Hallo,
Betaal je voor een 2e kindje minder als voor je 1e kindje op de kinderopvang.
Of betaal je voor beide kinderen evenveel?
Dit vragen mijn vriend en ik ons af.
Groetjes Ariska
Ik betaal voor de gebruikte uren, dus voor elk kindje evenveel.
EDIT: heb er maar even IK van gemaakt 8)
Bij ons op de stichting is het 2e kindje inderdaad goedkoper dan het eerste kindje…
Dus ik zou het maar even informeren bij jullie stichting
Wij betalen voor het tweede kindje evenveel, maar krijgen wel veel meer terug van de balstingdienst als voor de eerste.
Bij ons hetzelfde als bij Alex.
Ja er stond me inderdaad iets van bij dat bij sommige kdv’s het 2e kindje goedkopere uren heeft als het eerste kindje.
Bedankt voor jullie reacties.
Meestal zijn de kosten voor een tweede kindje hetzelfde als voor de eerste. Het is echter wel zo dat je voor een tweede kindje meer kinderopvangtoeslag ontvangt dan voor de eerste, waardoor je als ouder voor de tweede wel goedkoper uit bent.
Anke
@Ariska wrote:
Ja er stond me inderdaad iets van bij dat bij sommige kdv’s het 2e kindje goedkopere uren heeft als het eerste kindje.
Dat was wel vaak zo in de tijd dat er nog geen wachtlijsten waren. 3 jaar geleden betaalde je hier bijvoorbeeld op de woensdag ook minder dan op andere dagen om de woensdag vol te krijgen. Nu is er in de wijde omtrek geen plek meer leeg op welke dag dan ook.
Maar van de belasting krijg je zowiezo wel voor je 2e kindje meer terug dan je 1e kindje. Dus een 2e kind op de opvang is goedkoper.