Binnenkort starten wij met IUI.
Nou heb ik van de verzekering begrepen dat de behandeling wel vergoed wordt maar de hormonen niet.
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de kosten voor de hormonen zijn???
welke verzekering heb je dan wel ( niet?)
Bijna alle verzekeringen vergoeden de 1e 3
dan moet je idd wel een aanvullende verzekering hebben.
Ik heb pakket 3 alles verzekerd.
Weet je welke hormonen je krijgt? Dan kun je via internet wel opzoeken nl
Hallo Hoop,
Het is inderdaad we leven goed om het precies uit te zoeken. Als de hormonen inderdaad niet worden vergoed, dan kan je het beste met je gyn overleggen welke zij/hij voorschrijft.
Mijn hormomen (GONAL F) voor de IUI kosten € 425,- per prikpen. Ik doe met zo’n pen 4 dagen en heb tot nu toe bijna 3 pennen per keer nodig. Maar ook de dosering, dus waar je goed op reageert, verschilt van per persoon tot persoon. Dus ook dat kan varieren in aanal pennen.
Wat een gyn voorschrijft verschilt geloof ik per ziekenhuis; dus wat nou het beste is weet ik niet…
Succes met informeren!
Ja dan vraag ik me ook af welke verzekering je hebt.
Ik heb Agis (alleen basisverzekering) en ik kreeg alle behandelingen en alle medicijnen vergoed. Nou had ik alleen pregnyl en clomid en die zijn op zich niet zo heel duur, dus dat was ook niet zo erg geweest als ik ze zelf had moeten betalen, maar ik vond het toch wel een prettig idee dat alles vergoed werd.
http://www.stilverlangen.com/informatie/prijslijst.php
Hier staan trouwens wat prijzen, al weet ik niet of ze nog kloppen.
Succes met de IUI! Hopelijk resulteerd het bij jullie heel snel in zo’n mooi wondertje als wij dankzij IUI hebben gekregen.
Ik ben bij CZ verzekerd, alleen basis.
Ik vroeg of ik aanvullende verzekering nog af kon sluiten maar dat kan pas per 1 januari volgens hun.
Hoi Hoop,
Wij zitten ook bij CZ en we zijn basis aanvullend verzekerd, we hebben dus de goedkoopste aanvullende verzekering erbij. Deze verzekering vergoedt alle hormonen en onbeperkt IUI, wij hebben tien keer IUI gedaan en ik heb Clomid gebruikt, maar ook Menopur gespoten. Helaas kun je pas weer aan het eind van het jaar overstappen van verzekering of je verzekering uitbreiden. Heb je de hormonen snel nodig? Clomid is niet duur, Pregnyl ook niet. Maar helaas gaat het met Menopur en Puregon al snel om een paar honderd euro per cyclus… :shock: Dus ik hoop voor je dat er wat te regelen valt met CZ! Of dat je je gyn vraagt of je het eerst met Clomid mag proberen en pas later met injecties? Dat kan ook nog een optie zijn. Ik heb eerst 4x IUI met Clomid gedaan en daarna 6x met Menopur. En dat was voornamelijk omdat de Clomid bij mij heel wisselend aansloeg. Anders hadden we alle keren met Clomid mogen doen.
Succes!
Groetjes,
Jippie
Bedankt Jippie voor je antwoord. Ik heb bij CZ via hun site mijn verzekering gewijzigd. De Basis aanvullende verzekering toegevoegd. In het scherm kwam te staan dat de wijziging zo spoedig mogelijk wordt doorgevoerd en ik heb nergens gelezen dat je pas per 1 januari kan wijzigen. Is dit wel het geval, hebben we besloten dat we wachten met de IUI en hormonen totdat de verzekering er door is. Het gaat bij ons namelijk meteen om Menopur of Puregon…en een paar honderd euro per cyclus heb ik er echt wel voor over, maar we kunnen het gewoon niet betalen…
Net nog even waar rondgekeken op de site, maar ik denk dat we toch moeten wachten tot januari
@site CZ wrote:
Per wanneer kan ik mijn aanvullende verzekering en/of eigen risico wijzigen?
Per 1 januari, als uw schriftelijk verzoek daartoe ons vóór 1 februari 2007 bereikt heeft. Uw verzekering wordt dan per 1 januari 2007 gewijzigd.
Jammer meid!
Kan je niet overlegggen met je gyn of Clomid toch niet een goed alternatief is? Als je toch moet betalen, dan kun je dit toch een keer proberen?
Succes!
We wachten even af of CZ misschien toch nog tussentijds de aanvullende wil afsluiten, wanneer ze dit niet willen doen dan ga ik proberen of ze met terugwerkende kracht de AV in willen laten gaan per 1 jan. 2007!
Valt altijd te proberen natuurlijk.
Verder ga ik jullie advies even voorleggen bij de gyn. en vragen of we het niet eerst met Clomid kunnen proberen.
En wie weet is de kijkoperatie wel het enige dat nodig is voor ons…
We zullen het zien, bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden!!!
Liefs,
Hoop
Vanaf 1 april j.l zijn er een heleboel medicijnen in het basispakket terug gekomen.
Veel verzekeringsmaatschappijen hebben dat niet in hun polissen en voorwaardes vermeld.
Als je moet gaan spuiten met FSH , gewoon even je verzekering bellen!!
Ik zit bij het Zilveren Kruis en sinds 1 april worden medicijnen als Gonal-F en Menopur, Pregnyl enz gewoon weer vergoed !
Dank je, ik zal nog eens een keer informeren!!!
Ik ben ook midden in het jaar met terugewerkende kracht over gegaan op de hoogste verkering. (CZ)
Ik moest dan het aantal maanden x de aanvulling in kosten per maand betalen.
Ik weet alleen niet meer wanneer het geweest is. Kan goed in mei geweest zijn, wie weet lukt het nog :think:
Hoi Nicje,
Dat heb ik gevraagd maar dat ging niet, ik kon alleen per 1 januari overstappen. Dat was mijn eerste voorstel aan het CZ!
Liefs,
Hoop
Wellicht kun je een andere verzekeraar bellen met de vraag of je via hun per direct verzekerd kan zijn. Betekent toch weer een nieuwe klant voor ze en dat is altijd wat waard!
Je kunt CZ dan wel pas stopzetten per 1/1 en dus betaal je nog een tijdje dubbel, maar dan ben je zeker nog goedkoper uit. Moet lukken Hoop, gewoon allemaal bellen zou ik zeggen!
xxx
Dank je wel Miki voor de tip. Ik zal het eens gaan overwegen!