krampjes

ons meisje heeft vanaf dag 2 al last van krampjes, we hebben al infacol in huis, maar het is behoorlijk heftig en ze huilt aan 1 stuk door :frowning:

de eerste 2 dagen heeft ze bv gehad, maar doordat ze een heel klein mondje heeft lukt het aanhappen niet en ben ik toch overgegaan op fv, ze krijgt hypoallergeen

de oudste heeft ook enorm veel last van krampen gehad, dat begon bij hem toen hij 2 wk was, bij hem hebben we uiteindelijk omneo gebruikt

dus helaas weet ik de meeste trucjes al zoals over het buikje wrijven, over de arm leggen op de buik, maar misschien heeft iemand nog tips :slight_smile:

fietsen met de beentjes.

@Kwakje wrote:

fietsen met de beentjes.

werkt niet, ze strekt zich helemaal uit en is zo sterk dat dat niet gaat lukken :?

ik doe haar beentjes juist helemaal omhoog (zoals ze in de buik ligt) dus de knietjes zoveel mogelijk op laten trekken, dat wil af en toe werken, maar vanmiddag was het zo erg dat niets hielp :?

Warmte schijnt ook wel eens te helpen, geen idee hoe!?.

Sterkte ermee. :-*

kersenpit kruikje, bij de xenos hebben ze kleintjes die erg licht zijn ook voor een babybuikje.

Een Fohn doet ook wonderen, het geluid van de Fohn vinden baby’s heel fijn om naar te luisteren, en daarbij de warmte op het buikje voor de krampjes :thumbup:

Helpt je draagdoek niet, gewoon lekker stevig tegen je aan knopen. Mijn dochtertje vond dat heerlijk met krampjes.

pittenzakje hebben we nog van de oudste, bij hem hielp het af en toe wel de druk en de warmte, draagdoek ga ik straks wel gebruiken als de kraamhulp weg is, dan kan ik d`r lekker bij me houden :slight_smile:

Heftig he, ik weet niet hoe jij de flesvoeding maakt, met water uit de kraan?

wij doen sinds kort maar weer water koken, af laten koelen en dat bewaren in de koelkast. (deden we ook bij Sarah en Kevin)

En dan mengen met heet water, ik heb het idee dat Lucas daar beter op reageerde, dus minder krampjes. Nu verwarm ik het afgekoelde water weer in de magnetron en dat gaat ook goed.

Hopelijk heeft ze snel minder last, het is zo zielig…

de buuf gebruikt nu pakken buleduc… of hoe schrijf je dat, kindje heeft nergens geen last meer van! zodra ze het vergeten was ergens en het aanmaakte met kraanwater, was het weer mis!

Bedoel je Barleduc, het bronwater? Ik heb altijd begrepen dat je dat eigenlijk niet aan kleine kinderen moet geven ivm teveel aan mineralen etc. :think: Maar ja als het helpt…

@DarkAngel wrote:

Heftig he, ik weet niet hoe jij de flesvoeding maakt, met water uit de kraan?

wij doen sinds kort maar weer water koken, af laten koelen en dat bewaren in de koelkast. (deden we ook bij Sarah en Kevin)

En dan mengen met heet water, ik heb het idee dat Lucas daar beter op reageerde, dus minder krampjes. Nu verwarm ik het afgekoelde water weer in de magnetron en dat gaat ook goed.

Hopelijk heeft ze snel minder last, het is zo zielig…

we gebruiken gekookt water en dat warm ik op in de magnetron

maar het gaat nu een stuk beter, dr ontlasting is goed op gang gekomen en de infacol doet nu goed zn werk :thumbup: ze is nu weer een tevreden meisje :inlove:

bedankt voor jullie reacties :smiley: