En nu? Vanochtend komen we bij de auto en jawel, een kras van voor tot achter op de auto getrokken door vandalen. Zo verdrietig word ik ervan. Waarom doen mensen dat toch? Van de 8 auto’s wij natuurlijk weer de enige…
A gaat morgen proberen of hij hem er met kras verwijderaar oid eraf krijgt, maar als dat niet lukt dan zal de auto toch echt naar de garage moeten. Immers, deze auto moet met een jaar of twee wel weer een beetje fatsoenlijk kunnen worden ingeruild.
Nu is mijn vraag, kun je dit opgeven aan de verzekering? (In ogenschouw nemend dat dit je no-claim verkloot en dat je eigen risico hebt) We hebben de auto WA+ verzekerd bij FBTO…
tot mijn spijt… nee… vandalisme zonder dat bekend is wie het heeft gedaan word niet vergoed… :roll:
wij wonen midden in de stad en onze auto heeft al meerdere keren het onderspit moeten delven… krassen , deuken spiegels eraf en tot nu is er nooit wat vergoedt… :thumbdown:
Politie bellen, proces-verbaal laten opnemen en doorgeven aan je verzekering. Even die bellen om te vragen hoe het zit met de no-claim e.d. Vervalt je no-claim en moet je toch eigen risico betalen, het hele zooitje doorsturen naar Stichting Waarborgfonds. Waarschijnlijk krijg je het van daaruit wel vergoedt.
Hé wat erg zeg!! :-*
Marion,
Ga kijken voor groene Commandant (hopelijk goed geschreven) dit helpt goed voor krassen in de auto!
Succes
vreselijk… laten die lui het eens bij hun eigen auto doen :twisted: :twisted:
Ik heb zelf eens een kras gemaakt van voor naar achteren :oops: :oops: (was nog met collega;s van hub)
Maar ik heb de kras er nooit meer uitgekregen. Maar ik had ook een oud krotje en ben niet naar de garage geweest. Wel had hub toen spul er voor gehaald in dezelfde kleur en dat erop gewreven. Maar je bleef het zien.
Je krijgt het wel vergoed maar gaat van je no claim af
@Karin1981 wrote:
Je krijgt het wel vergoed maar gaat van je no claim af
Hopelijk… Opnieuw laten spuiten is zo 1000 euro, en dat hebben we nou ook niet direct…
Oh bah wat een onmacht. Je zou ze toch wat aandoen als je de dader tegen kwam he :evil: Sneu voor jullie meis Door een andermans schuld/toedoen, gaat het tenkoste van jullie portemonnee. Asociaal is het!
(Zo werd bij ons tot 3 keer toe de spiegel van de auto afgetrapt toen we nog in de stad woonden. En de 4e keer hebben we de dader in de kraag gevat en bij ons thuis op de bank neergezet. Stomdronken zat hij daar en zijn vriendjes stonden buiten. Het was 12 uur middernacht, zaterdagavond.
We hebben hem voor de keuze gesteld. Of alle schade betalen of aangifte bij de politie. We hebben hem niet ingelicht over het feit dat elke spiegel ons 150 euro eigen risico kostte dus hij was gelijk in paniek omdat hij in duizenden euro’s zat te denken. EN terecht ! Hij begon bijna te huilen omdat hij dat geld niet had zei hij, hij was maar een eenvoudige student.
We hebben een hele preek gehouden en we stonden erop hem naar huis te brengen zodat we wisten waar hij woonde. Hij woonde in de straat tegenover ons. Hij moest zijn paspoort laten zien en beloven ons 600 euro te komen betalen. Anders aangifte. Onze buurman was getuige.
Hij heeft betaald. Ik denk dat hij zijn les wel heeft geleerd.)
Er is een fonds waar je dit soort dingen kunt opgeven en dan vergoeden zij deze kosten, weet zo niet hoe het heet ofzo maar daar is volgens mij via google wel achter te komen. Ik weet dat een collega van mij dit zo gedaan heeft en toen alle schade vergoed heeft gekregen (er was iemand tegen zijn geparkeerde auto aangereden 's nachts en dus ook doorgereden)
edit volgens mij zet Debbie het al neer in haar post stichting waarborgfonds (weet niet of er meerdere zijn hoor).
Zucht… ik vind mezelf nu echt zielig hoor… We hebben keihard gewerkt voor deze auto. Zo zuinig en trots er op en dat dit… Mensen kunnen dit ook gewoon zomaar doen hè… Ze bekrassen onze auto en je staat volledig machteloos. Hoppa, auto naar de garage en een dikke kostenpost aan je broek… Zo vreselijk onnodig dit…
@~Marion~ wrote:
Zucht… ik vind mezelf nu echt zielig hoor… We hebben keihard gewerkt voor deze auto. Zo zuinig en trots er op en dat dit… Mensen kunnen dit ook gewoon zomaar doen hè… Ze bekrassen onze auto en je staat volledig machteloos. Hoppa, auto naar de garage en een dikke kostenpost aan je broek… Zo vreselijk onnodig dit…![]()
![]()
![]()
Mijn gedachte, ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent om zoiets zinloos. Onnodig verdriet. :hug:
Helaas… ook st.Waarborgfonds zal niet vergoeden…
Hier, ook stad Rotterdam, is onze auto ook al vaak slachtoffer geweest van vandalisme en “kleine ongelukjes”…
3 weken geleden nog de hele motorkap ingedeukt… hebben ze op staan springen waarschijnlijk.
Echt balen!!!
St.Waarborgfonds vergoedt alleen als je 2 getuigen hebt die hebben gezien dat je de auto ongeschonden hebt neergezet (nou… die zijn wel te vinden toch?)…maar…
De schade moet door een ander motorvoertuig zijn aangebracht…
Voetstappen op de motorkap zijn dat zeker niet… je ZOU het kunnen proberen met zo’n kras…
Het kan trouwens wel 2 jaar duren voordat het uitbetaald wordt!!!
(ja… het KAN wel… mijn zus heeft al eens iets vergoedt gekregen uit het fonds… dit om je niet helemaal te ontmoedigen).
Sterkte ermee…
@jacsansil wrote:
tot mijn spijt… nee… vandalisme zonder dat bekend is wie het heeft gedaan word niet vergoed… :roll:
wij wonen midden in de stad en onze auto heeft al meerdere keren het onderspit moeten delven… krassen , deuken spiegels eraf en tot nu is er nooit wat vergoedt… :thumbdown:
Waarborgfonds doet daar ook niks mee?
Oh never mind, heb t al bekeken. Nee dus

marion, ik weet wat je voelt… hier was auto ook onderbekrast, hebben toen besloten de auto over te laten spuiten. ingediend bij verzekering, noclaim enzo eraf, maar wel weer nieuwe auto.
issie 2 weken daarna wéér ondergekrast :twisted: :twisted: :twisted: dus tja, nu maar een auto met krassen erop…
Dus jullie kregen het wél vergoed via je verzekering? Waar was je verzekerd? en ook WA+? En ja, daar ben ik dus ook zo bang voor…
marion, wij hebben het idd wel volledig vergoed gekregen, waren all-risk verzekerd. ging alleen wel van noclaim af. verzekerd via de rvs…
dan zit m daar de kneep denk ik, wij zijn WA+…
Oh Marion, dikke knuffel meid. Wat een klote streek zeg!
@Karin2 wrote:
(Zo werd bij ons tot 3 keer toe de spiegel van de auto afgetrapt toen we nog in de stad woonden. En de 4e keer hebben we de dader in de kraag gevat en bij ons thuis op de bank neergezet. Stomdronken zat hij daar en zijn vriendjes stonden buiten. Het was 12 uur middernacht, zaterdagavond.
We hebben hem voor de keuze gesteld. Of alle schade betalen of aangifte bij de politie. We hebben hem niet ingelicht over het feit dat elke spiegel ons 150 euro eigen risico kostte dus hij was gelijk in paniek omdat hij in duizenden euro’s zat te denken. EN terecht ! Hij begon bijna te huilen omdat hij dat geld niet had zei hij, hij was maar een eenvoudige student.
We hebben een hele preek gehoudenen we stonden erop hem naar huis te brengen zodat we wisten waar hij woonde. Hij woonde in de straat tegenover ons. Hij moest zijn paspoort laten zien en beloven ons 600 euro te komen betalen. Anders aangifte. Onze buurman was getuige.
Hij heeft betaald. Ik denk dat hij zijn les wel heeft geleerd.)
wat GOED… :thumbup: :thumbup: :thumbup: zo he, dat hebben jullie meteen aangepakt he… :o :thumbup: