze staan nu nog een paar weekjes op zolder te wachten… Vind het wel een beetje lastig met Jayden, die klimt nu zelf op en van ons bed, lekker gezellig 's ochtends in het weekend even tv kijken, en dat gaat dan natuurlijk niet meer, ben bang dat ie me eraf valt… :shifty:
Wij hebben er gipsbetonblokken onder staan.
Je hebt ze in 5, 7 en 10 cm., daardoor kun je zelf de hoogte bepalen.
Wij hebben nu 2 x 7 cm op elkaar, ik wilde echt niet dat mijn bed veel te hoog zou worden.
Die betonblokken kun je inpakken met pakpapier oid. dan blijft de boel schoon.
Wij hebben ons bed op balken staan. Het zijn er twee op elkaar gestapeld. Werkt prima zo, mooi op 80 cm hoogte.
Overigens moeten we hier van de vk beneden bevallen, dus zal ter zijnertijd het kraambed worden opgemaakt.
Het bed boven had neit op hoogte gehoeven, maar ik vind het nu ideaal.
wij hebben 5 lege kratjes “gekocht” daar stoeptegel bovenop
En sinds half sept. staat bed al lekker hoog.
Fijn met bed in en uitrollen
zal eens zoeken heb ergens een foto van ons bed op kratjes
@Byffie wrote:
Wij hebben ons bed op balken staan. Het zijn er twee op elkaar gestapeld. Werkt prima zo, mooi op 80 cm hoger.
Overigens moeten we hier van de vk beneden bevallen, dus zal ter zijnertijd het kraambed worden opgemaakt.
Het bed boven had neit op hoogte gehoeven, maar ik vind het nu ideaal.
ik ben tot twee keer toer op de eettafel bevallen en dat ging perfect.
In de familie een oud matras geleend, en die bij de start van de bevalling met twee spanbanden op de tafel bevestigd. een hoeslaken er op, en we hadden een pefect kraambed.
het scheelde in de kosten van de huur van het bed, en het scheelde een hoop ruimte, want wehebben het meteen kunnen opruimen (matras naar de stort, hoeslaken in de was, en spanbanden in de schuur )
ik vond het elfs zo ideaal, dat ik als ik idd nog eens zwanger raak het weer zo wil doen (ondanks dat ik nu wel boven zou mogen bevallen)
:think: hier moet het bed ook nog omhoog. Toch maar even heel goed over nadenken of het kratjes of klossen worden, want als het kratjes worden dan zal er even gedronken moeten worden :?