Ik heb hier een heel zielig mannetje die vannacht na elke voeding 2 uur lang buikpijn had van vastzittende lucht.
Hij laat namelijk heel moeilijk boertjes. Vervolgens krijgt hij vreselijke krampen (cinababy lijkt niet te werken, krijgt hij al 1,5 week). De krampen worden vaak gevolgd door iets wat lijkt op een soort boertje of door een dikke wind.
Hij is zoooo zielig als hij krampen heeft, gewoon hartverscheurend! Ik heb de halve nacht met hem op gelopen om hem te helpen met de boertjes.
Het lukt hem om uiteindelijk tot rust te komen op mijn borst en daar in slaap te vallen.
Iemand tips voor dit vastzittende lucht?
X Do
nee behalve dat wat je al doet. sterkte :hug:
Nooit uit hoeven proberen, gelukkig, maar onze kraamverzorgster had het over de tummytub bij krampen.
Als je 'm vult met lekker warm water en je laat je kleintje erin zakken (dus tot aan zijn nekje) verlicht de warmte de krampen. Daarbij geeft het ook nog een “in de baarmoedergevoel” dus geruststellend.
Het is allicht de moeite van het proberen waard…
Sterkte! :hug:
Baby in buikligging op je hand/arm nemen. Dus zeg maar dat ie met z’n koppie naar beneden hangt en met zijn lijfje op je arm. Ze vinden het een hele prettige houding en je geeft gelijk een beetje tegendruk op de darmpjes waardoor de lucht sneller zijn weg kan vinden.
Zielig hé die krampen! Sterkte ermee! :-*