Jinthe volgt sinds kort zwemles, ze heeft het altijd al snel kou gehad in een zwembad, daarom gaan wij meestal naar een subtropisch zwembad war het water warmer is. Haar zwemlessen zijn echter in een gewoon zwembad waar het water zo’n 29 graden is en jinthe bevriest er echt (nu ja, figuurlijk dan ). Na 2 minuten blauwe lippen, bibberen en eens de les gedaan is duurt het ook lang eer ze terug op temperatuur is.
Naar een ander zwembad gaan is geen optie, overal ellenlange wachtlijsten voor zwemles.
Nu zag ik op de site van Decathlon dat ze van die wetsuites verkopen voor kinderen, maar vraag me af of dit ook help tegen de koude in het water of is het enkel om minder kou te hebben bij surfen enzo??
Er staat bij dat het tegen de wind beschermt…
Iemand ervaring mee of andere tips??
Mogen ze dat wel aan met zwemles dan?
Het beschermt ook tegen koud water ja, ik heb ze wel eens aan als ik ging bodyboarden.
ja, wij hebben er een, helpt echt wel wat!
Je moet geen wonderen verwachten hoor want ze zal het nog steeds wel koud hebben, maar het klappertanden is hier iig over, zo kunnen ze zich ook wat beter concentreren op de les.
En na de zwemles een wollen hemdje (merk Hocosa of Living Crafts bijv) aantrekken, dan is ze wat sneller weer op temperatuur.
Zoiets helpt wel tegen kou, maar het bevordert ook je drijfvermogen en dat is vast niet de bedoeling bij zwemles :think:
Mex, dat wist ik niet… hoe komt het dat ze beter drijven met zo’n pakje??
Maar zo is het zo zielig… ze heeft het echt zo koud de hele tijd.
Een manneke wat bij Lys op zwemleszit heeft ook een pak, wel anders als wat jij laat zien, hij is nu 4 en weegt misschien 12 kilo ofzo? hij is kort en licht.
ik zal eens vragen, hij heeft er heeeel erg veel baat bij
Annette, ja, ben wel erg benieuwd naar wat dat jongetje van pak heeft.
Jinthe is 1m23 en weegt 20 kg… ze heeft voor zo’n pakjes zeker maat 8 jaar nodig, dus kan niet meer tussen de baby-kleuter dingen zien voor haar.
Ze hebben ook van die t-shirtjes die thermisch zijn, maar die heb ik enkel tot 6 jaar gezien en die passen haar niet meer.
Het zou voor haar zoveel aangenamer zijn om het wat wat minder koud te hebben, vorige les zijn ze vroeger gestopt omdat het niet meer te doen was.
Zodra ze echt kan zwemmen zal ze het al zwemmende wel warmer hebben, maar daar zijn we nog lang niet denk ik…
@dietske wrote:
Mex, dat wist ik niet… hoe komt het dat ze beter drijven met zo’n pakje??
Maar zo is het zo zielig… ze heeft het echt zo koud de hele tijd.
Zo’n pak bestaat grotendeels uit luchtbellen. In het geval van Jinthe zou het natuurlijk kunnen dat het voordeel (isolatie) van een wetsuit opweegt tegen de nadelen (drijfvermogen, beperktere bewegingsvrijheid), ik zou eens overleggen met de zweminstructeur. Succes!
Mex, ik had al gedacht dat als ik zo’n pak zou kopen, ik ze het dan laat aandoen tijdens de lessen waarbij zelf kunnen drijven minder aan bod komt. Nu is ze bv. benen aan het oefenen terwijl ze een plankje vasthoudt dus moet ze zelf niet drijven.
Zal het er eens met de leraar over hebben… maar denk dat die het wel ok zal vinden, hij vond het ook erg dat ze het zo koud heeft
Ik denk niet dat je hem tijdens de zwemles mag gebruiken, een wetsuit heeft nl veel drijfvermogen, “kurkeffect”
Klimt Jinthe vaak in en uit het water?? Daar krijgen ze het nl. heel koud van, je kan met de leraar overleggen of ze in het water mag blijven. En lekker veel zwemmen, suc6 ermee
Bij ons gebruiken ze bij de zwemles wel een pak, daar kunnen ook evt drijfmiddelen in, dat doen ze hier, omdat het ondiepe deel niet echt ondiep is en ze vanaf het begin dus al moeten ‘zwemmen’…
Ik weet niet of het warm houdt, maar het pak zelf geeft volgens mij geen extra drijfvermogen.
Even opgezocht, het heet een Swimsafe Floatsuit.
de Swim safe houdt niet warm Romi, tis maar net of t zwembad daarmee werkt, is weer n bepaalde lesmethode
@groenelimo wrote:
de Swim safe houdt niet warm Romi, tis maar net of t zwembad daarmee werkt, is weer n bepaalde lesmethode
Dat wist ik inderdaad niet, heb zo’n pak nooit aangehad

ze hebben ze denk ik ook niet jouw maat Romi :lol: :mrgreen:
@groenelimo wrote:
ze hebben ze denk ik ook niet jouw maat Romi :lol: :mrgreen:![]()
Echt niet??? Jammer :lol:
Ik ben vanmorgen het pakje gaan halen in Decathlon, ik had gedacht de 8 jaar te nemen maar die was er niet meer, enkel 10 jaar (en groter).
Eigenlijk qua lengte zit het prima, ze krijgt het net aan, maar aan de armen en benen past het niet mooi aan en volgens mij moet het toch nauw aansluiten om effect te hebben, niet??
Ben aan het twijfelen om ze het morgen toch aan te doen op zwemles en te proberen of terug te brengen naar de winkel en eventueel een 8 jaar te vinden in een andere decathlon (die dan wel een heel eind verder is).
En mocht ze m aan??