kraampakket, wanneer levering?

Ik zie de hele tijd de reclame van Natalis hier op kok en ineens bedenk ik me dat ik nog geen kraampakket heb :think:

Wanneer komen die dingen eigenlijk?

We zijn bij Zilveren Kruis verzekerd.

Ik kreeg hem rond week 31…

ook zilveren kruis

Ik kreeg hem ergens in maand 8, dacht ik… (Ben bij CZ verzekerd.)

Ik kreeg hem direct toen ik hem had aangevraagd (DSW).

Dat was zo rond 21 weken ongeveer.

21 of 31 weken is nogal een verschil zeg :smiley:

Ik wacht deze week gewoon nog wel even af, en anders bel ik er achter aan.

@lydia wrote:

Ik zie de hele tijd de reclame van Natalis hier op kok en ineens bedenk ik me dat ik nog geen kraampakket heb :think:

Wanneer komen die dingen eigenlijk?

We zijn bij Zilveren Kruis verzekerd.

heb je dat gemeld bij de verzekering? aanvragen kraamzorg en aanvragen kraampakket?

de meesten versturen ze tussen de 30ste en 34ste week…als je na 34 weken niets hebt ontvangen, zou ik er zeker even achteraan bellen dan heb je hem diezelfde week nog

rond de 7de maand

Ik heb hem afgelopen zaterdag gekregen, was toen precies 27 weken zwanger.

Ben trouwens verzekerd bij Menzis.

Ja, je moet hem wel zelf aanvragen, hè? :wink:

hier gaat het bij agis als je je kraamzorg aanvraagt automatisch… ze kijken of je recht heb via je polis op een kraampakket dat gaat pas vanaf de compleetpolis

en bij me jongste werd die toen geleverd in wk 27

Bij mij stond de postbode er net mee aan de deur… :shock: slik…nu al???

Ik ben bij groene land achmea, maar die vallen onder hetzelfde, dusse denk rond 28 weken? :wink: Anders bellen als je te lang moet wachten!

Even een ander vraagje:

Hebben jullie in het kraampakket ook allemaal kraamverbanden “zonder vleugels”?

In het ziekenhuis hadden ze hele fijne (groot, breed en met vleugels), zeker voor de eerste dagen ! Toen ik die van mijzelf thuis ging gebruiken vond ik ze helemaal niet zo handig: smal en lekte ook gewoon door aan de onderkant (Geen laagje wat het tegenhield).

Ik denk er dan ook over om nog even verder te kijken in de winkel ofzo. Hebben jullie nog tips?

@Pé wrote:

Ja…min of meer dezelfde als in het ziekenhuis hier (die waren wel iets groter en breder, maar ook zonder vleugels)… Heb in de winkel ook alleen zonder vleugels gezien…?

Ik had ze thuis van Heltiq, die vond ik wel oké.

@Pé wrote:

Even een ander vraagje:

In het ziekenhuis hadden ze hele fijne (groot, breed en met vleugels), zeker voor de eerste dagen ! Toen ik die van mijzelf thuis ging gebruiken vond ik ze helemaal niet zo handig: smal en lekte ook gewoon door aan de onderkant (Geen laagje wat het tegenhield).

Ik denk er dan ook over om nog even verder te kijken in de winkel ofzo. Hebben jullie nog tips?

hier kan je bij de apotheek de zelfde als in het ziekenhuis halen :slight_smile:

voor de rest ik weet niet meer wanneer ik mijn kraampakket kreeg ik geloof rond de 7/8 maanden :angel:

op de site van mijn zorgverzekeraar staat dat ze het kraampakket uiterlijk in week 34 bezorgen. dat vond ik in de zwangerschap van Lev rijkelijk laat (maar daarbij was het dan ook al spannend vanaf 32 weken)

‘Technisch gezien’ lijkt het me praktisch voor de thuisbevallers om hem rond weekje 37 thuis te hebben. Maar zelf kreeg ik hem (onvz) meen ik zo rond week 30-31 thuisbezorgt. :think:

Ik kreeg hem vandaag binnen (morgen ben ik 28 weken ver) en ben bij

de CZ verzekerd.

Bij groene land al met 27 weken!

En bij mij via het Groene Land met 30 weken.