kosten bed huren Gouda eo

Ik wil graag een bed huren bij de thuiszorg hier.

Maar nu probeer ik al de hele ochtend om de medicorner in Gouda te bereiken.

Krijg steeds het antwoordapperaat :?



Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet wat de kosten zijn om een bed te huren?

ik woon dan wel niet in Gouda, maar hier is het gewoon gratis hoor bij de thuiszorgwinkel te bestellen. Volgens mij wordt het uit de AWBZ gefinancierd. :think:

hier is het dus niet gratis :think:



Kosten 12,50 per week.

Voor nu zou dat 5 weken betekenen en dat zou uitkomen op 62,50.

Heb het bed echt nodig, dus maar besteld.

Maar we zijn goed verzekerd dus ga nog even navragen of dit niet toevallig ook vergoed word :mrgreen:

tsss, wat raar dan zeg… nouja, in elk geval het bonnetje bewaren voor je belastingaangifte 2008 dan maar he… :slight_smile: kosten voor bevalling en kraamzorg kun je aftrekken.

Ja heel raar, maar goed overal waar wat aan te verdienen valt :wink:



De prijs op zich vind ik trouwens nog meevallen, had het duurder gedacht.

Maar het zou wel fijn zijn, als de verzekering alsnog blijkt te betalen :angel:

hier is het gewoon gratis…

dit vond ik op internet:



Wat is een AWBZ artikel?



Iedereen in Nederland die verzekerd is, heeft recht op het lenen van artikelen volgens de Algemene Wet Bijzondere Zaken. Hieronder een lijst van Zorghulpmiddelen 2007 (verstrekkingen) die in het basispakket van de AWBZ-regeling vallen zijn:


  • Anti-decubitus kussen (voor wie langdurig moet zitten, tegen doorzitten)
  • Anti-decubitus matras (voor wie lang bedlegerig is, tegen doorliggen)
  • Arthrodesestoel (een verstelbare stoel die het zitten met een gipsbeen of gipscorset vergemakkelijkt)
  • Badplank
  • Bedheffer/papegaai (handgreep om je in bed te kunnen optrekken)
  • Bedleestafel
  • Bedverhogers
  • Bedverlenger
  • Dekensteun of dekenboog
  • Douchestoel
  • Draaischijf (hulpmiddel bij het staande draaien van iemand die niet mobiel is)
  • Krukken / elleboogkrukken

    * Hooglaagbed met verstelbare bodem of bed op verpleeghoogte (met rugverstelling)
  • Infuusstandaard
  • Kinderbed op verpleeghoogte
  • Looprek
  • Windring (soort zwembandje, bij pijnlijk zitvlak)
  • Okselkrukken
  • Onderarmschaalkrukken
  • Ondersteek
  • Ondersteek slofmodel
  • Onrusthekken (zodat men niet uit bed kan vallen)
  • Patiëntenlift
  • Rollator
  • Shopper
  • Rolstoel
  • Rugsteun
  • Toiletstoel
  • Toiletverhoger (10 of 15 cm.)
  • Trippelstoel (een speciale stoel met wieltjes om door de ruimte te bewegen als lopen moeilijk wordt)
  • Uitzuigapparaat
  • Wandelstok vierpoot (eiffeltje)

Dan zal ik het wel naar de verzekering door kunnen sturen.

Hier krijg je een hoog/laag bed niet “gratis” voor een bevalling, ik heb toen ik zwanger was van Jim geïnformeerd en voor week 36 t/m 43 zou dat inclusief brengen en halen op zo’n EUR 300 komen! Dus gewoon een bedje bij Ikea gehaald met een flinterdun goedkoop matrasje en klossen en toen was ik net EUR 100 kwijt!



Wel raar dat er dus verschil in zit…

Ja suus echt belachelijk die prijsverschillen.



Als het huren zo duur was geweest als bij jullie toen, dan hadden wij het ook niet gedaan.

Maar nu valt er voor dit geld gewoon niet iets goedkopers te kopen.

apart… ik heb bij beide bevalling gewoon een bed kunnen halen via de thuiszorgwinkel…

Ze hebben vast wel een website waar dit op te vinden is.

Dit vond ik er nog over…



Hulpmiddelenwijzer: wetgeving per 01-01-2008



even uit de tekst geknipt waar het om gaat, ik snap dus niet dat je zelf een bedrag moet betalen José, volgens mij zou dit echt uit de AWBZ moeten komen en niet bij je zorgverzekeraar. Je bent automatisch AWBZ verzekerd als je een basisverzekering hebt. Dus ik snap het gewoon niet…



of het moet te maken hebben met je indicatie, maar ik kan me niet voorstellen dat bevalling geen indicatie is… Ik had trouwens niet zo’n hoog laag bed hoor, gewoon een hoog vast bed (en dat heb ik niet gebruikt, want ben in het zkh bevallen). Voor de nacontroles mocht ik lekker in mijn eigen bed blijven liggen :thumbup: .



Kortom 62,50 is niet het einde van de wereld (300 euro, is al heeeeel wat anders), maar ik vind het gewoon raar dat er zoveel verschil bestaat waar je woont… :think: terwijl het landelijke regeling is…