Jasmijn is nu bijna 6 maanden en van het CB mocht ik over op opvolgmelk nr. 2. Ik heb nu inmiddels 2 flessen gegeven die ik half/ half heb gedaan. Dus 3 schepjes nr.1 en 3 schepjes nr. 2. Maar nu liet ze van de tweede fles ongeveer de helft staan en begon ze ongeveer een uur later hard te huilen (ontroostbaar). Zouden het buikkrampjes kunnen zijn, die heeft ze al heel lang niet meer maar nu leek het erop dat ze het van de opvolgmelk weer kreeg.
Of is het toeval en gewoon van iets anders, zou eigenlijk niet weten waarvan dan wel?
Het zou kunnen. De samenstelling van opvolgmelk is net even iets anders. Naar wat ik begreep zit er bijv meer ijzer in. Je zou kunnen proberen om het aantal schepjes heel langzaam op te bouwen ipv half-om-half.
Nr. 2 smaakt ook anders, ik vind minder lekker. Bas ook, maar dat kwam ons wel goed uit, want hij groeide te hard in de breedte.
In dat geval :lol: Maar hier valt dat nog al mee, dat in de breedte groeien. Ik doe nu inmiddels de verhouding 1/2 nr 1 en 1/2 nr 2 en ze drinkt de flessen meestal wel leeg. En misschien heeft ze ergens anders last van gehad want nu lijkt ze geen buikpijn meer te hebben.