Kramp Kramp Kramp, Moeizaam Poepen

Mijn meisje heeft sinds ze fruit krijgt weer krampen en is haar ontlasting zo hard en dik. Zijn echt grote harde stukken " klei "

Ze krijgt op een dag:

0600 BV

1000 BV

1100 Fruit

1400 BV

1800 BV

2000 FV + BV

S avonds mega krampen in bed en niet kunnen poepen perst zich rot…

De FV die ze krijgt is OMNEO…

Advies gevraagd… Olijfolie door fruit wil ze niet…

Olijfolie in haar mondje spuiten met een spuitje ofzo.

Of bij de laatste fles doen ?

Tijdje terug had mijn dochter hier ook heel erg last van, ik heb een theelepeltje ( iets minder ) olijfolie in de fles gedaan paar uur later kon ze gewoon poepen, en gelukkig ook niet al te dik :thumbup:

Dus toch even proberen om het binnen te krijgen want het helpt echt !!

Ze vind dat echt :sick: :think:

Beetje Roosvicee Laxo geven?? Of een extra flesje met BV aanbieden en daar een paar druppeltjesolijfolie erdoor?

Fruit met veel vezels geven?

Ik weet het niet zo goed. Alleen dat het veel pijn kan doen. Zo zielig. Knuffel haar maar lekker van mij :-.

En thx voor je lieve pb :-
.

Kindicol druppels van VSM schijnt ook de ontlasting achter te maken en extra vocht tussendoor geven. Vindt ze water uit een flesje iets?

Mmmh die roosvicee is misschien wel een goede.

Daphen heeft veel moeite met " drankjes " en andere smaken door d emedicijnen die zij veel heeft gekregen… dus vandaar dat ik het vertrouwen met melk niet weg kan nemen… Fruit heeft ook al veel moeite gekost…

geen dank lieverd, hier precies dezelfde problemen op het moment

Ze drinkt alleen als het in haar ogen “TIJD” is om te drinken, water tussendoor vind ze ook niet goed, met gevolg dat ze woest wordt als ze proeft en het is water… :think:

morgen laxo proberen…

Lees net ergens dat het ook helpt als jij kamillethee drinkt. Daar krijgt ze dan wat van binnen via de bv…

En nu ga ik echt naar bed :zzz:.

Pruim als fruit aanbieden?

klinkt misschien stom, maar meer bv geven en even stoppen met fruit? Misschien zijn haar darmpjes gewoon nog niet klaar voor iets extra’s?

Hoe lang krijgt ze die omneo 's avonds al? juist omdat ze 's avonds last krijgt, misschien reageert ze wel op die omneo?

Hier was echt de omneo de boosdoener, daar ben ik toen snel mee gestopt. Verschrikkelijke ontlasting kreeg hij er van.

Ook de tip om even te stoppen met fruit, misschien is ze er nog niet aan toe?

Hermione, klinkt niet stom dacht ik ook aan.

Stoppen met fruit, en zien wat er gebeurt.

Syl ik zou eerst fruit weg laten kijken hoe ze daar op reageert.

als ze harde ontlasting houd zou ik de omneo weg laten.

verder idd olijfolie je kan haar ook gewoon met je vinger een beetje in haar mondje smeren alles wat ze ervan binnen krijgt helpt een beetje.

sterkte meid !! :hug:

Hier ook een verstopping gehad een tijdje geleden. Ook van het fruit (of groente, dat weet ik niet :wink: ). We hebben toen druppeltjes van VSM gehaald bij de apotheek en na een dag of 2 kwam alles weer op gang.

Ze moet ook wennen aan het “andere” eten. De ontlasting veranderde hier in ieder geval enorm toen vast voedsel begon.

Fruit weg laten lijkt me geen optie denk ik…

Ze gilt alles bij elkaar als ze mensen ziet eten dus op dit moment van de dag is ze heeel gelukkig :inlove: Is het begin ging het wel goed… EN zou ze als door fruit komt niet eerder reageren… :think:

Misschien idd die omneo… en ze krijgt dit al sinds 3 mnd… :think:

Jayden had hier ook erg last van… Omneo geprobeerd, ik gaf eerst de Standaard, maar daar werd het alleen erger van en hij begón er zelfs van te spugen( :eh: )

Had je de druppels van VSM al geprobeerd? Jayden heeft eens een week verstopt gezeten en toen ik 1 dag die druppels had gegeven is alles goed los gekomen :thumbup: Kind was helemaal zichzelf weer. Gezien de leeftijd is pruimen mss een beetje heftig voor de darmen, Jayden was al ietsje ouder toen het begon en ik ben begonnen met hem roosvicee laxo door z’n yoghurt te doen na het eten. Sinds hij met de pot mee eet is het goed gekomen en is de laxo absoluut niet meer nodig.

Oh ja, en op 't CB proberen ze je vast lactulose aan te smeren, daar hou ik dan weer niet zo van :?

was hier ook zo vanaf het fruit. is nu aan de lactulose en gaat super!

Mijn dochter was destijds enorm geholpen met de lactulose. We hebben veel minder gegeven dan voorgeschreven (max 2ml) en dat ging prima. Later snel weer afgebouwd en toen ging het goed. Vond het zo heerlijk voor die kleine meid dat ze weer zo lekker kon poepen.

Syl, ik kan je niet zo goed helpen! Ik zou inderdaad de melk niet besmetten, maar de roosvicee laxo proberen (eventueel met het druppeltje olijfolie). Hopenlijk gaat het snel beter!