krampjes, en nu?

Fedde krijgt sinds twee weken een paar hapjes fruit of groenten per dag. Ongeveer 1/3e van een klein potje.

Maar nu heb ik gemerkt dat hij er krampjes door krijgt. Ook kan het zo een dag of wat duren voordat hij poept. Banaan durf ik hem niet eens te geven.

Is dit normaal?

Horen de kampjes erbij? Of zijn zijn darmen er nog niet klaar voor en kan ik beter nog even wachten met de hapjes?

groetjes Myrella

Kian had dat ook heel erg in het begin. We zijn toen 3 weken gestopt met bijvoeding en toen pas weer langzaamaan begonnen. Het is heel normaal en je hoort het vaker. De darmen moeten er echt nog aan wennen. Dus gewoon langzaam opbouwen. Ze hoeven pas met 1 jaar een volledige maaltijd te eten hoor.

Voglens mij kreeg Fer er geen krampjes van, maar zijn poepgedrag was wel heel onregelmatig. Hij poepte in het begin van de bijvoeding ook soms 3 dagen niet en dan ineens 6 keer op 1 dag. Banaan heeft hij ook lang niet gegeten ivm verstopping.

@cees77 wrote:

Voglens mij kreeg Fer er geen krampjes van, maar zijn poepgedrag was wel heel onregelmatig. Hij poepte in het begin van de bijvoeding ook soms 3 dagen niet en dan ineens 6 keer op 1 dag. Banaan heeft hij ook lang niet gegeten ivm verstopping.

Hier ook

:hug: arme fedde.

hoe gaat het nu?

cinababy helpt erg bij krampjes bij daisy. is dat mischien wat voor je?

Lief dat je ernaar vraagt Maria :-*

Het gaat nu al wat beter, hij heeft minder krampjes. Maar het ligt echt aan wat hij eet.

Het is net of zijn darmen moeten wennen aan verschillend vast voedsel.

Goeie tip van de cinababy (heb ik wel al in huis, alleen niet aan gedacht :wall: )

:-*

zou ik ook niet aan gedacht hebbe, want hij is natuurlijk al wat ouder, en meestal hebben pasgeboren beebjes last van krampjes, maar je kunt het gebuiken tot ze 3 jaar zijn :thumbup: