Kraamkado's 2e kind

Met een groep vrienden hebben we een flink bedrag te besteden (zal tegen de 175 euro lopen) om cadeautjes te kopen voor een vriendin van ons. Zij zal in november bevallen van haar 2e. Ze heeft al een zoontje van bijna 1,5 tegen die tijd en krijgt nu weer een jongen.

Nu willen we geen standaard dingen als kleertjes doen, maar iets leuks en origineels voor de baby.

De oudste heeft een trunky gekregen van ons toen hij geboren werd. Wat natuurlijk origineel is, vandaar… Er zijn hier vast wel moeder met 2 jongens en die hebben vast wel tips :smiley:

Alvast bedankt!

Draagdoek

Geboortestoeltje

Armbandje

Geboorteboekje (verhaaltje gaat over het kindje)

Badcape met naam

Idd mischien een kinderstoel ofzo ?

Of vraag haar als ze al ideetjes heeft wat ze wilt krijgen, niet zo leuk natuurlijk maar dan heeft ze wel wat ze graag wilt.

Misschien een glijbaan of tractor ofzo om buiten te spelen, waar ze allebei wat aan hebben.

Fotoshoot?

Babyzwemmen?

Wij hebben destijds van de vriendengroep een enorme doos duplo gekregen (een dierentuin). Dat vond ik toch wel een van de leukste kraamkado’s en je hebt er lang plezier van. Die enorme grote dozen zouden we hier anders nooooooit aanschaffen maar het is toch wel heel erg leuk om zo’n groot ding helemaal op te kunnen zetten :smiley:

Baby Bjorn wipstoel?

Of een lodger bunker :inlove: ?

Thnx allemaal voor de ideeen! Zitten een paar hele goede tussen. Ga iig de moeder zelf eens vragen.

En weet niet of er in Belgie babyzwemmen is… En met 2 kindjes is dat toch al lastiger, ik zwem met Keira, maar heb beide handen nodig…

En weet niet of er in Belgie babyzwemmen is

ja hoor, dat wordt in redelijk veel zwembaden georganiseerd.
Meestal in twee leeftijdsgroepjes: van 3 maanden tot 1 j
en van 1 j tot 2 j.

groetjes
Gerda

Ik zou zelf geen babyzwemmen doen met 2 kleintjes, wat een gedoe!

Als je zoiets wilt doen zou ik het eerst even vragen.

Maar inderdaad een grote doos duplo (wij kregen hier ook de dierentuin)

Of een fietszitje?

Een traptractor.

Een looptractor

Een garage

Kleertjes zou ik denk ik ook niet echt doen, het is toch hun 2e jongen, waarschijnlijk hebben ze al veel.

Een besteksetje is wel altijd leuk of een muziekdoosje ofzo.

houten kindertafeltje met 4 stoeltjes (weet wel een leuk internetadresje waar je stevige stoeltjes kan krijgen).

Klein stoeltje met naam, geboortedatum en afbeelding geboortekaartje erop.

een (speelgoed/bewaar)kist met zijn naam erop :thumbup:

of een tafeltent

ik zou zelf ook eerder voor een houten iets gaan.

wij hebben een loopkar… vond dit een superidee…

heb ook weleens bonnen gekregen. maar voor zo;n grote bedragen vond ik dit zelf persoonlijk niet leuk.

misschien een brandweer loop auto?

of een klassieke trapauto

Echt allemaal toffe dingen, ben al druk in de overleg en er zitten zeker bruikbare tips bij!

Bedankt allemaal :smiley:

laat je weten wat het is geworden? Ben best benieuwd! :slight_smile:

ik vind die fotoshoot wel erg leuk idee moet ik zeggen.

Verder is er al veel gezegt idd.

Het gaat in ieder geval een doos Duplo worden. Idee werd heel enthousiast ontvangen! Iedereen riep gelijk “oh, daar heb ik ook super lang mee gespeelt!” en “mijn neefje/nichtje enz speelt daar nu nog graag mee”. Verder weet ik het nog niet precies…