kraam cadeau

wij hebben nu al 3 keer de vraag van opa en oma gekregen wat we als kraamcadeau willen.

het bedrag weten we niet precies, maar volgens mij rond de 50 euro.

nu weten we echt helemaal niets, dus wat kregen jullie of hadden jullie graag willen krijgen?

Van mijn schoonouders hebben we voor beide kinderen een tripptrapp kinderstoel gekregen. (maar goed dat is wel wat meer dan 50 euro)



Mijn moeder heeft voor beide kinderen een borduurwerk gemaakt (woezel&pip thema) met de naam en geboortedatum erop geborduurd. En die hangt ingelijst op hun kamertjes.



Wat ik persoonlijk ook wel mooi vind is bestek voor het kind met de naam erin gegraveerd. (hoeft niet perse kinderbestek te zijn)

kinderstoel en bestek hebben we al.

mijn schoonmoeder heeft ook al een geboorteschildertijtje geborduurd dus dat wordt hem ook niet

Aangezien ik net in een ander topic zag dat je misschien een draagdoek wilde hebben zou ik zeggen



(een bijdrage aan) een draagdoek :slight_smile:



anders mss een uitvergroting/canvas van de eerste babyfoto of van een andere mooie foto?

@Marcella wrote:

Aangezien ik net in een ander topic zag dat je misschien een draagdoek wilde hebben zou ik zeggen



(een bijdrage aan) een draagdoek :slight_smile:



anders mss een uitvergroting/canvas van de eerste babyfoto of van een andere mooie foto?




als ik een draagdoek ga aanschaffen, begin ik met een tweedehandse denk ik aangezien ik niet weet of het echt iets voor me is… was anders een goed idee geweest.

Had het in je andere topic over draagdoeken al gezet maar hier ook nog even; een draagconsult.



je krijgt dan uitleg over het dragen, de verschillende doeken en ergonomische dragers, en leert knopen en vaak krijg je, mocht je na consult over gaan tot het kopen van een doek, ook een korting hierop.



O ja, 2e hands zijn geweven doeken volgens mij niet veel goedkoper dan nieuw maar wel lekker ingedragen. :slight_smile:

Een houten kiepauto met blokken en dan voorop de auto zijn naam ingegraveerd?

ik zou ook zeggen draagdoek :slight_smile: als het niks is, kan je altijd weer verkopen!

Een houten stoeltje met een afdruk (geschilderd) van zijn geboortekaartje?



Nog gefeliciteerd trouwens, met jullie zoon en broertje :inlove: !!

Wat een mooie naam, Sven!

bedankt voor de reacties, en de felicitatie sophia :slight_smile: :-*



vind een houten kiepauto met blokken en naam erg leuk,

maar vind sophia’s idee ook erg leuk.

Gefeliciteerd met je zoon!

Voor de jongste kregen we van mijn vriendinnen zo’n (roze) loopkar met allemaal muziekdingen eraan. Je hebt hem volgens mij ook in jongensversie. Daar speelt ze al mee sinds ze amper kan lopen.

ja, zo’n ‘rollator’ hebben ze hier ook gehad en heeeeel lang (en al heel vroeg) mee gespeeld.



Ze hebben hier ook allebei een boek gekregen met zichzelf in de hoofdrol. Dus de hoofdpersoon heet Mayra en in het andere boek Ian. dat vonden ze geweldig en nu ze het zelf kunnen lezen helemaal! (er wordt dan ook in gedrukt van wie ze het hebben gekregen en wanneer en zo)



ehhh… even denken… (kan dat soort dingen na al die tijd niet meer zo snel oplepelen hahaha!)

hier van (oud)oma & opa inderdaad besteksetjes gehad voor alle 3 de kids. Oma heeft de 1e keer een onwijs leuk kledingsetje gegeven en een armbandje met naam, de 2e keer een bibabad en de 3e keer geld.



Lastig want eigenlijk heb je alle ‘basics’ al in huis denk ik…

we hebben idd alle basics binnen.en dat maakt het idd lastig.

ze willen iets tastbaars geven, dus geen cadeaubon of dergelijks.

de mensen zijn 70+ en dus moet het in de winkel te koop zijn en niet via internet.

en qua kleertjes hebben ze zoooo niet mijn smaak dat ik dat niet aan ze wil vfragen.



blijf het lastig vinden!

een mooie draagdoek :mrgreen:

Misschien ook een leuk idee: een houten bakfietsje. Dat heeft mijn moeder een keer cadeau gedaan aan een collega (namens het bedrijf) en dat jongetje is nu bijna 4 en speelt er nog steeds graag mee.

Of een fietsstoeltje voor als meneer volgend jaar kan zitten (weet niet of je dat nog hebt van toen je meisje klein was?).