krassen op je meubels

Hoi,

na 6 jaar en 2 kinderen verder hebben we nieuwe kasten aangeschaft. Lekker met deuren zodat de troep erin niet opvalt :mrgreen: (we hadden van die open boekenkasten en dat werd echt te druk in mn hoofd)

Nu dus 3 halfhoge kasten en 3 lage kasten vol met ikea bakken met allerlei spullen van de kinderen en ook van ons zelf. Kasten zijn overigens ook van ikea.

máár nu zitten ze al weer onder de krassen. Krassen van het keukentje wat erlangs schaafde toen het een duw kreeg, krassen van misschien wel de stofzuiger, ik heb soms geen idee waar ze vandaan komen.

nu ben ik op zoek naar zo’n stift waarmee je dat weg kunt poetsen. Ik gebruik nu de normale stiften, maar met 1 keer een doekje eroverheen is dat weer weg en zie je die krassen weer…

iemand een idee waar je die stiften kunt kopen? Waterbestendig enzo? Heb op internet zitten zoeken maar vaak zijn dat spullen voor echte dure houten meubels, en dat is het van ikea niet hé :wink:

Als het echt té erg wordt schaffen we wel wat nieuwe deuren aan, maar die zijn ook vrij aan de prijs en waarschijnlijk binnen een jaar weer nieuwe krassen…

Zeeeeer herkenbaar. Wij hebben ook meubels van de ikea en die beginnen ook aardig bekrast te raken. Helaas ook nog even geen geld voor andere meubels (want ik zou ook het liefst echte houten meubels willen). Ik lees dus even met je mee.

klein kwastje met klein blikje verf in de juiste kleur en glans kan misschien ook. Watervaste stift krijg je bij een kantoorboekhandel.

ikea heeft ook behandla (lazuur, op oliebasis) mogelijk kan je daar ook krassen mee bijwerken, afhankelijk van welk materiaal er gebruikt is voor de meubels.

gr L

Bijverfen op kleur en dan na het drogen een laagje parketlak erover. Als er iets krasbestendig is is het parketlak wel. :wink: Heb je overigens in hoogglans en eiglans dus je bepaald zelf hoeveel glans je op je meubels wilt.

action heeft hier van die stiften liggen!! bij de vaatwasborstels ed.