Kraamvisite 1ste en 2de kindje

De kraamhulp vertelde me de 2de dag dat er bij een 2de kindje veel minder kraamvisite komt, en veel minder interessant is.

Bij mijn 1ste kindje waren eigenlijk de meeste mensen geweest in de 1ste 3 weken ongeveer zo’n 40 mensen.

Nu bij mijn 2e kindje zijn eigenlijk alleen de opa’s/oma’s/broers geweest.

Vond het wel erg lekker hoor niet zoveel kraamvisite meteen, maar nu mogen ze toch wel komen :oops:

Heb tegen hubbie gezegd, als ze een maand is hoef ik ze niet meer te zien hoor :snooty:

Zat er bij jou ook een verschil tussen het 1ste en het 2e kindje ?

Na hoe lange tijd kwam er bij jou nog kraamvisite ?

Bij de eerste kwam er heel veel visite, zelfs in de eerste week echt veel al.

Bij de tweede kwamen er minder mensen in een heel ander tempo ook, ik had zelf gewoon veel minder mensen een uitnodiging gestuurd ook, dat helpt ook nogal. Vriendinnen kwamen wel allemaal gewoon, de een wat sneller dan de ander. Ik herken wel dat sommigen steeds wat later kwamen, bij de eerste nog in de tweede week, bij de tweede na een maand, bij de derde ook na een maand.

hier meer bij de 2de als bij de eerste… :oops: en ongeveer net zo veel kaartjes

Hier bij de 2de ook veel minder.

Ik heb dit in het begin heel erg gevonden, ik kreeg het gevoel alsof de 2de niet zo belangrijk was :oops:

Maar dat heb ik nu niet meer, als ze niet willen komen blijven ze maar lekker thuis. Hier nog een stom voorbeeld gisteren is nog iemand hier geweest die zei iedere keer ik moet nog op kraamvisite komen :doh: Kyara is bijna 15 maanden

En ook mensen die nu een baby hebben gekrgen die ik een kaartje had gestuurd en die niet gekomen zijn. Daar heb ik nu ook geen kaartje van gekregen, nou dan niet hoor. :snooty:

Meid trek het je niet teveel aan. Als jij maar gelukkig bent met je gezin :inlove: En zo leer je de mensen ook nog eens kennen.

Ik denk dat mensen juist vanweg het oudste kind een beetje terughoudend zijn…als je zo her en der leest over hoe de gemiddelde moeder over kraamvisite denkt (zeker na een 1e nare ervaring),dan zou ik me ook wat terughoudend opstellen…

Misschien is de intentie wel helemaal niet slecht,maar houden mensen bewust rekening met het feit dat je er 2 hebt en het rustig aan wil doen…

Hier kwam het bij nr. 2 ook trager op gang…meer ook omdat we dat zelf zo ingepland hadden…(en tussen de regels door ook een beetje aangaven).

hier kwam het bij nr twee ook wat rustiger op gang (ik zelf ook trouwens), maar toch, voor ik weer ging werken waren de meesten toch wel geweest hoor!

Hier ook veel minder bij de 2e dan bij onze eerste zoon!

Vond het ook erg vervelend, alsof onze 2e zoon minder bijzonder was… :naughty: Erg jammer… Ben benieuwd hoe het bij een (eventuele) 3e is?!

@Memmie wrote:

Hier ook veel minder bij de 2e dan bij onze eerste zoon!

Vond het ook erg vervelend, alsof onze 2e zoon minder bijzonder was… :naughty: Erg jammer… Ben benieuwd hoe het bij een (eventuele) 3e is?!

daar ben ik idd ook benieuwd naar :wink: :mrgreen:

binnenkort zal ik het weten.

hoewel, het is denk ik niet te vergelijken bij ons

Wij wonen nu een uur verder rijden voor iedereen, en hebben hier ook weer een hoop nieuwe kennisen/vrienden. dus de situatie is toch anders

Klopt, hier was het bij de 2e ook veel minder.

Maar dit kwam ook doordat we 2 weken na zijn geboorte gingen verhuizen

en het dus eigenlijk al behoorlijk druk hadden :wink:

Bij de tweede hier ook veel minder, maar ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vind :wink:

We hebben het met naaste familie en beste vrienden duidelijk aangegeven wanneer we visite konden ontvangen, omdat - zelfs vrienden - een beetje terughoudend waren of het niet te zwaar was.

hier bij de 2e vooral veel minder kaarten… ook toen ik zwanger was… bij de oudste heel veel felicitatie kaartjes en bij de 2e, 3e, en nu minder (de paar die ik wel heb gekregen koester ik dan ook :lol: ).

Bezoek was ook wel minder hoor… in eerste instantie mensen die ons een rustige kraamweek gunden (bij de oudste hebben we gewoon geen kraamweek gehad door zhuis opname) en dat vond ik erg fijn, maar na een week of 2 wil je toch die kleine wel showen hoor!

Mensen die een kaartje stuurden met ‘we komen/bellen snel’ en vervolgens niks meer laten horen vind ik persoonlijk overigens het meest vervelend. Zeg dan niet langs te willen komen.

Ik denk dat er 1 reden zou kunnen zijn waarom wij bij nummer 4 meer kaarten zouden kunnen krijgen en meer visite… mocht het een meisje zijn! Dat heb ik namelijk wel vaker gezien. Als kindje 3 of 4 de eerste is van een ander geslacht is dat ineens weer bijster interessant lijkt het.

We zullen het hier over een week of 22 wel gaan ervaren (nou vooruit 23 in de kraamweek zelf mag het wel rustig blijven :mrgreen: ).

Ik weet het niet meer, bij Merel was ik na 10 weken dat bezoek helemaal zat :silenced: :oops:

Dus bij Jorre hebben we een kraamfeest gegeven en waren de goede vrienden en familie alwel eerder geweest.

Nu bij nummer drie zitten we in een gekke tijd (sint in het land kerst voor de deur) dus we zien wel, gewoon weer kraam bezoek :wink:

Ben benieuwd hoe het bij ons gaat zijn, het is wel het tweede, maar de 6de zs, dus iedereen leeft wel een beetje meer mee, zeg maar… :slight_smile:

Bij de eerste stodn iedereen idd. in now time op de stoep…

Vond het toen nog allemaal best :lol:

Bij de 2e gign het wat mindervlot en de derde was lekker rustig, vond ik toen ook allemaal prima. Ik denk dat het bij nummer 4 nu net zo zal zijn als bij 3 ongeveer…

Ik vind het prima, heb niet het gevoel dat mijn kindje minder welkom of belangrijk is ofzo. Ben ook blij dat we eerst wat als gezin kunnen gaan wennen :thumbup:

Heb alleen nog maar ervaring met 'zwanger’felicitaties :mrgreen:

Bij de eerste stond de hele kast bomvol, en nu heb ik toch wel 2 kaartjes gekregen 8)

Ik verwacht van de kraamvisite dus ook maar niet al te veel :mrgreen:

(en eerlijk gezegd vind ik het wel best geloof ik :think:)

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Hier bij de 2de ook veel minder.

Ik heb dit in het begin heel erg gevonden, ik kreeg het gevoel alsof de 2de niet zo belangrijk was :oops:

Maar dat heb ik nu niet meer, als ze niet willen komen blijven ze maar lekker thuis. Hier nog een stom voorbeeld gisteren is nog iemand hier geweest die zei iedere keer ik moet nog op kraamvisite komen :doh: Kyara is bijna 15 maanden

En ook mensen die nu een baby hebben gekrgen die ik een kaartje had gestuurd en die niet gekomen zijn. Daar heb ik nu ook geen kaartje van gekregen, nou dan niet hoor. :snooty:

Meid trek het je niet teveel aan. Als jij maar gelukkig bent met je gezin :inlove: En zo leer je de mensen ook nog eens kennen.

Hier precies hetzelfde!