Bij de vorige zwangerschap had ik ook wel eens last van kramp, maar dan schoot het in mijn kuit (erg pijnlijk!!! :shock: ).
Maar nu heb ik heel vaak dat ik een soort van kramp in mijn rechterarm heb. Het begint tussen mijn schouder en elleboog en trekt naar beneden, maar mijn duim toe.
Heel raar gevoel… :? Ik krijg dan een zwaar gevoel in mijn onderarm en zo’n tinteling in mijn duim, een beetje een doods gevoel zeg maar. Ja, weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
Ik moet donderdag op controle bij de HA, dus zal het dan ook wel even aankaarten.
Maar was benieuwd of er iemand dit herkent?
Groetjes, Marieke
carpaal tunnensyndroom??
Carpale tunnelsyndroom is volgens mij alleen maar vanuit je pols naar je elleboog, maar hetkan zijn dat het net lijkt alsof het de hele arm is.
Tintelen en dood gevoel zijn wel kenmerken, vooral 's nachts idd…
Tijdens zwangerschap komt het voor, had ik dus ook, en over het algemeen verdwijnt het daarna weer.
Ik heb toendertijd spalkjes gehad voor mee te slapen, van die soort handschoenen zeg maar.
Later ben ik alsnog geopereerd hieraan omdat het met mijn werk destijds weer heel erg op kwam zetten.
Ik heb zelf een zeurende pijn in mijn onderarm door RSI. Misschien heb je hier wat aan.
hier ook vanaf de helft van de zwangerschap last van carpale tunnelsyndroon, bij mij is het onderin me arm, me pols, maar vooral een dood gevoel in me vingers. bij mij zewi de vk dat het na de zwangerschap meestal vanzelf weer overgaat.
Ben bij de HA geweest en zij dacht niet dat het carpale tunnelsyndroom was, dat was echt vanuit je pols zei ze.
Dus heb een verwijzing gekregen voor een EMG (Spieronderzoek) bij de neuroloog.
Maar daar kan ik pas 1 dec. terecht… :?
Nog even afwachten dus!
Groetjes, Marieke
Wauw das een lange tijd wachten… :?
Ik heb mijn voroge zwangerschap carpaal tunnelsyndroom gehad in beide armen. Ik had last van duim, tintelvingers, pols, elleboog en schouder.
Bij ons in het ziekenhuis deden ze geeeen onderzoeken met stoomstootjes tijdens de zwangerschap! Die heb ik gekregen na de zwangerschap.
Ik heb fysio gekregen en voor de pijn in mijn pols had ik een nachtbrace die ik overdag bij zwaar werk ook om moest doen.
Na mijn zwangerschap alleen nog maar klachten aan mijn rechter arm overgehouden en met 2e zwangerschap niet weer die pijn gekregen.
Sterkte!