Kosten BSO

Op het kdv van Jim zijn ze een BSO begonnen, aangezien hij het daar zo naar zijn zin heeft en hij dan ook zijn vriendjes van daar nog kan zien na school heb ik hem daar ingeschreven. Ik kreeg nu de overeenkomst thuis en daar staat op dat me dat per maand EUR 573 gaat kosten. Net zoveel als het kdv nu! Ik heb me nog niet verdiept in de kosten en hoe dat gaat, maar betalen jullie ook zoveel? En krijg je hier dan ook weer subsidie voor? Ik had eigenlijk gehoopt het geld aan eigen bijdrage kdv straks weer in mijn zak te houden als hij naar school gaat maar dat is dus nu niet het geval. Het gaat wel om opvang op di, wo, vrij en taxi vervoer van school naar het kdv (hemelsbreed 500 m. maar ze mogen het niet lopen met de kids geloof ik). Eigenlijk wil ik mijn dagen proberen te ruilen zodat ik of op wo of vrij thuis ben want anders vind ik dat hij zoveel van huis is maar het is nog maar de vraag of ik dat met de opvang van Sem en op mijn werk voor elkaar ga krijgen…

@Tante Soesa wrote:

Op het kdv van Jim zijn ze een BSO begonnen, aangezien hij het daar zo naar zijn zin heeft en hij dan ook zijn vriendjes van daar nog kan zien na school heb ik hem daar ingeschreven. Ik kreeg nu de overeenkomst thuis en daar staat op dat me dat per maand EUR 573 gaat kosten. Net zoveel als het kdv nu! Ik heb me nog niet verdiept in de kosten en hoe dat gaat, maar betalen jullie ook zoveel? En krijg je hier dan ook weer subsidie voor? Ik had eigenlijk gehoopt het geld aan eigen bijdrage kdv straks weer in mijn zak te houden als hij naar school gaat maar dat is dus nu niet het geval. Het gaat wel om opvang op di, wo, vrij en taxi vervoer van school naar het kdv (hemelsbreed 500 m. maar ze mogen het niet lopen met de kids geloof ik). Eigenlijk wil ik mijn dagen proberen te ruilen zodat ik of op wo of vrij thuis ben want anders vind ik dat hij zoveel van huis is maar het is nog maar de vraag of ik dat met de opvang van Sem en op mijn werk voor elkaar ga krijgen…

dit viel me op; maar hier lopen ze wel vanaf school naar de bso/kdv en dat is beduidend verder als 500m. (voor de kleuters gebruiken ze bakfiets, groep 3 t/m 8 loopt)

Verder kan ik je niet helpen want ik maak geen gebruik van KDV of BSO

Ik vindt het vreemd dat de kosten net zo hoog zijn als nu voor het kdv!!!

Tigo gaat naar een bso en voor 2 dagen (ff uit mn hoofd) zijn de kosten (bruto) rond de 240per maand. Na aftrek van de bijdrage belastingdienst betaal ik zelf 65euro. Bij tigo maakt het niet uit of je nu een woensdag of een donderdag afneemt en zit vakantieopvang ook al in de uurprijs verrekend.

Ik neem nu voor die 2 dagen veel minder uren af als toendertijd voor 2 dagen kdv, ook ligt de uurprijs lager. Toen tigo 2 dagen per week naar het kdv ging betaalde ik zelf 110euro.

Dus er zit bij mij wel een flink verschil tussen KDV en BSO en de BSO waar tigo nu heengaat is dezelfde stichting als van het KDV waar hij toen heen ging. Dus daar kan het prijsverschil niet aan liggen

Je krijgt wel kinderopvangtoeslag. Gaat op precies dezelfde wijze als voor een KDV/gastouder. Ook via het zelfde programma.

Tigo loopt wel naar de BSO. Volgens mij zijn er wel regels dat er per zoveel kinderen minstens 1 begeleider bij moet zijn. Weet niet precies hoe dat zit

ik betaal voor Y. 6.30 per uur.

en de opvang ts krijgen we niet vergoed.

ook hier op de BSO lopen ze gewoon en dat is verder dan 500 m.

Ik wrk er zelf en loop dus ook 3x per week 6x op een dag dat stuk.

Ik denk dat je zoveel geld kwijt bent omdat je zoon de woensdagmiddag en de vrijdagmiddag naar de bso gaat en bij de meeste scholen hebben de kinderen op die dagen in de eerste paar jaar alleen maar 'sochtends les. Mijn dochter zit nog niet op de bso maar als ze daar naar toe zou moeten en op dinsdag, woensdag en vrijdag gaat, zijn we bruto 576 euro kwijt als ze vrijdagmiddag geen les heeft (is bij haar geloof ik de eerste paar jaar) en 517 euro als ze vrijdagmiddag wel les heeft. Het uurtarief is 6,35. Tijdens de vakanties kan ze dan ook op dinsdag, woensdag en vrijdag terecht. We kunnen ook een pakket nemen waarin we de vakanties zelf voor opvang regelen, dan zijn we per maand minder kwijt (362 bij vrijdagmiddag wel les en 430 bij vrijdagmiddag geen les) maar dan is het uurtarief 7,30. Voor de buitenschoolse opvang kun je gewoon kinderopvangtoeslag krijgen. Wat het met de taxi naar de bso die 500 meter verderop ligt betreft: misschien is de weg heel druk en gevaarlijk of zijn er te weinig leidsters om de kinderen van school op te halen. Ik neem aan dat een leidster maar een bepaald aantal kinderen mag meenemen.

Ik ben me er voor mijn kids nu ook in het verdiepen omdat onze GO er mee op gaat houden ivm nieuwe regels.

Maar hier ben je ook dat ongeveer kwijt met 1 korte en twee lange middagen. En dan zit taxi er nog niet bij dat is 18 euro per dag per maand dus dat zou dan nog 3 x 18 euro pm zijn.

Op zich is het niet heel veel duurder korte of lange middagen hoor daar zit hem het verschil niet.

Hier ook 6,30 per uur. En ik geloof dat vergoed tarief overheid 6,10 is.

Bij de kinderopvangstichting waar ik werk zijn de kosten voor de BSO ook hoger dan die van KDV

Geen idee waarom, ik was eerst 1 middag BSO voor Mik nodig, maar nu wil mijn SM hem die middag ook uit school halen, dus hij gaat straks 2 middagen na schooltijd naar opa en oma.

Hij staat wel in het slapend bestand op de wachtlijst, mijn so zijn al op leeftijd dus tis maar afwachten wat ons de toekomst brengt :wink:

Hier betaal ik voor 3 dagen (di,do en vrijdag) EUR 450,36 bruto.

Het uurtarief is EUR 5,71.

In deze kosten zit ook de voorschoolse opvang en vakantie/studiedagenopvang verwerkt.

En je kan de teruggave berekenen op http://www.toeslagen.nl.

En het klopt dat je voor de dagen woensdag en vrijdag meer betaalt, omdat hier ook de scholen 's middags vrij zijn vanaf 12.00 uur.

Voorheen werkte ik op de woensdag ipv de donderdag, maar gelukkig heb ik dan kunnen aanpassen.

Heb ruim 3/4 jaar op de wachtlijst gestaan om de kids tegelijk naar de andere dag te kunnen verschuiven…

Succes met jullie keuze!

@Mir71 wrote:

En het klopt dat je voor de dagen woensdag en vrijdag meer betaalt, omdat hier ook de scholen 's middags vrij zijn vanaf 12.00 uur.

Dat verschilt dus per opvang... bij de bso van tigo maakt het dus niet uit of het woensdag of donderdag is... uurprijs en afname uren blijft per maand het zelfde!

@Frank@ wrote:

@Mir71 wrote:

Dat verschilt dus per opvang... bij de bso van tigo maakt het dus niet uit of het woensdag of donderdag is... uurprijs en afname uren blijft per maand het zelfde!

Best wel gek eigenlijk, want op de woensdag en vrijdag hebben ze meer uren opvang nodig dan op de ma,di,do...

Ik zie ook trouwens dat het uurtarief bij onze BSO zo gek helemaal nog niet is, vergeleken bij andere genoemde bedragen hier.

@Tante Soesa wrote:

Jim is toch nog maar 3? :think: En gaat nog niet naar school? Voor hem is het dan toch gewoon nog hele dagen opvang, dus hetzelfde als alleen KDV…of mis ik iets?

Wij betalen ook iets van rond de € 500,-.

Wij hebben BSO met vakantieopvang. Als wij het zonder de vakantieopvang ziuden afnemen dan zijn wij rond de € 250,- kwijt.