Kraak de kluis!

Mijn Opa en Oma hebben een kluis. Daarin liggen wat sieraden, een postzegelverzameling en een klein bedrag aan contanten. Niet echt super waardevol allemaal, het is niet veel bijzonders. (financieel dan, emotioneel wel voor hen) Nu zijn ze beide zo dement als een deur en recentelijk opgenomen in een PG verpleeghuis. We zijn momenteel bezig om hun huis leeg te halen. Grote vraag is nu… waar is de sleutel van de kluis. :lol: :lol: :lol: :angel: Twee weken zoeken hebben dus nog niets opgeleverd, althans geen sleutel. Mijn Opa en Oma… die weten het niet meer. Maar dat verbaasd niemand. :angel: We hebben weinig hoop dat de sleutel nog boven water komt en zoeken nu een andere manier om de kluis te kraken.



Hoe kan je dat nou doen? We hebben echt geen ideeee. Politie bellen? Inbreker huren? :roll: Vraag is dus eigenlijk; heeft iemand wel eens zoiets bij de hand gehad, en hoe is dat opgelost?



:-*

Zou een gecertificeerde slotenmaker geen uitkomst kunnen bieden?

@ruud wrote:

Zou een gecertificeerde slotenmaker geen uitkomst kunnen bieden?


Oeh ruud, dat zou wel eens een hele goeie zet kunnen zijn. :thumbup:



Waarom komen we daar zelf niet op… :wall:

Haha ik heb geen idee hoe je zoiets kunt oplossen maar ik weet dat demente mensjes dingen op de raarste plekken verstoppen dus ik zou ook op de raarste plekken naar de sleutel zoeken. Tussen de tena ladies en pantykousjes etc.



Waarschijnlijk vind je de sleutel pas terug als je er niet meer op zoek naar bent :wink: Succes ermee :slight_smile:

Als we het huis helemaal leeg hebben weten we of de sleutel nog ergens is… alleen daar willen we niet op wachten. Voor hetzelfde geld is deze tussen de oude kranten gelegd en zo verdwenen. :roll: :mrgreen: We sluiten inderdaad niks uit.

mijn ouders hebben dit bij de hand gehad met een soort bankkluis soms kunnen slotenmakers wat doen maar zij zijn een hele dag zoet geweest met een snijbrander om de achterkant er uit te halen

@©ootje wrote:

soms kunnen slotenmakers wat doen maar zij zijn een hele dag zoet geweest met een snijbrander om de achterkant er uit te halen


:shock: :shock: :shock:

Ligt er ook aan wat voor soort kluis. Wij hebben een kluis die niet te tillen is met combinatieslot. Daar moet een professionele brander aan te pas komen. Maar er zijn ook kluisjes met een “simpel” sleuteltje…een koevoetje doet dan ook wonderen (tenminste, zo zijn we ooit beroofd in een spaans hotel).



Succes!

Hihi, vind het ergens wel humor. Het is wel super goede beveiliging namelijk. De spullen in de kluis, sleuteltje goed verstoppen en vervolgens zelf dement worden. Niemand die er meer inkomt :mrgreen:



Maar even zonder gekheid: misschien kan je even contact opnemen met de fabrikant van de kluis. Wellicht dat zij weten hoe je de kluis kan openen zonder de sleutel.

Wat voor kluis is het?

Je hebt namelijk kluizen waar je met veel pijn en moeite wat kan slopen en daar een extra ingang en " sleutel " verstopt zit! Anders lekker gaan boren en zagen? :smiley: Lijkt me wel spannnend hihi

Heb je nog ergens haarspelden liggen 8)

De sleutel is gevonden! :shock:



In een kast, achter een stapel papieren. Goed opgeborgen. :angel:

Spannend en een mooie schat gevonden :wink: