Kraamzorg Bureau

Welk kraamzorg bureau had je en wat is jullie ervaring er mee geweest ?





Ik ben nu zwanger van ons tweede wondertje en al een beetje aan het rond kijken. De eerste kraamzorg is niet echt bevallen. Het meisje wat we hadden deed niet echt veel ( toilet schoonmaken, baby "nakijken en mijn wond nakijken ) De oudere vrouw die af en toe langs kwam vond ik helemaal een B****. Ze kwam 's morgens vroeg binnen, ging gelijk thee voor der eigen zetten en niet vragen of ik ook iets wilde. En als ze overleg had met het meisje, deed ze net of ik er niet was .



Hadden de eerste dag ook al gelijk ruzie met haar over het ledikantje dat dat bij ons op de kamer MOEST staan en niet in de babykamer ( ik gaf flesvoeding )





Ik verwacht niet veel van een kraamzorg ( dan neem ik wel huishoudelijke hulp ) maar toch wel een schoon toilet ( vooral als ik een knip heb gehad ) misschien af en toe een wasje draaien , 1 a 2x per week even snel de stofzuiger door het huis ( twee verdiepingen )

Bed verschonen , dweilen , boodschappen , de grote was ( wassen en opruimen ) doet manlief wel …

Dan deden ze inderdaad wel heel weinig hoor! Ik had kraamzorg van de RST (Reformatorische Stichting Thuiszorg) zij komen volgens mij voornamelijk bij christelijke mensen. Ze stofzuigde dagelijks, de ene dag boven, de andere dag beneden, verschoonde om de dag ons bed, werkte dagelijks de was weg, maakte dagelijks de badkamer schoon, maakte lekkere fruithapjes etc etc. En ze respecteerde dat wij onze kleine meid op de eigen kamer lieten slapen ondanks dat ik borstvoeding geef. Kortom, een hele goede kraam tijd gehad! Ik hoop dat je een bureau vind die bij jullie past, dat ook zulke goede zorg levert! En ik zou me inderdaad snel aanmelden, want je bent in de zomer uitgerekend (net als ik dit jaar :inlove:) dus ze zitten met de vakantieplanning en daarnaast zijn de maanden juli en augustus vaak extra druk qua bevallingen…

Ik had mijn eigen moeder, zij is zzp-er kraamverzorgster. Wel aangesloten bij een bemiddelingsbureau. Is ons en mij enorm bevallen. :mrgreen:



Als ik jouw was zal ik eens kijken naar een zzp-er. Via een bemiddelingsbureau.



Mijn moeder doet ook altijd wel iets extra’s, en ze kunnen haar ook altijd bellen mocht het 's avonds niet meer gaan. Maar niet iedere kraamverzorgster doet dat. Daar rekent ze niks voor.

Ik twijfelde ook. De grote kraamzorgorganisatie die ik eerst had is failliet gegaan en afgeslankt doorgestart, dus dat was geen vanzelfsprekende keuze meer.



Heb wat zitten zoeken op internet en uiteindelijk gekozen voor een kraamzorgbureau met 4 zzp’ers. Het grote voordeel is dat je van tevoren weet wie bij je komt kramen. Ook bieden zij de mogelijkheid aan om eerst vrijblijvend kennis te maken. Van de 4 dames doet er een ook zwangerschapscursussen en babymassage en een ander is lactatiekundige. Leek mij een goede combi :slight_smile:



Ik zou zeggen: google eens op zzp kraamzorg en je regio.



Succes met kiezen! Ik heb er ook wel een paar dagen over gedaan :wink:

en wie je krijgt is niet persee afhankelijk van het kraambureau… wij hebben ook in Utrecht gewoond en hadden daar kraamzorg via kraaminzicht… we kregen 1 hele jonge meid die rookte (vroeg ze wel hoor, of dat buiten dan oke was) en die de intake deed op de 1e dag… en de volgende dag gewoon niet kwam opdagen. Ze stuurden een vervangster, maar het was druk en die kwam uit een andere regio, kon het niet vinden (slapstick achtig gedoe waar de honden geen brood van lusten) en die had zelf 4 kinderen en heeft vooraan in de rij gestaan toen de karaktertrek “overdreven betuttelend” werd uitgedeeld. Het was onze 3e, dus ik was geen nieuwbakken moeder meer, maar zo behandelde zij mij wel. Ze negeerde de oudste 2 en liep de god ganse dag met Mies te slepen ingewikkeld in het peuterdekbed van Niek wat vaak op de bank lag… :shock: :eh: Mijn man heeft haar zondagmiddag toen ze zich horkerig gedroeg tegenover mijn schoonouders gezegd dat ze haar biezen mocht gaan pakken. Weer gebeld en toen kregen we een kei van een kraamverzorgster, zij heeft echt alles nog goed gemaakt.



Ik heb daarvan geleerd om vooral voor mezelf op te komen. Ongeacht wie er komt, als het niet klikt en ik zie mijn kraamtijd naar de fillistijnen gaan, dan kan je gaan en bellen we voor iemand anders.



Bij onze jongste aangegeven dat we onze buik vol hadden van betuttelende kraamverzorgsters die alleen maar naar regels keken op papier en het menselijke aspect niet goed in het oog hadden en we kregen Hennie :inlove: piepklein vrouwtje (1 meter 48) 57 jaar, zelf 3 kinderen en 8 kleinkinderen en ze wist gewoon van aanpakken en riep regelmatig… je hebt er al 3 voor Suusje, dus ik neem aan dat je wel weet hoe je het wilt doen, als je vragen hebt, gooi ze er maar in hoor meis! Heerlijk!!



Toptijd gehad, kinderen van toen 6,5 en bijna 2 waren ook helemaal weg van haar :inlove:

@ Johanne, zo als het bij jou ging , zo iets had ik ook verwacht. Ik hoef echt geen glimmend huisje te hebben hoor van top tot teen, maar iets schoonmaken lijkt me wel even lekker…



@ Cell Dat laatste vrouwtje “klinkt als een bijna ideale kraamverzorgster”…

Ik heb al een beetje zitten googlen en op het oog van de website en tekst afgaan , heb ik kraaminzicht ook mijn lijstje geschreven …



@ Noor82 en kwakje , dank je voor de tips , ik zal eens gaan googlen.