kraamzorg

Ik heb de eerste keer (2001) hele dagen kraamzorg gehad… 8x8 uur… Vreselijk, het was een lui mens en we lagen elkaar totaal niet…



De tweede keer in 2004 heb ik gekozen voor halve dagen kraamzorg… Deze kv deed in die paar uurtjes meer dan die andere in een hele week en ik vond haar ook nog eens aardig ook…



De laatste keer had ik er niet zo heel veel zin meer in, heb toen gekozen voor 3 uur per dag en 2 dagen voor het aflopen van de zorg heb ik gebeld en gezegd dat ik er geen zin meer in had…

Ik vond het maar een puinhoop, ik heb die week 3 verschillende kvsters gehad, ook omdat ik er een ‘weggestuurd’ had.



Ik vind het echt zonde dat ze het zo veranderd hebben allemaal, het maakt je kraamtijd er niet leuker op…

ah nu is het me duidelijk, dankjewel meiden :-*

@joelledsr wrote:



Nu kwam de kraamzorg om 9 uur, en dan zorgde ik dat ik de boel op orde had voor ze kwam, met andere woorden, de wekker ging op tijd zodat ik de boel even kon doen.

Gevolg was dat we gezellig thee zaten te drinken, Lieselotte verzorgden en als ik naar bed ging, ging zij naar huis.



Het ligt er natuurlijk ook aan hoe jij je voelt na de bevalling, maar ik vond het echt zonde uurtjes. Behalve alle lieve BV tips en adviezen en natuurlijk alle baby info, heeft ze in mijn huis weinig hoeven doen en was wat minder uren ook prima geweest.




Het ligt er inderdaad aan hoe je je voelt na de bevalling.... ik heb een superbevalling gehad van 5 uur maar was na de bevalling echt total loss......
Ben op vrijdag bevallen en kwam op maandag voor het eerst beneden om vervolgens weer naar boven te vluchten......
Mijn vriend moest gewoon werken en de kraam heeft de sleutel gehad zodat ik lekker kon blijven liggen en zij mij ontbijt op bed kwam geven smorgens......
Pas de laatste 2 dagen, 7e en 8e dag had ik weer kleren aan kwam ik uit bed, dit ook omdat er een andere kraam kwam en die de sleutel niet had.....

Zonder mijn kraam was ik overspannen geworden denk ik..... Ze heeft mij enorm geholpen met het bv geven wat niet vanzelf ging en deed wat ze kon doen in het huishouden (badkamer, wc en kinderkamer en boven stoffen en zuigen en de was) en ze deed visite wegsturen die niet uitgenodigd was: helemaal :thumbup: ........
Nee ik had echt niet zonder gekunnen.....

gr patricia

Oook ik heb een super bevalling gehad, maar dat betakende dus wel dat ik 6 dagen boven moest blijven… Zonder onze kraamhulp was ik gek geworden!!

ik heb 44 + 2 uur kraamhulp gekregen… Ik was er erg blij mee.

@Mama_jeanet wrote:

Ik ben nu al geindiceerd op 48 uur (dus 8 dagen van 6 uur).




ik ook, omdat ik 2 kinderen heb die onder de 4 jaar zijn!! en daarbij komen dan ook nog de 5 uur extra die je vanaf januari krijgt dus intotaal kom ik uit op 53 uur (mits ik gewoon in januari beval)

Als het goed is krijg ik 40 uur hulp na de bevalling

8 dagen x 5 uur (08.00 tot 13.00 of 09.00 tot 14.00)…moet dus iedere middag wel hulp krijgen van mijn moeder of schoonmoeder (lijkt me, zeker de 1e dagen toch?).



Maar goed ik zie het allemaal wel…eerst maar 'ns een uk op de wereld zetten :inlove: .