Kosten tussenschoolse opvang

Onze zoon gaat vanaf volgend schooljaar naar een andere school 8 kilomtere vanaf onze woonplaats. Hij zal dus over moeten blijven. Nu zitten mijn andere kinderen op een Montessorischool met continuerooster, dus hij is het wel gewend. Alleen was ik zo naief om te denken dat de kosten hiervoor wel ongeveer gelijk zouden liggen :oops:

Ik betaal nu ongeveer 50 euro per kind per jaar.

Maar zit net te kijken en zie dat het 2,20 euro per KEER is. Dat kost me dadelijk per maand bijna net zoveel als nu per jaar!!

Is daar ook een regeling voor zoals met VSO en BSO?

Met vijf opgroeiende kinderen is elk beetje vergoeding meegenomen…

als er echt tussenschoolse opvang is wordt het wel vergoed. Dan moet het wel gedaan worden door een kinderopvang organisatie…

als het overblijf is niet…

Dan doen ouders het vrijwillig en zal je moeten betalen uit eigen zak, succes!

als er echt tussenschoolse opvang is wordt het wel vergoed. Dan moet het wel gedaan worden door een kinderopvang organisatie

Is dat echt zo??

@Roos wrote:

als er echt tussenschoolse opvang is wordt het wel vergoed. Dan moet het wel gedaan worden door een kinderopvang organisatie

Is dat echt zo??

Volgens mij ook, al wordt het echt zelden door een kinderopvangorganisatie

geregeld hoor.

Tussenschoolseopvang wordt veelal door school en met behulp van ouders geregeld. Daar krijg je geen vergoeding voor.

@Madre wrote:

@Roos wrote:

Is dat echt zo??

geregeld hoor.

Tussenschoolseopvang wordt veelal door school en met behulp van ouders geregeld. Daar krijg je geen vergoeding voor.

Hier op school was het tot afgelopen schooljaar door ouders, maar juist omdat er steeds meer ouders zijn die de kosten zo hoog vonden en er niks voor vergoed kregen… is er besloten het door dezelfde organisatie te laten doen die ook in school een bso heeft.

Erg fijn voor ouders die structureel gebruik maken van deze vorm van opvang.

Niet zo fijn voor ouders die dit niet doen, want een eenmalig keertje kost je nu meer dan 3 euro per keer…

hier op school wordt het door een officiele organistatie gedaan en kost 2,60 per keer maar de belastingdienst geeft geen toeslag op deze kosten voor tussenschoolse opvang

Bij ons zijn er overblijfmama’s in dienst van de BSO. De factuur wordt ook door de BSO verstuurd, maar de TSO (tussenschoolse opvang) zoals het dan heet, komt niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Het is wel zo dat ik per maand betaal en er wordt vooraf letterlijk geteld hoeveel maandagen, dinsdagen en donderdagen er in het schooljaar zijn, dus vakantiedagen en studiedagen worden niet meegeteld. Dat aantal wordt dan verspreid over de 12 maanden betaald. Ik betaal nu ongeveer 15 euro per kind per maand. Komend jaar betaal ik ongeveer 14,50 per maand. Blijkbaar zijn er meer studiedagen op overblijfdagen.

geregeld hoor.

Bij ons op school vanaf komend schooljaar wel. Ik zal er eens achteraan gaan.

Ik heb antwoord gekregen dat het gedaan wordt door een opvangcentrum maar i.d.d. niet onder de kosten valt zoals BSO. Eigenlijk raar toch, als VSO en BSO wel vergoedt worden? :think:

Beetje balen ook, want stukje bij beetje komen er toch steeds extra kosten bij het overstappen naar een andere school.

Maar ja, heb begrepen dat ik die kosten wel af kan trekken bij de jaaropgave. Maar dat zien we volgend jaar wel weer.

Bedankt voor het reageren!