Ons kleine hummeltje heeft onzettend last van krampjes. Eerst ging het nog wel redelijk, maar de laatste 2 dagen lijkt het stukken erger.
Ik kan me niet van de oudste herinneren dat hij er zo’n last van had.
Is er iets wat ik kan doen om de krampjes bij ons kleintje te verzachten?
We hebben al colikind (is net zoiets als cinebaby), wrijven over zijn buikje, laten hem sabbelen op pink of speen, op zijn buikje tegen ons aanleggen (dus op onze borst), …
En is er iets wat ik kan doen qua eten, drinken om het voor hem te verminderen? De een zegt nl. van wel en de ander zegt weer van niet (omdat ze met kunstvoeding ook krampjes hebben).
Thanks! :-*
Wij hebben hier infacol gebruikt, en het werkt goed voor ons meisje.
Je moet het voor de voeding geven, er zit een sinassmaakje aan
dus dat is een lekker zoet smaakje en ze boeren er makkelijker van.
Als onze meid een boer liet dan rook ik gelijk de sinas geur van de infacol.
En ook een manier is om je kindje met buikkrampjes te dragen is door het kindje
op je onderarm te leggen met het hoofdje in je elleboog. Zijn buikje rust dan op allebei de handen.
Veel kinderen kunnen hier weer rustig door worden.
Veel succes ermee.
Ik geloof niet dat je krampjes kunt voorkomen/wegnemen aangezien bijkans iedere baby dat de eerste 6 weken wel heeft doordat de darmpjes aan voeding moeten wennen, zowel fles als borst inderdaad.
Je kunt ze wel verzachten door te 'fietsen met de beentjes bijvoorbeeld of door met de klok mee te draaien/masseren op het buikje.
Cinababy is prima en verder? Tja, zoveel mogelijk je baby troosten denk ik.
Qua voeding voor jezelf…het is niet bewezen dat je eigen voeding een dusdanig effect kan hebben op je baby, ik geloof er ook helemaal niet in.
Ik ben vaak gewaarschuwd voor chocola, uien, kool en noem het maar op maar Nina kreeg niet meer krampjes dan Ryan had en Ryan kreeg de fles.
Ik at wat ik wilde en Nina had tegen de tijd dat ze 6 weken was ongeveer helemaal nergens last meer van.
Infacol :thumbup: vlak voor de voeding geven
Qua eten merk ik toch wel verschil hoor,
Als je bijv koolsoorten en veel uien eet dan merk ik bij Desmée dat ze harder stinkt dan anders.
Dus je zou er eens op moeten letten wanneer je zoontje weer erg buikkrampjes heeft wat jij daarvoor dan heb gegeten.
Maar het gaat vanzelf weer over hoor en er zijn genoeg middeltjes die je kunt proberen zoals hiervoor al beschreven.
Thanks voor de antwoorden. Eigenlijk alles doen we al wel. En ik weet dat het erbij hoort, want de oudste had ook wel krampjes, maar niet zoveel als dit knulletje.
Een vriendinnetje wees me erop dat hij waarschijnlijk teveel lucht binnenkrijgt tijdens het aanhappen. En dit zou wel eens kunnen kloppen, dus daar ga ik nu even goed op letten.