krampjes veroorzakers!

zoals mijn onderwerp al zegt wat zijn nou echt de produkten die wij eten die krampjes kunnen veroorzaken bij de baby’s die bv krijgen!



mijn ventje heeft zon last er van de laatste dagen dat ik toch echt me afvraag waar t nou door kan komen want ik weet dat kolen krampjes veroorzaken maar wat nog meer???

Ben je dit weleens tegengekomen?! :slight_smile:



http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.html



:hug:

Doorgaans alle baby’s hebben zeker de eerste 6 weken krampjes dus al zou je jezelf op een dieet van water en brood zetten kan je kindje ze nog krijgen :-*

het KAN dat je kindje op jouw eten reageert… maar hoeft echt niet hoor!



Onze jongste 2 zijn in de winter geboren en mooi dat ik wel aan de stamppot boerenkool en aan de spruiten zat hoor. Nooit geen (extra) last van gehad gelukkig.



Als je vermoed dat jouw kleine wel last heeft van jouw eten/drinken zou je eens kunnen kijken of je er een patroon in kan ontdekken wanneer/ na wat en dat een tijdje weg laten.



Maar vaak is het gewoon puur de rijping van de darmen… en na een aantal weken nemen de krampjes af.



Zielig blijft het wel overigens…zelfs met de kennis dat het over gaat.

Ik ben er achter gekomen dat mijn kids erg op uien reageren… sinds ik dat van mijn menu heb geschapt hebben ze veel minder krampjes, maar wanneer ik een keertje toch uien heb gekregen is het gelijk weer drama.

Hoewel het niet vaak voorkomt zijn er wel producten die irritatie kunnen opwekken maar helaas… zijn het geen standaardproducten!



Voor de één is het dus ui en voor de ander citrusvruchten.

Je zult even een dagboekje moeten bijhouden en zien wanneer het weer voorkomt.



grtz,

heb dus idd is opgelet en uien zijn ook mede verantwoordelijk voor de krampen maar ze worden gelukkig minder

hij had er dus en rond half 5 en half 6 last van en rond middernacht met laatste voeding !!



gelukkig nu al een stukje minder last

heb ook een paar keer infacol gebruikt en dat scheelde heel erg!!

Het heeft te maken met het niet rijp zijn van de darmpjes.

Het KAN inderdaad versterkt worden door voeding van moeder.

Ook flessen kinderen krijgen als ze pech hebben krampjes…

Dus ja…

Ik heb hier een tijdje gedacht dat T reageerde op (erg) scherp eten, maar ik denk achteraf dat dat het misschien toch niet was. Volgens mij kreeg hij vooral krampjes als hij niet goed boerde (en het kon de eerste maanden erg lang duren voor er een boer kwam).

Ik heb verder alles gegeten wat ik normaal ook eet en hij leek er gelukkig nooit last van te hebben.