Kosten voor 1 dag opvang

Hallo allemaal,



Ik ben op zoek naar de kosten van opvang voor 1 kind in de opvang voor 1 dag in de week.



Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. In de zwangerschap van Lars heeft opa aangegeven op woensdag op te willen passen. Helemaal super :dance: . Mijn man werkte toen nog bij een baas en 4 dagen. Op donderdag was hij altijd vrij. Ik werk op woensdag en donderdag. Na de komst van Elin neemt hij haar ook onder zijn hoede (samen met oma). Wij helemaal blij, want wij hoeven zo geen gebruik te maken van kdv of gastouders. Maar de familie groeit (mijn man is met z’n zessen thuis) en de rest krijgt ook allemaal kinderen. Die maken ook allemaal gebruik van opa en oma om op te passen. Ik merk dat ze het een beetje te veel beginnen te vinden, door bepaalde opmerkingen. Oma was hier van de week met een neefje en ik vroeg aan neefje of hij bij oma mocht spelen. Oma gaf als antwoord: nee, hij moest bij oma spelen. Dan rinkelen bij mij de bellen, maar ik ben niet ad rem genoeg om er gelijk op in te springen en verder te vragen.



Mijn man is sinds 1 februari voor zichzelf begonnen als allround vakman. Die van het soort (Help mijn man is klusser). Die donderdag hebben wij nu dus oppas nodig. Nu heeft mijn schoonzusje (ze is 21) aangeboden om vanaf de helft van het jaar op donderdag op te willen passen. Nu hebben wij gelijk gezegd dat zij dit niet voor niks hoeft te doen. Ze gaat nog naar school, maar heeft op donderdag geen les/stage.



Voor de vergoeding ben ik dus op zoek naar een gemiddelde prijs wat je normaal gesproken kwijt bent voor 1 kind aan oppas voor 1 dag in de week. Lars gaat na de vakantie naar de basisschool en kan dan tussen de middag thuis met mijn schoonzusje en Elin eten. Scheelt dat de basisschool naast ons huis ligt.



Ik ben benieuwd naar jullie reacties.



Alvast bedankt.



Groetjes Henrike

Hier kost het KDV 125 euro in de maand voor 1 dag opvang in de week.

Dat is lastig want ligt aan je inkomen hoeveel kinderopvang toeslag je zou krijgen en ook aan het uurtarief van je KDV. Je zou het kunnen uitrekenen voor een fictieve kinderopvang toeslag aan te vragen bij een gemiddeld uurtarief van een kinderdagverblijf… 125 euro per maand is wel reeël denk ik, misschien zelfs wel iets minder. Wij betalen voor 2 kids KDV en 1 meiske NSO 260 euro per maand (voor 2 dagen ) maar je betaald voor het kind dat het minste afneemt minder dan voor de rest ofzo… Dus daar kan je niet echt van afleiden. Zou gewoon zelf eens gaan uitrekenen en anders zeg rond de 100-125 euro per maand.

Bij een gastouder is de gemiddelde prijs 5 euro per kind per uur, dus kun je zo uitrekenen hoeveel dat voor je eigen situatie is. Daarnaast komen er dan nog kosten bij voor het gastouderbureau, indien je het officieel wilt gaan doen. Je kunt natuurlijk met haar gewoon een bedrag per uur afspreken en dan bijvoorbeeld iets hoger tarief als beide kinderen er zijn.

Oh wij betalen 562 euro per maand aan de opvang en dat dan wel voor twee dagen in de week. Daarvan krijgen we dan 220 euro terug van de belasting dus 340 zelf betalen is 170 euro in de maand voor 1 dag.