Kramp

De kramp in de kuiten kennen we allemaal wel denk ik. Sinds een week of twee trekt er zeer regelmatig een kramp net zo heftig als de kuitkramp door mn gehele been :cry:, van mn lies tot aan mn tenen. Het doet niet normaal veel pijn, ik lig het echt uit te gillen en ik heb nog niet ontdekt wat ik moet doen zodat het overgaat. Bij kuitkramp ga ik op de koude vloer staan enzo… maar dat gaat bij deze kramp echt niet. Het voelt alsof mn benen verlamd raken ofzo, ik kan er ook niets meer mee op dat moment.

Kent iemand dit? En vooral: iemand enig idee wat ik tegen kramp kan doen?

geeeen idee…

k heb et hier ook zo vreselijk gehad dat ik me kuit twee weken bont en blauw had!! en de eerste week neit fatsoenlijk meer kon lopen!1

k heb altijd last van kramp ook als ik niet zwanger ben! zeep bij je voeten leggen zeggen ze… helpt ook…

misschien kan je vriend/man het been voor je strekken?

of je toch overeind hijsen en rechtop zetten en jij dan voorzichtig gewicht zetten op dat been? :think:

dat helpt hier bij kuitkrampen, maar in je hele been klinkt wel heel naar :hug:

Bananen eten en melk drinken…tegen krampen helpen Magnesium (zit in de bananen) en calcium, de combinatie van beide versterkt elkaars werking. Mocht het niet ‘puur natuur’ werken…dan zijn er bruistabletten van te verkrijgen evt kan een VK of gyn je op weg helpen met waar ze te krijgen zijn.

Wat ook helpt en dat klinkt misschien raar, voordat je gaat slapen een ommetje lopen. Je spieren even inspannen voor het slapen schijnt ze rustiger te krijgen.

En geloof me ik heb werkelijk ook alles geprobeerd…heb eens een half uur lang op blote voeten door een tuincentrum gelopen…ze zullen wel gedacht hebben dat ik gek was of zo :lol:

Extra magnesium innemen. En NIET je been en je voet strekken. Je moet je knie buigen (dus in een hoek houden) en je voet (tenen) naar je knie duwen! Is even doorbijten, maar helpt echt.

Hier ook al lange tijd last van die beenkrampen, en met magnesium gaat het iets beter (is nog niet helemaal weg hoor) en zodra ik maar het begin voel opkomen van die krampen meteen knie buigen en tenen naar mijn knie duwen, dan zakt het weer heel snel.

Idd… slik een magnesium supplement (250 mg, je mag er desnoods meerdere per dag, bv. bij de Tuinen te koop). Calcium zit meestal al in multivitaminentabletten voor zwangeren. Het helpt echt goed (ook tegen harde buiken).

Heel pijnlijk die krampen!

Ik heb hier een tijdje geleden ook een onderwerp over gestart. Misschien heb je er wat aan?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45005&highlight=kramp

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44859&highlight=kramp

pfff hier lag cj bij de 2de zwangerschap dus danig op iets te drukken, dat ik soms gewoon door mijn rechterbeen heen ging, maar das ook een rare gewaarwording hoor

Heel erg bedankt voor de reacties, heb er veel aan! Alle huismiddeltjes heb ik al geprobeerd (benen omhoog leggen 's nachts, wandelen, wisselbaden, noem alles maar op) dus ik denk dat ik maar eens aan de magnesium ga. Tnx! :smiley: