Kraamkado's...?

Hoi allemaal,

Ik heb een beetje een luxe probleempje. Onze ouders vragen steeds wat ze voor ons aanstaande kindje kunnen kopen. En we hebben geen idee! We vinden dat ze al genoeg geld uitgeven door helemaal hierheen (Spanje) te komen, dus dat ze niet teveel moeite moeten doen. Maar ja, daar zijn ze het niet mee eens.

Dus mijn vraag: Welke kado’s in de kraamtijd zijn jullie (en de kinderen) bijgebleven? Welke waren echt nuttig? Wat hebben jullie van jullie ouders gehad?

Thanx!!!

Groetjes,

Femke

Hoi

Van mij moeder hebben we 300 euro gehad om bij de kinderwagen te leggen. Van me vader een leuke loopauto. Van me schoonouders onze 2de hands kinderkamer.

We hebben niks gevraagt dit is wat ze zelf wilde. het s vrij lastig te bedenken wat je kan vragen laat ze je maar verassen misschien ?

Van mijn schoonouders hebben we geld gekregen voor de meubeltjes.

Van mijn ouders een aantal setjes kleding, in de wat grotere maten op verzoek van mij omdat ik al omkwam in maatje 50/65 tot 68.

Mijn ouders hadden ons de kinderwagen willen schenken, maar die hadden we al gekocht, toen hebben ze de kinderstoel gekocht.

Misschien is een draagzak/doek een idee? of een geboortetegel/spiegel. Of juist iets echt spaans (als je dat zelf leuk zou vinden), als extra aandenken aan je ouders. Je zal ze vast niet iedere week zien. Bijvoorbeeld iets als een zelfgemaakt of spaans ‘boxkleed’ , deken of iets anders.

(oeps, lees net pas goed je vraag en zie dat jullie in spanje wonen en jullie ouders vanuit nederland op visite komen, dus uhm, niet iets echt spaans vragen, maar iets nederlands :mrgreen: )

een draagzak is idd en leuk idee. Of zo’n loopding waar de kleine straks achter kan lopen. Heb je eerst nog niets aan maar over een jaartje heel veel plezier van denk ik.

Een geboorteschilderij o.i.d. is ook wel ergg gaaf, dat hou je altijd natuurlijk.

Boeken van Annie MG Schmidt of andere voorleesboeken.

He dank!

Leuke tips zitten er bij! En die voorleesboeken wil ik zelf ook wel, haha!

Onze ouders willen liever geen kleertjes ed geven, omdat ze willen dat het langer meegaat, zegmaar…

Groetjes,

Femke

Van m’n moeder hebben we een mooie mee-groei-kinderstoel gekregen en de autostoel voor na de maxi-cosi.

Helemaal geweldig van d’r.

Veel plezier zondag ! :-*

Wat ik heel leuk vond om te krijgen waren dingen die ik ook echt wil bewaren…

Kinderserviesje

Kinderbestek

Kleinigheidjes van de juwelier, bijv. een armbandje, rammelaar of haarborstel/kam

Van mijn ouders hebben we een kinderstoel gekregen en van mijn schoonouders de complete badset en een armbandje met Lienke erin gegraveerd.

Groetjes Renate

• 1e bestekje
  • geboortehoroscoop
  • iets wat zelf gemaakt is (ik heb van mijn ouders een geborduurde groeimeter gehad, van n vriendin het geboortekaartje geschilderd op cavas, van een tante een schoentje)

Vind ik persoonlijk het allerleukst!!!
  • zilveren rammelaar
  • fotoreportage

wij hebben een mooie wipstoel van mijn ouders gekregen en een tripptrapp kinderstoel van mijn schoonouders.

Armbandje met naam.

Autostoel (de grotere)

Mooie speelgoedkist

Bestekje

Kraammand

Dit zijn zo een beetje de kadootjes van mijn ouders en schoonouders geweest.

Misschien een mooi speelkleed.

Geboorte tegel

kinderstoel is ook top…Celiza zit nu weer in die van Renzo zo een meegroeiding en hij heeft m echt gebruikt tot hij nu weer voor haar is omgebouwd! :thumbup:

Wat verder vooruit een driewieler of loopkar/blokkenkar!

En en en dat puzzelkrukje met naam erin …ow die vind ik zo leuk!

En heb ik zelf ook nog niet :think:

mijn beide kinderen hebben voor de geboorte een gegraveerde zilveren rammelaar gekregen… Niet iets waar ze beiden echt mee spelen/gespeeld hebben, maar wel iets om te bewaren… en ik vind het speciaal, zo speciaal dat niet zomaar iedereen dat kan geven…

Wat ik heel bijzonder vond (zag het al een paar keer voorbij komen) was een gouden armbandje van mijn moeder met Carlijn haar naam erin gegraveerd. Ik heb de mijne ook nog…

Mijn schoonmoeder heeft een spaarrekening geopend en daar stort ze trouw iedere maand een bedragje op. Leuk voor later! Ze mag er op haar 18e pas aan komen, dus is het een extra cadeautje als ze 18 wordt!