kosten gastouderopvang

Hoi meiden,



Ik heb al even via zoeken gezocht maar kon helaas het antwoord op mijn vraag er niet tussen vinden.



Omdat mijn partner en ik geen vaste vrije dagen hebben, willen we graag ons kindje naar een gastouder brengen om dat die flexibeler zijn dan het KDV.



Nu zie ik op de website van het gastouderbureau dat de kosten €6,20 per uur zijn en er een minimum afname is van 5 uur per week.



Maar zijn dit nou de enige kosten of komen er ook nog bureau kosten bij wat ik zo hier en daar ook wel gehoord heb.

Dat je b.v naast het per uur betalen ook nog een X bedrag aan het bureau moet betalen. (wat ik op de website nergerns kon vinden)



Nu is mijn vraag hoe zit dit nu precies?

En wat zijn jullie per maand kwijt aan gastouderopvang??

6,20 euro zijn de totale kosten dus voor de gastouder incl. Gastouderbureau.

Dat scheeld per bureau en ieder bureau heeft zijn eigen tarieven en minimale afname etc.

Kijk goed rond alvorens je een bureau kiest, en als hun voor je zoeken moet je vaak ook nog extra betalen dus miischien kun je zelf al zoeken ?



bij de een moet er tijdens vakantie wel betaald worden en bij de nader weer niet dus kijk goed alles na :wink:



succes :thumbup:

Het verschilt per bureau en gastouder.



Wij hebben zelf de gastouder gevonden en zij rekent EUR 4,= per uur. Dit is inclusief fruit, boterhammen voor de lunch en 's middags een snackie :slight_smile: . Het zou ook eventueel inclusief flessevoeding zijn (standaard) maar voor zowel Lotte als voor Nikki nu, hebben wij hypo-allergeen en gaf ik gewoon voldoende mee voor de hele dag.



Naast het uurtarief betalen we ook nog EUR69,= per maand aan bureaukosten aan het gastouderbureau. Vind het eigenlijk nogal veel voor het werk wat zij doet… maar ja… nix aan te doen.



Wij hebben geen minimale afname en de uren die Lotte bij haar is zijn in overleg. Momenteel 3 dagen per week maar is ook een tijd flexibel geweest.

Ellen dat bureau is dan vrij prijzig als je zelf de gastouder hebt gevonden.

het loont de moeite om op internet prijzen van gastouderbureau’s te vergelijken,zit erg veel verschil in.

zijn ook GOB’S die per uur dat je aan opvang afneemt vergoeding vragen is bij weinig oppasuren moeite waard.

bij veel uren is vast bedrag per maand intresant,dus kijk goed naar voor waarde.

heb wel aantal GOB"S die laag zitten met tarieven maar dan moet je maar even PB of mailtje sturen,mag ik hier niet plaatsen.

@trix wrote:

Ellen dat bureau is dan vrij prijzig als je zelf de gastouder hebt gevonden.




Vinden wij ook… maar het is het gastouderbureau waar onze gastouder mee werkt dus we hebben het maar even zo gelaten. (Maar als je kijkt wat je ervoor terug kijkt is de prijs-kwaliteit verhouding wel wat zoek :roll: )

@Ellen69 wrote:



Vinden wij ook… maar het is het gastouderbureau waar onze gastouder mee werkt dus we hebben het maar even zo gelaten. (Maar als je kijkt wat je ervoor terug kijkt is de prijs-kwaliteit verhouding wel wat zoek :roll: )




Tja daar zit je dan mooi mee want een gastouder moet ook met een ander bureau willen werken.

Er zijn landelijke bureau’s genoeg die rond de 35,00 rekenen per maand.



Gelukkig kan je een hoop terug krijgen via de kinderopvangtoeslag.

(nog wel)

@trix wrote:

@Ellen69 wrote:


Vinden wij ook… maar het is het gastouderbureau waar onze gastouder mee werkt dus we hebben het maar even zo gelaten. (Maar als je kijkt wat je ervoor terug kijkt is de prijs-kwaliteit verhouding wel wat zoek :roll: )




Tja daar zit je dan mooi mee want een gastouder moet ook met een ander bureau willen werken.

Er zijn landelijke bureau’s genoeg die rond de 35,00 rekenen per maand.



Gelukkig kan je een hoop terug krijgen via de kinderopvangtoeslag.

(nog wel)




Hoezo MOET een gastouder ook met een ander bureau willen werken? Dat is toch de keus van de gastouder? Bovendien weten ouders dit van te voren, zijn ze het er niet mee eens, moeten ze een andere gastouder zoeken!

Ja maar als je als vraagouder nou een goeie gastouder hebt gevonden en die gastouder zit gekoppeld aan een duur bureau, dan zou je als vraagouder DIE gastouder willen hebben maar bij een ander bureau laten inschrijven, nou en dat moet die gastouder natuurlijk ook willen.

Maar dan zou het ook zomaar kunnen dat de gastouder bij het bureau van jullie keuze minder verdient :wink:

Een gastouder is niet in loondiens dus mag haar eigen tarief bepalen.



Al moet ze wel zorgen natuurlijk dat ze niet boven het max tarief uitkomt (kosten gastouder + GOB)

@Marieke_5000 wrote:

Maar dan zou het ook zomaar kunnen dat de gastouder bij het bureau van jullie keuze minder verdient :wink:




Volgens mij is er spraakverwarring al sik me er even tegenaan mag bemoeien. Volgens mij wordt bedoels dat het alleen maar kan als de gastouder ook wil overstappen, niet de letterlijke bbetekenis van dat de gastouder maar moet doen wat de vraagouder zegt. Hier zeggen wij vaak dat iets heel leuk zou zijn, maar dan moeten …ook willen. Oftewel dat kan alleen als de anderen ook willen.



Ik hoop dat eht klopt wat ik zeg, want anders bemoei ik me weer eens ergens mee zonder bijdrage te leveren :silenced: