Kramp, wie weet raad!?

2 liter is zo wie zo volgens mij al het minimum per dag. :wink:

Wat is eigenlijk de achter liggende gedachte dat je juist een Fijl of een stuk Zeep onder je matras moet leggen?

Volgens mij zijn dat van Oud Hollandsche wijsheden. Als je erin gelooft werkt het. :wink:

Nouja, misschien de volgende logica:

Als je toch kramp krijgt en naar je voeten moet reiken om ze te strekken, dan is een vijl handy voor eventueel eelt dat je gelijk kunt verwijderen…dat jullie daar nog niet aan gedacht hebben :snooty:

:mrgreen:

@nannietje wrote:

Als je toch kramp krijgt en naar je voeten moet reiken om ze te strekken, dan is een vijl handy voor eventueel eelt dat je gelijk kunt verwijderen…dat jullie daar nog niet aan gedacht hebben :snooty:

Daar heb ik wel aangedacht, maar ik dacht dat is hem vast niet. Dat is te makkelijk, hihi.

Ach, soms moet je het juist in de makkelijkste hoek zoeken :wink:

OW ik leef met je mee…

Ik heb ook veel last van kramp (en ik ben niet eens zwanger)… en inderdaad die in je scheenbeen is het ergste omdat je dat niet kan strekken he tijdens zo’n kramp aanval…

Het kan bij mijn zo af en aan wel een uur aanhouden, en dan zit ik wel te janken van wanhoop en pijn…

Ik weet waar het bij mij aan ligt, vocht te kort. Ik drink te weinig. Ja wel veel koffie, maar dat ontrekt juist vocht…

Heb ook vaak gehoord dat het een magnesium te kort kan zijn…

Maar ik zou wel ff overleggen met je VK voordat je zomaar magnesium tabletten gaat slikken, geen idee of dat wel mag in combi met zwangerschap

@nannietje wrote:

Endie zeep om daarna je voeten te wassen zeker :mrgreen:

Mijn man heeft mijn benen trouw iedere avond gemasseerd . Dat hielp echt.

Ik heb er tijdens mijn tienerjaren heel veel last van gehad. Werd vaak echt gillend wakker van de kramp. Volgens mijn overgrootmoeder moest er idd een ijzeren vijl onder mijn bed. Ik geloofde er niet in, maar mijn moeder (die gek werd van mijn gegil 's nachts :oops: ) heeft er toen buiten mijn medeweten om 1 onder mijn bed gelegd. Na een week slapen zonder kramp heeft ze het me verteld. Mijn vijl is heilig, gaat overal mee naar toe en ik heb nooit meer last gehad van kramp. Ben ik hem vergeten, ben ik prompt weer de klos.

ik heb het ook weleens gehoord van een ouder echtpaar.

hij had buiten haar medeweten een vijl onder het matras gelegd. en zij had geen kramp meer :wink:

grappig he. weet ook niet waarom het werkt. als het maar werkt, toch :thumbup:

Kramp komt door zuurstofgebrek in de spieren.

Doordat je meer vocht vast houd in je lichaam en de bloedstroming wat minder is, krijgen de spieren minder zuurstof en schieten ze in een kramp.

Wat je zou kunnen proberen is om voordat je naar bed gaat je tenen op en neer te bewegen, cirkeltjes maken met je voeten enz.

Eigenlijk bewegen om het bloed wat meer te laten circuleren, zodat er ook zuurstof naar toe kan.

En idd. bananen(zit volgens mij magnesium in) en magnesiumtabletten schijjnen te helpen. En er schijnt ook een homeopatisch middel te zijn dat helpt tegen kramp. Maar hoe dat heet, dat weet ik niet.

Ik heb nog geen kramp gehad, dus ik kan het je niet uit ervaring vertellen.Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Succes!!

Gr Yvonne

Ik heb het ook veel gehad en bij mij heeft een stuk zeep echt geholpen. Daarna is het ook niet meer terug gekomen…maar ik heb nog een blok liggen voor het geval het weer een keer gaat beginnen. SUcces ermee

Nou een stuk zeep heeft bij mij niet geholpen. Hoewel ik niet om 05:00 wakker werd met kramp maar om 07:45.

Ik ga zodadelijk bij de drogist eens kijken wat ze aan homeopatisch middel hebben. Misschien werkt dat voor mij.

Weet iemand de naam van zo’n magnesium supplement wat je tijdens de zwangerschap mag gebruiken!?

Ik had het ook toen ik zwanger was en kwam volgens mijn VK heel vaak voor. Ik kreeg magnesiumtabletten en na een week was ik er vrijwel van af. Het kon ook een calciumgebrek zijn (moest ik dan gaan slikken als de magnesiumtabletten niet hielpen).

Ik zou even bij de apotheek langs gaan. Die weten wel welke je nodig hebt.

ik heb nu de apotheek aan het bellen maar zei weten niet welke sterkte, wie weet welke dosering ik nodig heb, raar toch???

Ik weet niet meer welke ik had, maar ik zou anders even je VK bellen voor advies.

Die stuurt me door naar de apotheek, maar dara weten ze niet welke dosering??? Schiet niet op zo.

Daarom effe nieuw topic geopend, of iemand dit slikt en zoja welke?