kosten van een ivf behandeling

Hallo allemaal,



Weet iemand toevallig wat een ivf behandeling kost als je hem helemaal zelf moet betalen??



Groetjes Patty

Weet niet precies wat het ongeveer kost.

Ik had nu medicijnen tot aan de punctie en dan die bolletjes. Dat was alleen bij elkaar al 1200 euro, dan krijg je nog de consulten van de echo’s erbij en de punctie, labkosten en terugplaatsing vanuit zkh, wat je zelf moet betalen.

Ja dat klopt, heb ook een hele tas vol met een aardig prijskaartje :shock:

Maar ben zo benieuwd wat het in het geheel kost?

Begrijp dat jullie ook met ivf bezig zijn.

Wij dus ook maar de verzekering vind dus ook al heb je geen punctie gehad je dus gewoon een poging kwijt bent.

Vandaar dat ik dus nieuwsgierig was naar het prijskaartje wat er aan hangt.



Groetjesss

hoi,



Ons is verteld dat de kosten van een IVF behandelng 3000,00 euro zijn.

Dit is incl alles.



groetjes Suzanne

hoi,



Oke bedankt heb ik in ieder geval een beetje een idee zal het hier in het ziekenhuis ook eens naar vragen.

Hier was het vanwege de lagere dosering medicatie (overstimulatie voorkomen dus Gonal 112,5 per dag gespoten) rond de 1500 euro aan medicatie en echo’s. De punctie ooit eens apart een rekening van gekregen die was 800 euro. Die zou jij dan zeker weten niet hoeven te betalen als die niet is geweest net zo min als dat ze je kosten voor de terugplaatsing en de labkosten voor het bevruchten in rekening ‘mogen’ brengen want ook dat heb je niet gehad.

Wat je altijd mag doen is even bellen naar de administratie van je ziekenhuis daar kunnen ze je gegarandeerd meer zekerheid geven!



En kl*te dat je niet tot een punctie bent gekomen, hopelijk komt die er de volgende ronde zeker!! Succes!

Bij ons zullen de kosten horen komen te liggen voor poging 2.

Ik moet meer hormonen spuiten om meer follikels te krijgen, dus hogere kosten voor de meds.

En bij mij staan de prijzen van de meds op de verpakkingen. Kun je ze ook optellen…



Ik stuur je ook een PB

:shock:

Wat een geld allemaal…

Zijn jullie bijverzekerd? Ik heb nl. zo’n extra uitgebreide polis en naar wat ik eruit opmaak hoef ik alleen een eigen bijdrage van 360.- te betalen.

Waarom zijn die medicijnen zo belachelijk duur??

Hoi Nicje,



Bedankt voor je pb. :wink:

Ik heb het even overgeschreven en neem het zeker mee naar mijn gyn donderdag.

Heb dan weer een echo (ben maandag geweest en spoot toen al 6 dagen gonal van 0,30 en nog niet was het groot genoeg)

Het is nu verhoogt naar 0,35 als ik het dus moet geloven van mijn zorgverzekeraar als deze dus weer afkapt word is het al poging 2 die voorbij is :shock: hier word je echt niet goed van :silenced:

Want ook al heb je dus geen punctie gehad het is gewoon een poging maar ga ZEKER proberen of ik met jou advies verder kom.



Hoi Peble,



Wij moeten ook een eigen bijdrage doen bij de eerste poging van 365 euro en de med zit daar gewoon bij en poging 2 en 3 worden helemaal vergoed ik heb een aanvullend pakket 2.

Maar volgens mevrouw van de verzekering moet je dus ook gewoon die 365 euro betalen als je niet eens een puntie en terug plaatsing heb gehad.

Ik denk dat ze het niet helemaal begrepen heeft want ik ga dus echt niet betalen voor iets wat we niet eens hebben gehad onze eerste poging is uitgekomen op een iui behandeling ondertussen is er ook een brief naar de verzekering met deze klacht dus we wachten dat wel af.



Groetjesss allemaal

Pebble die medicatie is zo enorm duur omdat er geen ‘synthetische’ te maken zijn. Ze zijn 100% puur natuur en vaak door vrouwen die zwanger zijn (hoe ironisch?) of in de overgang! verzameld via Moeders voor Moeders. Zo zijn ze dus ook niet onbeperkt houdbaar. Het proces om ze uit de urine uit te halen en alles te zuiveren is dan ook lastig, en duur.

:wink:



Vond zelf de eerste keer die eerste spuiten ook erg bijzonder en speciaal omdat de achtergrond erbij duidelijk was voor me.

Jij nog succes met wachten op de 7e!! :thumbup: