krassen op DVD

Wij zijn nogal slordig met onze dvd’s. Vandaar dat we er nu een aantal hebben waar behoorijk wat krassen op zitten. :oops:



Weet iemand een manier om de krassen minder diep te maken/te herstellen?

Je hebt er apparaatjes voor. Kent iemand die, of heeft er iemand ervaring mee??



Zijn er nog huis-tuin - en keukentips???

wij gebruiken ze dan meestal als onderzetters :mrgreen: maar dat zal je vraag wel niet zijn :wink:



Hmmm glasex met een keukenpapiertje proberen wij weleens… Soms helpt het wat…



gr patricia

@pluutje wrote:



Zijn er nog huis-tuin - en keukentips???




Ja een hele goede tip!!! ruim het voortaan goed op :mrgreen: :oops: :oops:

@prinsjeJason wrote:

@pluutje wrote:


Zijn er nog huis-tuin - en keukentips???




Ja een hele goede tip!!! ruim het voortaan goed op :mrgreen: :oops: :oops:






:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:





:wink:

Ik heb weleens ergens gelezen dat autopoetsmiddel zou moeten helpen…Heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd hoor.

Je kunt proberen om ze te polijsten met tandpasta of iets van zilverpoets, dat wil bij oppervlakkige krasjes nog weleens helpen.

Hmm, ik lees even mee, ik heb namelijk hetzelfde probleem hier thuis :roll:



ik zat net n.a.v. dit topic wel eventjes te googelen en zag dat er wel een middeltje is: disc repair.



Iemand daar ervaring mee?? (en wat kost 't…)

:lol: :lol: :lol: :lol: <br /> <br /> WAAROM na gebruik niet gewoon terug opruimen :lol: :lol: :lol: :lol:<br /> Is net zo veel moeite om ze op te ruimen of om ze dagen later op te ruimen .. Met als vervolg veel krassen :wink:<br /> <br /> Maar de broer van mijn vriend die is ook zoooow ontzettend slordig :shifty:<br /> En als zijn cds dan op zijn … komt hij de bij mij halen :shifty:

Wil hij mijn cd`s meenemen … zodat hij ze ook op de achterbank van de auto kan smijten als hij er genoeg van heeft :lol: :lol:

Autowas zou inderdaad wel eens kunnen helpen. Moet het wel eerst goed uitharden na het in-en uitsmeren!! Anders kan het je je DVD speler kosten :wink:

Ik zou zelf ook zeggen gelijk opruimen, wij zijn helemaal niet zo opruimerig maar manlief heeft zo’n net koffertje waarin je DVD’s en CD’s kunt opslaan en dat werkt goed hier.



Hoorde trouwens laatst iets grappigs, oude CD’s etc worden in sommige landen schijnbaar gebruikt als wildafschrikmiddel langs wegen gni gni. Als ze dan toch naar hun grootje zijn, hoppa naar de moestuintjes brengen als ze gaan zaaien 8) Houd lekker de vogeltjes weg.

@Plut wrote:

Hmm, ik lees even mee, ik heb namelijk hetzelfde probleem hier thuis :roll:



ik zat net n.a.v. dit topic wel eventjes te googelen en zag dat er wel een middeltje is: disc repair.



Iemand daar ervaring mee?? (en wat kost 't…)




je bracht me op een idee… kijk eens op ebay… heb net 2 tubes gekocht voor 5.98 euro. verzendkosten 1.45 vanuit duitsland…

wel te vinden op ebay nl

jet , laat je t even weten of het werkt? Ik heb ook bekraste cd’s

Wij hebben dat probleem veel gehad bij cd’s enzo die we voor de lokale omroep kregen. FF afwassen met afwasmiddel en dan met een zachte doek drogen. Werkt als een tierelier.



x

Bedankt voor alle reacties meiden. Ik ga ook van die tubes bestellen, en zal laten weten of het werkt! :thumbup:

ik heb ze in bestelling staan, ben benieuwd of het werkt… ik laat het weten

Ja wassen met afwasmiddel helpt net als de vaatwasser maar dat is vaak tegen het vet…

Krassen zijn rottiger op een dvd :shifty:

Een beetje Jif/Cif er op. En voorzichtig uitsmeren, droogwrijven, dan vul je de krassen op en schiet het lasertje er als het ware overheen. Helpt :thumbup:



Onze dvd-speler is zo gevoelig, dat wij heel veel problemen hebben met dvd’s van de videotheek. Daar hadden ze ons gezegd dit te doen en het werkt dus! (behalve als het echt erg beschadigt is, dan kan je ze beter als onderzetter gebruiken)