krampjes

amber heeft erg veel last van krampjes…zoo zielig.

gelukkig slaapt ze wel goed,alleen in de avonden is het wat minder.

weet eigenlijk niet wat het beste is om te doen.of is er mischien iets voor?

alvast bedankt :thumbup:

Je kunt proberen of ze wat lauwe kamillethee wilt drinken?

Verder is er van vsm het een en ander geloof ik (iets met venkel), maar heb het zelf (nog) niet meegemaakt.

Cinababy zijn druppels van vsm,die hielpen hier niet zo goed,ik gaf damian extra water bij,en ik af ook glesvoeding en op friso comfort deed hij het erg goed weet niet wat jij geeft,veder het buikje masseren, en slapen deden wij ook haats niet dus de ultieme tip heb ik niet voor

Sterkte ermee :hug: :-*

Hier hadden we er geen last mee, maar waar ik hele goede ervaringen over heb gehoord:

• rooibosthee (biologisch)
  • ABC Dophilus

Hopelijk gaat het gauw beter!

rooibosthee (biologische) hielp hier super :thumbup:

cinababy druppels vond ik minder werken

@Ashes wrote:

rooibosthee (biologische) hielp hier super :thumbup:

cinababy druppels vond ik minder werken

cinababy druppels werken hier voor geen meter :? en venkelthee ook niet :cry:

En waar kun je biologische rooibosthee kopen?

En moet je die zelf drinken of 1 theelepel aan de baby :think:

Ank, bv of fles…? Bij bv zou je namelijk ook 's naar jouw eigen voedingspatroon kunnen kijken. Misschien heeft dat invloed op Ambers maagje. Zo kon Saba er niet goed tegen als ikzelf zuivel at/dronk. V.w.b. kv zou je wat extra water bij kunnen mengen of inderdaad iets homeopatisch proberen. Troost… volgens de boekjes zouden de meeste krampjes rond 3 maanden verdwenen moeten zijn.

Wij hebben toen de fles aangemaakt met slappe rooibosthee ipv water. Het beste hielp het nog toen we van gekookt kraanwater overgingen naar bar le duc.

Hoe erg het ook is, bij drie maanden wordt het minder. Ik weet dat je dat niet wilt horen (wilde ik eigenlijk ook niet toen) maar het is echt zo. Ik weet trouwens dat er in duitsland druppels zijn tegen krampjes die heel goed schijnen te werken. Daar krijgen de baby’s ze geloof ik standaard. Een vriendin van mij had ze en ze werkten super. Ik weet zo de naam niet en ik kan haar nu niet bereiken. Als je het wilt weten, stuur me maar even een PB.

Succes ermee.

O ja, nog iets… Weet niet of je bv of fles geeft, maar onze kraamhulp heeft ons geleerd de fles absoluut niet te schudden. Dus wij hebben vanaf het begin de voeding geroerd. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar Layla heeft helemaal geen last van krampjes gehad, dus wie weet!

Cinababy hielp hier ook voor geen meter :? ABC Dolphius van Solgar daartentegen werkte super! Samen met Fr*so Comfort waren de krampjes zo over! ABC is wel wat prijzig.

Hoe lang doet Amber over de fles? Misschien gaat het te snel. Ze mag er 30-45 min. over doen.

Succes

Cinababy is de grootste flauwekul die er bestaat. Vraag me nog steeds af waarom het niet uit de handel is genomen. Ik ben benieuwd of er baby’s zijn die er wel baat bij hebben gehad.

Venkelthee hielp bij Sander ook al niet.

Wat Sensje zegt: na 3 maanden gaat het vaak beter of is het over. Is inderdaad een dooddoener van jewelste, maar de darmen van een pasgeboren baby zijn nu eenmaal niet volgroeid en dat zorgt voor de pijnlijke krampen. Een tip van het consultatiebureau heeft bij mij tijdelijk geholpen: een beetje lauw water geven, zodat de ontlasting zachter wordt. Dan wordt het poepen minder pijnlijk en zullen de krampjes ook afnemen. Verder inderdaad een beetje over het buikje wrijven, zodat ze rustig worden. Helpt dus niet tegen de krampjes zelf, maar wel om je kindje te kalmeren.

Heel veel sterkte…

jasia ik geef flesvoeding,dus aan te pittig eten van mij kan het

niet liggen :wink:

die tip van de fles niet meer schudden is een goeie een.

onze kraamhulp deed het ook.ze heeft nooit verteld waarom.

wij schudden er zelf altijd op los :mrgreen:

dus gaan dat nu proberen.doen ook 10 ml water er extra bij.

hopen dat het allemaal wat helpt.

meiden bedankt voor jullie reactie’s… :-*

Ik heb maar 1 tip: orthiflor start! :thumbup:

Da’s een poeder wat je bij de betere drogist kunt halen; kost ongeveer 16 euro en je doet er een maandje mee. Elke dag anderhalf schepje door de flesvoeding. Het is ook goed voor de darmflora en de weerstand.

Teun heeft 6 weken krampjes gehad, had al vanalles geprobeerd (venkel-oliedruppels, VSM, Nutrilon Omneo), maar niks hielp. Binnen een paar dagen zagen we al heel veel verbetering. Na een week was het helemaal over.

Succes, want het is heel vervelend en erg zielig om aan te zien :hug: !

Groetjes, Anne

10ml water iedere fles vervangen door rooibosthee! :thumbup:

(wel opletten rooibosthee zonder toevoegingen!)

Verder is het tijd uitzitten…meestal met 6 weken tot 3 maanden moet dat overgaan…darmpjes zijn wat dat betreft echt :twisted: voor baby’s!

Inbakeren kán ook helpen tegen kramp.

succes!

Sab Simplex hielp hier heel goed. Het is ideaal… je gooit de druppels in de fles en het helpt heel erg goed. Cinababy hielp hier ook niet. Met name lastig ook als je het een half uur na de fles moet geven. Pop sliep na de fles vaak al weer waardoor je de druppels niet kon geven.

Sab Simplex is overigens bijna niet in Nederland te verkrijgen. Je kunt het bestellen bij een Duitse apotheek op internet. Gewoon intypen Sab Simplex en dan kom je er vanzelf. Is een betrouwbare apotheek.

Osteopaat, osteopaat, osteopaat. Kan echt zo’n verschil maken.