Kosten per uur

Wij hebben de pech dat ons tweede kindje niet naar dezelfde kinderopvang kan als onze dochter, dus we hebben besloten om verder te kijken naar een andere kinderopvang waar beide kinderen heen kunnen.

Nu hebben we het geluk dat de kinderopvang hier in de buurt ruimte heeft voor beide kinderen en we anders naar een gastouder moeten, wat niet onze voorkeur heeft.

Het nadeel is dat ze duurder zijn dan de huidige opvang, dus boven de kinderopvangtoeslag-grens komen en je per maand een x bedrag zelf moet betalen.

Waarom zouden we kiezen voor een duurdere opvang (tenzij anderen helemaal geen ruimte hebben), want ik vind het erg vreemd dat ze als een van de weinigen boven de grens zitten.

Wat is jullie ervaring?

Hier kinderopvang en per 1 september gastouder.

Kun je bij dat kinderdagverblijf niet de vraag neergooien?

Waarom zijn ze duurder? Ik zou het gewoon aankaarten.

Scheelt het eigenlijk veel?

Heb ze vandaag gebeld dat ik geschrokken ben van het tarief! Ze rekenen 6.52 / uur dus 42 cent boven de subsidieregeling.

Voor twee kindjes (vanaf april 09) betalen we dan 100 euro meer dan bij onze huidige opvang (<6.10uur)

Het hogere tarief is ontstaan in het verleden toen ze erg hoge kosten hadden en dus hun uurtarief aangepast hebben. In 2010 zal het tarief niet verhoogd worden (maar ja, wat is het verwachte gesubsidieerde tarief in 2010??) De kwaliteit is ‘natuurlijk’ ook erg hoog, maar ja, dat mag dan ook wel :mrgreen:

Gelukkig heb ik nog twee kinderopvangen gevonden die ruimte hebben, alleen liggen die iets minder gunstig wat betreft brengen/halen (in het dorp waar ik werk, terwijl hubbie om 16.15uur vrij is en ik meestal om een uur of half 6 / 6 uur)

We gaan bij alle drie kijken en wie weet is het wel waard om (na subsidie) het dubbele te betalen :angel:

Wie betaalt er nog meer extra boven de subsidieregeling en wat voor redenen kan je hebben om extra te betalen?

Het uurtarief van ons kinderdagverblijf is dit jaar vanwege de hoge kosten gestegen van 6,08 euro naar 6,35 euro per uur. Onze kinderen zitten er 3 dagen in de week dus iets van 35 euro per kind per maand komt voor onze rekening. Voor die 6,35 per uur zitten mijn kinderen op een kinderdagverblijf met geweldige leidsters, krijgen ze iedere dag fruit, brood, drinken en zoveel schone luiers als ze maar willen en mogen ze de hele dag spelen met degelijk speelgoed dat ook vervangen moet worden. Ik ben erg tevreden over het kinderdagverblijf en zal mijn kinderen ook niet op een ander kinderdagverblijf doen omdat de tarieven omhoog zijn gegaan, maar in de stad waarin ik woon zijn ook enorme wachtlijsten en de meeste kinderdagverblijven behoren tot dezelfde stichting. Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik gewoon gaan voor het gevoel dat ik bij het kinderdagverblijf heb: als ik bij het duurdere een beter gevoel heb dan het goedkopere, dan wordt het het duurdere. Jammer dan maar van die 70 euro.

Santos ga gewoon op je gevoel af en vraag ook even of je luiers moet meegeven of niet.

@Sopje, ik weet al dat eten/drinken er wel bij in zit, maar luiers niet :wink:

Ben heel benieuwd hoe de bezoeken zullen zijn!

Ik heb veel rondgekeken naar verschillende kinderdagverblijven, maar ik ben er achter gekomen dat maar weinig kinderdagverblijven 6,10 vragen. De meesten zitten er boven. Wij hebben flex opvang nodig en dat is zelfs 7,45 ( maar ik heb er ook een gezien die zelfs 8 euro durft te vragen :roll: ). We moeten best veel bijbetalen per maand, wel balen, maar je verandert er helaas niks aan ( ben al blij dat ik een plekje heb ).

Succes met een keuze maken in elk geval! Misschien is een stukje omrijden nog wel de moeite waard als die andere kinderopvang ook goedkoop is.

Pff, wat een bedragen. Wij hebben ook iets duurdere opvang (6,20 p/u), maar dat is omdat het flexibele opvang is. Dus dat vond ik ook wel logisch.

Daar zit ook alle voedingen (behalve fles/borstvoeding natuurlijk :smiley: ), en luiers bij.

Maar hier is de gewone kinderopvang bij beide kdv’s hier gewoon 6,10. Wij betalen dus helemaal niet veel bij per maand. Ik vind het een beetje raar dat andere kdv’s dan zoveel vragen.

onze nieuwe opvang zit er wel onder, 5,88 per uur. Elise haar oude kinderdagverblijf zat er weer boven, 6,30. Kwaliteitsverschil is er wel…maar Elise voelt zich op haar nieuwe KDV meer op haar gemak. DOor omstandigheden zijn we overgestapt en we zijn er heel tevreden over tot nu toe ( ze zit er nu een maand )

Het KDV zit wel binnen een grote organisatie die allemaal dezelfde prijs vragen, misschien dat dat invloed heeft…

groetjes,

Louise

Wat een prijzen he :? Flexibel is idd nog duurder, maar wat dat betreft kunnen we gelukkig in standaard opvang blijven.

Gister bij eentje geweest die leek erg positief, vandaag bij de goedkopere, maar die is erg groot (massaal) en sprak ons niet aan. Wel heb ik geprobeerd het objectief te bekijken, want degene die ons vandaag rondleide was ook minder open dan die van gisteren. Maar horizontale groepen, tuin met gedeelten uit het zicht en nog wat puntjes wegen dan wel erg zwaar.

Volgende week naar #3… die is uiteindelijk net zo duur als #1 (vanaf volgend jaar), dus is toch zeker weer een optie :wink: Wie weet wat de subsidiegrens is volgend jaar? 6,35 toch?

€ 6,25 per uur voor kdv wordt vergoed in 2010