krampjes

wie heeft er bruikbare tips voor krampjes? me meisje heeft al vanaf het begin heel veel last van krampjes

gebruik al cinababy lijkt te helpen vooral als ik het op de speen doe dan sabbelt ze lekker en word ze rustig(er)

infacol begint ze van te spugen dus daar ben ik mee gestopt

ik gebruik inmiddels om de paar dagen (ipv) elke dag lactulose nu poept ze ook eindelijk alleen was het vandaag diarree ze is de hele middag al overstuur gillen huilen niks willen niet slapen enz erg vermoeiend

hebben jullie kindjes ook veel last van krampjes gehad? en wat deden jullie allemaal?

Misschien kun je 1x in de 2 dagen Lactulose gebruiken?

Je moet even kijken wat voor haar het beste werkt.

Jesse heeft Forlax, en bij hem kijken we hoe zijn ontlasting is. Is het te zacht dan slaan we een dagje over en dan is het de dag erop goed. Ff puzzelen.

Het is en blijft een lastig probleem…

Sterkte ermee! :hug:

roosje… aukje heeft ook lactulose, maar gebruik die iedere dag… als ik oversla dan kan ze dus niet meer poepen.

lijkt me juist de reden dat je dit juist hebt of niet?

en tja de andere gebruikelijk tips zul je allemaal wel al gebruikt hebben… :wink:

Lekker warm badje, buikje wrijven en met de beentjes fietsen vinden ze ook wel lekker. Dit is ook goed voor het poepen trouwens.

Hoeveel lactulose gebruik je eigenlijk per keer? Bij ons was het advies 5 ml, maar wij hebben altijd maar max 2 ml gegeven en dat hielp ook goed en zijn toen ook vrij snel daarna gaan afbouwen naar 0,5 ml.

@sanmi wrote:

Lekker warm badje, buikje wrijven en met de beentjes fietsen vinden ze ook wel lekker. Dit is ook goed voor het poepen trouwens.

Hoeveel lactulose gebruik je eigenlijk per keer? Bij ons was het advies 5 ml, maar wij hebben altijd maar max 2 ml gegeven en dat hielp ook goed en zijn toen ook vrij snel daarna gaan afbouwen naar 0,5 ml.

ik gebruik 5 ml maar volgens mij is dit teveel voor elke dag ze raakt helemaal over de rooie als ze de luier vol heeft is ook altijd erg dun diarree

roosje wij kregen als advies om het uit te proberen en als het waterdun is wat minder geven. gewoon even aankijken wij hadden met 6 ml dat ze er moeite mee had en met 7 waterdun, dus heb ik gewoon 6.5 gegeven.

in jouw geval zou ik gewoon eens 4 ml proberen, heeft ze nog steeds diarree dan gewoon 3 ml… zou een beetje aftasten, op je gevoel zeg maar…

@Pitje27 wrote:

roosje wij kregen als advies om het uit te proberen en als het waterdun is wat minder geven. gewoon even aankijken wij hadden met 6 ml dat ze er moeite mee had en met 7 waterdun, dus heb ik gewoon 6.5 gegeven.

in jouw geval zou ik gewoon eens 4 ml proberen, heeft ze nog steeds diarree dan gewoon 3 ml… zou een beetje aftasten, op je gevoel zeg maar…

dan zal ik haar wt minder daags geven idd geven jullie het ochtends?

mis je in ons topic :-*

@roosje83 wrote:

@Pitje27 wrote:

dan zal ik haar wt minder daags geven idd geven jullie het ochtends?

mis je in ons topic :-*

geeft smorgens… moet eigenlijk op de nuchtere maag… maar ik geef het altijd in de 1e fles… maar je moet wel zeker weten dat ze het allemaal binnenkrijgt… anders in een spuitje geven…

enne dat 2e… .ik zal proberen weer mee te gaan schrijven… maar kreeg soms het gevoel of andere het niet zo fijn vinden dat ik ook reageer…

ik geef het idd ochtends en in een spuitje

enne dat tweede :-*

Hier heeft bij allebei Orthiflor heel goed geholpen :thumbup: ! Ik weet niet of je FV of BV geeft, maar dit poedertje moet dus door de melk (anders misschien afkolven :think: ). Google anders effe op Orthiflor Start; kun je alles lezen.

Succes ermee, want het is echt zielig die krampjes :? .

klopt optiflor hebben wij ook gebruikt…

Lactulose aanpassen naar beneden zodat het niet meer waterdun is(en dan wel iedere dag) of compleet stoppen als het niet meer nodig is.

Als het echt darmkrampjes zijn dan zou ik je infacol willen aanraden.

Hier waren de krampjes meteen over toen ik op dr.Brown flessen ben overgestapt, wat een verschil in kind opeens, ik was zo blij!

Maar bij jouw meisje is het dus ook verstopping?

@peter&caren wrote:

Hier waren de krampjes meteen over toen ik op dr.Brown flessen ben overgestapt, wat een verschil in kind opeens, ik was zo blij!

Maar bij jouw meisje is het dus ook verstopping?

ik heb die fles ook idiaal maar meer tegen het spugen krampjes worden al wat minder ik gebruik niet elke dag meer lactulose kijk het per dag aan gister kwam het spontaan :dance: