Kosten baby uitzet

Zoals een paar van jullie wel weten zijn wij al een tijdje bezig met proberen zwanger te worden. Nu is het zo dat we net een nieuw huis hebben gekocht en een flinke verbouwing ondergaan. Het geld springt de portomonnee uit!!! Nu wil ik graag geld apart houden voor het kopen van een baby uitzet.



Ik houd van kwaliteit en ook wel een beetje van luxe :oops: en ben iemand die graag alles op orde heeft en alles heeft wat eventueel nodig kan zijn en ben erg perfectionistisch (daarnaast heb ik ook wel positieve eigenschappen hoor…).



Dus het kamertje, kinderwagen en alles wat verder nodig is, hoeveel moet ik dan ongeveer wegzetten???

als je het zo grondig aan wil pakken denk ik een euro of 2000/2500?

(ik heb het zelf met nog geen 10% daarvan gedaan, maar ik steek wat dat betreft ook totaal anders in elkaar :smiley: )

wij waren voor de commode, kast en ledikantje 1300 euro kwijt



kinderwagen mutsy koste 700 euro (gekregen van mijn schoonouder)

achteraf alleen maar ellende met dat ding!



heb een duowagen gekocht van topmarks die koste 200 euro en die vind ik veel beter!

wij waren aan kamer, maxi cosi en kinderwagen alleen al 2000 euro kwijt :shifty: Allemaal gekregen trouwens :wink:

@fiep klophout wrote:

als je het zo grondig aan wil pakken denk ik een euro of 2000/2500?

(ik heb het zelf met nog geen 10% daarvan gedaan, maar ik steek wat dat betreft ook totaal anders in elkaar :smiley: )




je haalt me de woorden uit de mond… (scheelt weer typwerk)

Wij zelf waren hier 850,- kwijt. 450,- voor commode,kast en ledikant en verf want het was onbehandeld hout en onze kinderwagen incl. maxi cosi hebben van mp voor 400,- totaal. Achteraf gezien zijn wij ook niet tevreden met de meubels ze zien er leuk uit na het verfje maar o o wat was het een k.klus om het in elkaar te zetten :naughty: persoonlijk hadden wij liever iets beter gekocht dit dus nooit meer :wall: Overigs zijn wel giga blij met onze bugaboo :dance:

Zo duur als je het zelf wilt maken



Als je perse nieuwe wil kan je wel een flinke duit weg zetten maar neem je genoegen met goede kwaliteit 2ehands spullen ken je het inderdaad met 10% daarvan doen wat Fiep ook al schrijf :mrgreen: :mrgreen:





Baby spullen zijn 2ehands vaak nog zo goed als nieuw :mrgreen: :mrgreen:

Ik was bij Daan zo’n 2100 euro kwijt , wel alles nieuw en alles gekocht bij de babyspeciaalzaak… Inclusief, maxi-cosi, kinderwagen, box en kamer. Bedenk wel dat je ook nog verf moet, eventueel vloerbedekking etc…

Ik wil je niet flauw maken maar een verbouwing valt altijd tegen. Je bent altijd meer geld kwijt dan je begroot. Tijdens de verbouwing zou het jammer zijn als je bepaalde dingen niet doet vanwege bijvoorbeeld een dure kinderwagen/babykamer.

Ik zeg niet dat jullie het niet allebei kunnen doen hoor, ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar het is meer een waarschuwing uit eigen ervaring. Wij hebben ook een nieuw huis en grote verbouwing gehad toen in zwanger was van de jongste en zijn aardig op de koffie gekomen wat betreft de kosten. Er komt altijd ergens een extra post achterweg. En dan heb je misschien je geld heel hard nodig. En in 9 maanden kun je misschien ook sparen ?

.

Maar een vraagje? Iederen reageert met kosten alleen van kinderwagen/ledikant commode en kast? maar…



er zijn toch ook behoorlijk wat kosten aan



-box

-wipstoel

-maxicosi( heb ik wel ergens gelezen overigens)-

-bad + stander

-luiers kleding navelbandjes tepellekdingen,enz

-al het andere kleine spul ( nagelknippers,neuspompje,slabjes doekjes omslagdoeken,enz)

-kleding

-kinderkamer maak kosten ( gordijnen muur en vloerbekleding assecoires enz)

-euhm… nu ja jullie snappen het wel er komt meer te kijken dan 3 grote aanschaffen, mijn inziens is er een groot bedrag best ook wel aan die kleine dingen , zeker als e lux mooi wil…



Wat dat totaal ong kost weet ik niet , maar iemand anders ms wel ?



Maar dit is misschien wel niet wat ze er bij bedoeld hoor… :think: anders excuus k probeer effe mee te denken en helpen

Mijn bankrekening is op dit moment 3000 euro lichter dan toen we nog geen babyspullen gekocht hadden.

Wij hebben voor het kamertje en de wagen al ongeveer 2000 euro uitgegeven…

Al die kleine dingetjes zoals verzorgingsproducten, wat speeltjes voor in box, muziekmobieltjes, dekentjes, verf, vloerbedekking en gordijnen enz. enz. meegenomen.

En ik ben nog niet klaar met het ‘uitzetlijstje’… :oops:



Zegt ook wel iets over mijn smaak :oops:

Terwijl ik eerst had uitgerekend rond 1500 euro alles te kopen…

ik denk dat je wel gauw 3000 mag rekenen. Dat heb ik ook ongeveer begroot en ik heb voor de zekerheid 3800 weggezet ervoor. Het is fijner om geld over te houden dan bij te leggen.

Moet wel zeggen dat ik hier kosten voor de bevalling, lactactiedeskundige, positiemode etc ook voor heb gerekend. ALLES zit er dus in. Ik had laatst een website waar je dingen kon aanvinken en dat ie het dan voor je uitrekent. Zal even kijken of ik de link nog kan vinden…

tja, als je alles nieuw rekent denk ik idd dat je wel richting de 2500-3000 gaat… Niet dat ik dat er aan uit heb gegeven en toch had ik ook alles al staan voor de bevalling, incl. box, maxi-cosi, wiegje, bedje, enz.



Zelf alles van marktplaats gehaald, zelf al voordat ik zwanger was en toen ik het net wist… Elke maand een klein beetje en toen hadden we toen ik moest bevallen alles in huis. heb er denk ik nog geen 600 euro aan uitgegeven… ( 100 voor linnenkast, 100 voor wiegje, 200 voor wagen en 200 voor de rest aan baby-spulletjes )



daar zit dan niet de vloerbedekking en behang e.d. bij; daar hebben we denk ik nog een euro of 200 uitgegeven ook. En wat we hebben staan,tja, het is niet allemaal nieuw, maar wel zeker degelijk! ( grenen met wit ) en Brusje kan er ook gebruik van gaan maken! Er is ondertussen wel steeds meer aangeschaft en gespaard ( bijv. het wipstoeltje, die had ik geleend en nu heb ik er eentje gratis gevonden: een hele leuke van nijntje ) en soms ook wel het e.e.a. vervangen omdat ik iets leukers tegen het lijf liep ( als het niets gekost heeft, kan je het ook zo weg doen natuurlijk!)



naja, succes met je beslissingen!



groetjes,



Louise

alles bij elkaar komen we ook zeker aan de 3000 euro kwijt.



daarbij meegenomen zijn ook de stucadoors kosten, een nieuw plafond en nieuwe vloer. de baby uitzet, de kamer, de box, kinderwagen en maxicosi. en vergeet ook niet de mama kosten! nieuwe kleding.



bij ons moesten de katten hun kleine kamer inleveren en gingen naar de grotere kamer waardoor ook daar een nieuwe vloer in moest en een computerkast omdat ze anders op de computer gaan liggen…



ok het zijn niet allemaal kosten voor de baby maar het moet toch betaald worden!



en er komen nog kosten bij om de kamer te verven.

@bianca81 wrote:

Maar een vraagje? Iederen reageert met kosten alleen van kinderwagen/ledikant commode en kast? maar…



er zijn toch ook behoorlijk wat kosten aan



-box

-wipstoel

-maxicosi( heb ik wel ergens gelezen overigens)-

-bad + stander

-luiers kleding navelbandjes tepellekdingen,enz

-al het andere kleine spul ( nagelknippers,neuspompje,slabjes doekjes omslagdoeken,enz)

-kleding

-kinderkamer maak kosten ( gordijnen muur en vloerbekleding assecoires enz)

-euhm… nu ja jullie snappen het wel er komt meer te kijken dan 3 grote aanschaffen, mijn inziens is er een groot bedrag best ook wel aan die kleine dingen , zeker als e lux mooi wil…



Wat dat totaal ong kost weet ik niet , maar iemand anders ms wel ?



Maar dit is misschien wel niet wat ze er bij bedoeld hoor… :think: anders excuus k probeer effe mee te denken en helpen




13 jaar geleden waren we omgerekend €4500.- kwijt. Maar dan ook echt voor alles, grote en kleine dingen. Is allemaal van goede kwaliteit, stond nu klaar voor ons 4e kindje, nog niets hoeven vervangen. (Oh, niet liegen, een keer een nieuw behangetje omdat er op getekend was!)

in die 2100 euro zaten bij mij dus ook alle kleine dingetjes, ik ben toen gewoon naar de babyspeciaalzaak gegeaan, alles doorgelopen en alles aangeschaft. Sommige dingen had ik nog van lucas(dekentje voor in kinderwagen bijvoorbeeld, matrasje voor in het ledikantje) Dus die zou je er nog bij moeten rekenen… Ik denk dat je all-in voor inderdaad 2500-3000 euro wel klaar moet kunnen zijn, mits je smaak natuurlijk niet echt heel duur is(mijn kamertje kostte toen 700 euro)

@Karin2 wrote:

Ik wil je niet flauw maken maar een verbouwing valt altijd tegen. Je bent altijd meer geld kwijt dan je begroot. Tijdens de verbouwing zou het jammer zijn als je bepaalde dingen niet doet vanwege bijvoorbeeld een dure kinderwagen/babykamer.

Ik zeg niet dat jullie het niet allebei kunnen doen hoor, ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar het is meer een waarschuwing uit eigen ervaring. Wij hebben ook een nieuw huis en grote verbouwing gehad toen in zwanger was van de jongste en zijn aardig op de koffie gekomen wat betreft de kosten. Er komt altijd ergens een extra post achterweg. En dan heb je misschien je geld heel hard nodig. En in 9 maanden kun je misschien ook sparen ?

.




Klopt Karin, dit is onze 3e grote verbouwing. Mijn vriend is Timmerman, dus we weten wat we kunnen verwachten. Daarom wil ik dus geld achter de hand hebben als buffer.

@bianca81 wrote:

Maar een vraagje? Iederen reageert met kosten alleen van kinderwagen/ledikant commode en kast? maar…



er zijn toch ook behoorlijk wat kosten aan



-box

-wipstoel

-maxicosi( heb ik wel ergens gelezen overigens)-

-bad + stander

-luiers kleding navelbandjes tepellekdingen,enz

-al het andere kleine spul ( nagelknippers,neuspompje,slabjes doekjes omslagdoeken,enz)

-kleding

-kinderkamer maak kosten ( gordijnen muur en vloerbekleding assecoires enz)

-euhm… nu ja jullie snappen het wel er komt meer te kijken dan 3 grote aanschaffen, mijn inziens is er een groot bedrag best ook wel aan die kleine dingen , zeker als e lux mooi wil…



Wat dat totaal ong kost weet ik niet , maar iemand anders ms wel ?



Maar dit is misschien wel niet wat ze er bij bedoeld hoor… :think: anders excuus k probeer effe mee te denken en helpen




Allemaal bedankt voor het meedenken, dit soort ‘kleine’ dingen bedoel ik ook. Ik zat zelf te denken aan € 4000,- dus als ik jullie zo hoor, moet dat voldoende zijn. Ik kan niet wachten met uitgeven!!!

@Pinkie wrote:

Ik kan niet wachten met uitgeven!!!




Dát kan ik me voorstellen!! Ik duim voor jullie!